{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

Træning, men på hver sin måde?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige aftalt med min mors veninde, at vi skal begynde, at træne sammen en gang om ugen på en fodboldbane i nærheden.
Men jeg tror egentlig kun jeg gør det af medlidenhed for hendes hund. Som om jeg bare vil være sikker på, hvad der sker med den.. Hun har to, en whippet på 3-4 år og en Schæfer på 1 år og det er så schæferen hun vil træne med.
Men hun tror IKKE på positiv forstærkning. En hund skal bare gøre det, basta! -Efter hendes mening.
Og jeg træner stort set kun for sjov og for at få en skønt forhold til mine hunde. Men hun bestiller altså ikke andet, end at råbe og skrige af den skide forvirret hund. Jeg har aldrig set en så forvirret hund og på trods af dens alder har den været ved, at overfalde flere hunde, dog tror hun ikke det bliver noget problem med min, fordi det er en tæve. Hun praler altid med, at hun har været hundetræner i 50 år, på trods af, at hun kun er 45.. Ja okey, overdrevet, men i ved, hvad jeg mener. Og bag ved hende står så to hunde og kæfter op og nærmest er ved, at æde hinanden af understimulation(hvis man kan sige det).. Whippeten kan slet ikke med nogen andre hunde.
Jeg kan bare ikke forstå, at hun ikke lærer.. Hun har de to hunde og hun har så mange problemer med dem, hun råber og skriger af dem og smadrer dem, hvis de har gjort noget "dumt" og ...
Ja.. Jeg kan bare ikke forstå, at når nu hun har brugt den "metode" i så lang tid og det går ad helvedes til, hvad hun så regner med??
Hun vil absolut ikke høre på mig og hun vil have, at hundene skal mødes direkte med det samme i snor første gang de skal mødes her i næste uge, hvor jeg hellere vil have, at vi går lidt rundt med dem, uden de får lov, at komme tæt på, så vi er sikre på, hvis der allerede dér er signaler fra hendes. Eller fra Bella for den sags skyld, for hun har været forfaldet flere gange og er meget utryg ved store hunde...

Kender i de hundeejere?
De står bare fast ved, at det de gør er rigtigt..
Bare hun ikke begynder, at prøve, at ændre min træningsmåde da! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning, men på hver sin måde??
  • #1   10. dec 2009 Jo det har jeg været ude for, på et lydighedskursus.

her var osse en der skulle spille smart, og fortælle de andre kursusrister at de vi lærte her hos mig var bare forkert.

Da jeg kom til at ovrehøre dette, spurte jeg om han var interseret i at overtage holdet, da jeg ikke kunne lærer fra mig, og alt var bare forkert hvad jeg gjorde og sagde.

Så han blev helt paft da jeg spurgte ham om han ville overtage holde, for så kunne jeg jo blive hjemme og nyde aften, i stedet for at bruge min tid her..

Og straks var de andre kursurister over mig, spurgte om jeg starter et nyt hold op næste gang, der var træning, for så var de menlem tilmeldt allerede på mit hold.

AK - man skal hører utroligt meget, men man lærer også at vendedet døve ører til, det bliver man nød til.

• #3   10. dec 2009 Det er frustrerende, ja.. Og på en måde håber jeg da også, at hun kan se forskel på vores hunde - At hun kan se, hvor forvirret og utryg hendes egen hund er i forhold til Bella. -Som i øvrigt også engang var noget i den retning! Men på den anden side tror jeg faktisk ikke hun kommer til, at ændre mening.. Ærgerligt.

• #4   10. dec 2009 Julegaveidé: En ordentlig bog, f.eks. Alfasyndromet af Anders Hallgren. Købt på nettet så den ikke kan byttes;)

• #5   10. dec 2009 Smil.. Den tror jeg ikke ligefrem hun vil blive særlig glad for.. Hun har faktisk ikke nogen bøger om hundetræning, kun om schæferhunderacen og så et par bøger om racer i det hele taget. Men jeg er meget sikker på, at hun sidder fast i sin tro. Desværre!

• #6   10. dec 2009 Men mon ikke at hun hellere vil lytte til en af verdens førende hundepsykologer end til sin datter;)
    Bogen er let at læse, meget fængslende, og kan også lånes på biblioteket, det var også en mulighed.

Om bogen skrives der:

"I Alfasyndromet giver Anders Hallgren sit syn på, hvad der ligger i udtryk som alfarolle, dominans,lederskab og rangorden. Han fortæller hvordan man historisk har set på disse begreber, og hvordan de påvirker hundeejerens syn på opdragelse i dag.

Begreber som lederskab og rangorden bliver i dag ofte misforstået og misbrugt,og med denne bog vil Anders Hallgren give en dybere forståelse af begreberne. Han mener, at vi i træningssituationer skal se bort fra vores rolle som leder og i stedet koncentrere os mere om at blive gode lærere. Vi bør skifte lederskab ud med lærerskab og rangorden med kammeratskab."

Bogen koster 250 kr og kan bl.a. købes her:

(link fjernet)

Jeg forstår godt at du gerne vil have hende til at forstå at hun bliver nødt til at bøje sig for at der er ny, moderne viden, som hun slet ikke har fulgt med i.

• #7   10. dec 2009 Det er min mors veninde/Min venindes mor... ikke min mor. smiley
    Men ja ..

• #8   10. dec 2009 Bed din veninde gå ind på ,hund kend dine evner, og bestil Kurt Verup´s
    bog af samme navn.
    En hund KAN ikke opdrages, den skal formes.

MVH Søren

Kommentér på:
Træning, men på hver sin måde??

Annonce