823 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Stueren - give tegn til at ville ud Stueren - give tegn til at ville ud

Hej

Jeg har en lille Lhasa Apso hvalp, som er lige knap 4 måneder. Så ganske naturligt går det meste af min tid med at prøve at få ham renlig.
Jeg er så heldig at gå hjemme for tiden, så jeg er ude med ham ca. hver 2. time - og det fungerer da også ganske fint næsten uden uheld. Men mit problem er bare at han ikke selv giver tegn til, at han skal ud..
Det er ikke et problem for ham at holde sig: han sover 8 timer om natten uden at skulle ud, og han har været alene hjemme i op til 7 timer uden at lave ulykker - Så på det område er han faktisk en MEGET dygtig hund smiley

Men hvordan får jeg ham til selv at give tegn når han skal ud? Er det bare fordi han ikke er gammel nok? Skal jeg lade være med at gå ud med ham så ofte - begynde at trappe lidt ned? Eller hvordan skal jeg gøre?

På forhånd tak for hjælpen
/Line

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stueren - give tegn til at ville ud
  • #1   6. jan 2005 Hej Line,
    Tillykke med din nye hvaps. Er det ikke bare dejligt :o)
    Hvis du fortsætter arbejdet som du gør nu - kommer det helt af sig selv. Men ellers kan du lave det til en trænings øvelse ved, at du allerførst sætter dig for hvilket tegn han skal give. Skal han bare gå til døren, skal han give lyd, skal han hente snoren mv. Når du har besluttet dig for hvad han skal begynder du træningen. Ikke kun når han skal ud. Men mange gange i løbet af dagen. Beslut dig for hvad du vil have ham til og skriv igen - så skal jeg se om jeg har nogle gode ideer til indlæringen .. Mvh Marlene

• #2   6. jan 2005 Hej Marlene

Det bedste tegn ville nok være, hvis jeg kunne få ham til at sætte sig hen til døren...

Tak for hjælpen!

Line

• #3   6. jan 2005 Hej igen,
    Jamen så er det bare at komme igang med træningen. Når han er oplagt træner du ham ca. 5 min af gangen. Du tager ham med du til døren. Viser ham en rigtig lækker godbid og venter. Når han sætter sig åbner du døren og belønner ham uden for. Ikke træn så længe af gangen hellere mange gange i løbet af dagen. Lige pludselig er den der. Lad mig vide hvordan det går. God træning

• #4   6. jan 2005 okay - det vil jeg straks gå igang med!

Tusinde tak for hjælpen - Jeg skal nok melde tilbage hvordan det går smiley

Line

• #6   6. jan 2005 Hej Rikke

Ja, jeg synes simpelthen også bare, at det er flot af Arthu,r at han kan holde sig helt op til 8 timer allerede nu smiley *er lidt stolt af ham*

Han laver stort set aldrig indenfor, men han kommer til at tisse en gang imellem - langt fra hver dag, men alligevel nok til at han ikke kan kaldes renlig endnu.

Line

• #7   6. jan 2005 Arthur har tisse-uheld sådan ca. hver 3-4 dag...

Men vi arbejder på det, så mon ikke snart han også kan kalde sig renlig.

Han er heller ikke just lykkelig, når vi tager afsted herhjemme fra. Han piver lidt et minuts tid, og så er det vist det. Og så bruger han vist bare tiden til at få sovet lidt smiley

• #8   6. jan 2005 Hej igen Line,
    Har du prøvet at give ham en aktivitetsbold m. foder eller anden adspredelse inden I går fra ham ?? Så forbinder han Jeres afgang med noget positivt + han bliver aktiveret så han har ro til at lægge sig når han er færdig.

• #9   6. jan 2005 Hej Marlene

Jeg har endnu ikke fået investeret i en aktivitetsbold - men han har prøvet en hjemme ved mine forældre, og den er han da helt tosset med! Jeg skal ind til byen lørdag, og så vil jeg da lige kigge efter sådan en - Jeg havde slet ikke lige tænkt på den i den sammenhæng!

Line

• #10   6. jan 2005 Hej igen,
    Indtil da kan du bare smide foderet rundt i huset. Så bruger han dejlig lang tid på, at gå og søge det. Jeg bruger også marvben og tomme sodavandsflasker til mine drenge - men gør det ikke uden opsyn. Er så bange for, at de skal bide det i stykker og få noget i maven. Det har vi prøvet og det var ikke sjovt !! Men du kan sagtens bare smide foderet til ham - det er mine drenges favorit aktivitet. Jeg gør det inde om vinteren og i haven om sommeren. De har godt af, at arbejde lidt for føden ...

Kommentér på:
Stueren - give tegn til at ville ud

Annonce