922 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Ny hvalp - hjælp... Ny hvalp - hjælp...

Hej alle sammen.

jeg vil gerne takke jer for den hjælp i gav mig her i søndags.

Jeg har fået købt mig en blanding af en dansk svensk gårdhund, og en Cavalier King Charles Spaniel. (ligener dog mest en dansk svensk gårdhund)

Hun er faktisk allerede faldet godt til allerede, og leger utroligt meget, og er ikke bange for at komme over og give os andre et "kys", eller ligge på ryggen og blive nusset på maven..

nu kommer der så nogle begynder-spørgsmål.

hvornår kan jeg tillade mig at opdrage (skælde ud når hun gør noget forkert) jeg gå ud fra jeg må rose lige fra dag 1.

hvor meget foder bør hun have?

Hvordan vænner jeg hende til snoren? (hun har ikke noget imod at have snor på, og går flittigt rundt, men hun begynder at gå baglens, og hive halsbåndet over hovedet hvis jeg holder lidt igen i snoren)

Kan jeg allerede nu begynde at prøve at gøre hende stueren, og hvordan?

hun ELSKER at æde kattens efterladensskaber som ligger i vores (indhegnet-) have... hvordan får jeg hende til at lade være med det.

hun kan godt lide at snappe os i fingrene (blidt).
stopper hun selv med det, eller er det en del af opdragelsen? da hun bare prøver vores grænser?

på forhånd, tak. Mads

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hvalp - hjælp...
  • #1   25. okt 2005 ... glemte lige at skrive at hun er 9 uger gammel.

• #2   25. okt 2005 Úhh Cavalieren er en dejlig nem race. Glæder mig meget til at du opretter den. Det er ikke tit man ser blanding med den i.

• #3   25. okt 2005 Foder: Der plejer at stå på pakken hvor meget de skal ha

Stueren: Tag hende ud hver gang hun har spist, drukket, leget og sovet og husk at ros hende til skyerne hver gang hun laver noget udenfor. Tag hende også ud hvis hun går hen til døren og piver eller hvis hun går søgende rundt.

Snappe i fingrene: Der ville jeg nok sige NEJ eller FY! Det må de jo helst ikke :o)

• #4   25. okt 2005 Resten ved jeg ik liii...

• #5   25. okt 2005 Hej Mads,
    på Marlene & samson`s hjemmeside er der flere gode råd at hente ang. ny hvalp i huset:
    www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/ny_hvalp_i_huset.html
    held og lykke med din lille hvalp.
    hilsen Malou

• #6   25. okt 2005 Du kan allerede nu begynde at opdrage :o)

• #7   25. okt 2005 opdragelse begynder vel også på dag 1... foder tja vil sige hun skal have mad 3-4 gange på en dag. når hun for snor på, så leg meget med hende, så hun glemmer at den er der. renlighed hun skal have skæld ud når hun tisser på gulvet(og du ser det) og så ud med det samme og roses når hun gør det udenfor.det med kattens ... der må du igen skælde ud og fjerne hende( ved godt nogle hunde elsker at spise kattens ting)*GG* når hun snapper , så leger hun og jeg er sikker på hendes tænder og klør, så brug et stykke legetøj og lad hende tygge på det istedet.eller et frossent/koldt viskestykke skulle være godt mod kløende tænder.. dette var bare nogle forslag, der findes nok mange andre..*S*
    Jane

• #8   25. okt 2005 Men husk ik at skælde for meget ud. Det kan virke modsat.

• #9   25. okt 2005 Altså hvis du skælder HELT vildt meget ud :o)
    Det ser jeg så tit at folk gør og så er det som om at hunden lukker ørerne *G* :o)

• #11   25. okt 2005 Tillykke med din nye vuf :o)

DSG er uden tvivl en dejlig race (hvorfor mon jeg siger det? ;-P)

Det lader til de fleste har givet mange gode råd, så det undlader jeg at begynde at skrive også *S*

Held og lykke med hende!

• #12   25. okt 2005 Jeg ville skynde mig at begynde til hvalpemotivation, der lærer du en hel masse ting.. Ellers så køb dig en rigtig god hundeopdragelsesbog.. Det er altså også en god hjælp, men det ville nok have været godt hvis du havde købt bogen inden hunden... Men held og lykke med den lille mus

• #13   25. okt 2005 Jeg har allerede en bog, men desværre ikke direkte om hvalpe. Der står ikke så meget om de ting.

Jeg tror desværre at den bog jeg har er mere baseret på voksne hunde.

Kommentér på:
Ny hvalp - hjælp...

Annonce