{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Træne hundens selvtillid? {{forumTopicSubject}}

Hey alle.

Har en kinesisk hårløs tæve der er ret nervøs af natur. Fik hende da hun var 3 år, og kan derfor ikke sige noget om hendes tidligere liv. Ved kun at hun har boet minimum 2 andre steder.

Hun er en super dejlig og tillidsfuld pige. Har haft hende et år nu, og hendes adfærd er ændret MEGET til det positive.

Dog ville jeg høre om nogen af jer har nogen erfaring med træning af hunde som led i en "selvtillids-opbyggelse"?
Fx kan hun godt finde ud af at løbe over bomme osv., så tænkte at hvis vi nu startede på et hold og hun kunne få en masse ros og sådan om det ville hjælpe hende lidt mere...?

Hun er forresten ikke utryg ved andre hunde. Bliver altid venner med de fleste smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træne hundens selvtillid?
  • #1   26. apr 2010 Jeg kan kun anbefale dig at finde et trænings hold med positive metoder og komme igang med det samme, jeg har selv en tæve der er meget usikker og har været meget angst da hun var yngre, jeg startede til træning med hende og det er det bedste jeg kunne gøre, hun har ændret sig så meget i løbet af de første 3 måneder var det en hel anden hund jeg fik ud af hende.

• #2   26. apr 2010 Hvis hun skal have opbygge selvtillid, er det en god ting at lære hunden fx. at hoppe op på sten eller væltede træstammer osv. Det at hunde holder balancen og kommer lidt op over jorden, hvis der er flere sten, kan I prøve efter lidt tid, at hun hopper fra en til en anden.... Det lærte vi til træning!

Det giver hunden selvsikkerhed at have en god balance smiley

• #3   26. apr 2010 som de andre nævner, så er balanceøvelser og andre kropskontrolsøvelser rigtige gode til at bygge selvtillid op... det samme er selvstændigt arbejde, fx spor...

Min lille tæve var meget "mor-afhængig", de første mange gange på et spor søgte hun derfor "hjælp" hele tiden... men med tiden er hun blevet super sej til selv at klare opgaven...

• #4   29. apr 2010 Tusind tak for jeres svar ^^,

Vi vil straks gå i gang på den næste gåtur smiley

Kommentér på:
Træne hundens selvtillid?

Annonce