{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.474 visninger | Oprettet:

Hvalp gør og bider {{forumTopicSubject}}

Vi har den skønneste hvalp på 4 mdr. Han er en gravhund/border terrier.
Normalt er han sød og nem - men især den sidste uge har været næsten ulidelig!
Han gør fra vi stå op til vi sover. Vi kan slet ikke få ham til at holde op. Så kører han op i en spids og bider og "angriber" - altså vi puffer ham væk hvis han bider imod hovedet fx så springer han tilbage mere voldsom.
Vi går til hvalpetræning, som han er sej til og hverdag går ture, leger, træner det vi har lært til hundetræning. Det elsker han - men hvor er det frustrebde han lige pludselig bliver Rasmus Modsat om alt!
Vi bor anden sal pt. Hvor vi bærer ham op og ned men sidst på måneden flytter vi i rækkehus med to haver, for hans skyld. Vi håber det hjælper.
Vi aktiverer ham også ved fx at gemme godbidder osv.

Tror han gør for at få opmærksomhed men han får stort set hele tiden opmærksomhed - måske reagerer vi forkert, for når han gør siger vi nej! Men det hjælper ikke..

Nogen råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp gør og bider
  • #1   5. jun 2014 Jeg tror han gør det for at ville lege med jer
    Jeg kan godt forstå det er iriterne at han gør fra morgen til aften
    Bliver han stimoleret nok i løbet af dagen smiley


  • #2   5. jun 2014 Det synes vi - min kæreste går på universitet så han er hjemme stort det alle dage - hvor han går ture, leger og snakker med ham.
    Tror du det bliver nemmere når vi bedre kan lege i haven? Så det ikke foregår på begrænset plads, som i lejligheden


  • #3   5. jun 2014 Får han lov til at bruge hovedet?
    fx ved søgelege og træning?


  • #4   5. jun 2014 Hvis han ellers bliver stimuleret mentalt og fysisk (er jo to temmelig aktive racer der er i ham), så ville jeg aflede smiley

    Negativ kontakt er bedre end ingen kontakt, så hvis I skælder ud / skubber væk, så kommer han igen smiley

    Og så er der jo bare nogle perioder, hvor hunden bliver teenager, og lige er en tand ekstra bissede smiley


  • #5   5. jun 2014 Altså vi gemmer godbidder, så han skal gå og søge og bruge tid på at få dem ud, fx noget under en bøtte, aktivitetsbold., godbidder smidt ud.
    Også øver vi de ting, som vi lærer til træning, så han tænker.
    Har I andre ideer?

    Vi er jo så bange for at gøre noget forkert smiley


  • #6   5. jun 2014 Ja du gør da noget for at sitiolere ham
    jeg gør det med Misja hvis hun beg. at stå og gø mig op i hovedet Siger jeg find piv (hendes pivedyr) så smider vi pivedyr et stk. tid Så gir jeg hende en tyggeben og så er der ro smiley


  • #7   5. jun 2014 Det prøver vi også - men vi prøver at lade være med at tale til ham når han gør også bare kaste noget legetøj smiley

  • #8   5. jun 2014 Min hvalp bider og knurrer og "angriber" også, som du beskriver det.
    Jeg gør det at jeg konsekvent fjerner mig helt fra hende, og ignorerer hende. Jeg siger ikke noget, jeg kigger ikke på hende. Jeg sætter mig i sofaen, udenfor hendes rækkevidde. Så piver hun lidt. Stadig ingen reaktion fra mig - ikke så meget som et blik(piveriet skal ikke belønnes med den kontakt hun prøver at opnå med det).
    Fra hun stopper med at pive venter jeg 30 sek, og så sætter jeg mig hos hende igen, og legen kan fortsætte.
    Bider hun, gentager jeg overstående.
    Bid = legen stopper omgående. Og piveri får man heller intet ud af.


  • #9   5. jun 2014 Tror vi vil forsøge os med det - virker det godt nok? smiley

  • #10   5. jun 2014 Det synes jeg. Hun sidder og kigger på mig, som om hun tænker: "Hvorfor faaan går hun?" Skubber jeg hende væk, eller siger NEJ, hidser det hende bare mere op. Nu bliver hun i det mindste rolig, i det legen stopper. Når jeg puffer hende væk, er det jo for hende en del af legen, og så bliver hun belønnet for at bide.
    Desuden har hun ikke lært kommandoen "nej" eller "stop" endnu, så det nytter ikke at sige det.


  • #11   5. jun 2014 Det er nok ligesom med Viktor, han tror også vi leger. Han forstår godt nej - bare ikke lige når vi leger smiley
    Tak for rådet smiley


  • #13   6. jun 2014 Har ikke lige læst alle kommentarerne, men når han gør og bider jer, så er det værste (for jer) i kan gøre at puffe ham væk...
    Han synes det er hyle morsomt, og det kører ham endnu mere op.

    Når han gør det, så rejs jer op stille og roligt og gå væk. Følger han efter jer og bliver ved, så stå helt passiv og kig væk. Jeg ved det måske kan koste nogle bukser og nogle sår på benene, men sådan er det desværre nogen gange at have en lege-syg hvalp smiley
    Når han så stopper, skal han selvfølgelig have ros smiley


  • #14   6. jun 2014 Vi prøvede metoden igår, da han synes han skulle bide os i sofaen. Vi satte ham ned på gulvet (han kan ikke selv hoppe op) ogsp ignorede vi ham. Han gøede i max et par minutter også lagde han sig til at sove. Så det var en god ide smiley

  • #16   6. jun 2014 Haha! Det virker - selvom jeg følte mig som årets ondeste hundemor smiley

  • #17   6. jun 2014 Det er jo ikke fordi hunden bliver dybt ulykkelig, selvom jeg forstår hvad du mener. Jeg følte også i starten da hun pev, at "åårh, det er da synd for hende, nu bliver hun lidt ked af det".
    Nej. Det der piv-piv er bare opmærksomhedssøgende, og hvis jeg giver efter og giver hende opmærksomhed, så lærer hun lynhurtigt at hvis hun piver, jamen så får hun opmærksomhed. Og det skulle hun helst ikke lære smiley
    Derimod når hun tier stille og måske lægger sig ned, jamen så får man faktisk den opmærksomhed man gerne vil have. Så det er bestemt lige så vigtigt(VIGTIGERE) at rose den korrekte adfærd.
    Jeg skal arbejde intensivt på at lære min hund ikke at gø.
    Når jeg ser at hun er opmærksom på lyde fra opgangen, og ikke gør, så roser jeg og giver godbidder. Jeg belønner hende, for at udvise den adfærd jeg ønsker.
    Når hun at gø, så ignorerer jeg hende. Her er jeg egentlig lidt i tvivl om det er korrekt. Men jeg tænker at hvis jeg giver hende kontakt for at gø, eller reagerer på hendes advarsel, så udviser jeg måske bare at det var rigtig gjort af hende, og der er noget at være på vagt overfor.
    Jeg starter snart til hvalpetræning, så der kan jeg nok også få nogle fif smiley


  • #18   6. jun 2014 Synes tankerne er meget fornuftige - det giver jo god mening smiley

Kommentér på:
Hvalp gør og bider

Annonce