{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Hjælp til alene hjemme problemer {{forumTopicSubject}}

Holly er bange for at være alene hjemme. Hun gør og gør, og er meget urolig. Hun er normalt stueren, men når hun er alene hjemme skider hun og tisser ofte indenfor. Vi har prøvet at vænne hende til det lidt for lidt. Give hende store ben når vi tager afsted så hun er stimuleret. Men intet hjælper. Dette er kommet efter hun er blevet alene-hund! Nogen råd. Det er jo umuligt at gøre noget når man ikke er der!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til alene hjemme problemer
  • #1   12. aug 2007 Tag ferie.
    Hele hendes flok har "forladt" hende, hun er sårbar og bange.
    Der skal begyndes forfra med alene hjemme træning, og det kræver nok en tre ugers ferie! :o)

• #2   12. aug 2007 I kan også måske starte med at se lidt på hva i mon gør når i forlader hende?
    En ide kunne være at underholde hende og lege med hende og gå en laaang tur inden i skal ud af døren.
    Og når i går skal i ikke sige farvel eller gøre noget stort ud af det, og det samme når i kommer tilbage.
    Det skulle gerne give hende en ide om at det betyder intet at i går......

• #3   12. aug 2007 Jeg synes vi har prøvet meget, og prøvet at starte forfra. Men føler intet vi gør hjælper, hun bliver aldrig tryg. Jeg står med hovedet i postkassen, og aner ikke hvad jeg skal stille op!

• #4   12. aug 2007 Underholde og lege inden I forlader hende, er vist ikke så godt, for det kan køre hende op. Men gåturen, hvor hun får snuset en masse, og bliver træt i hjernen lyder som en god ide.
    Hvorfor mener I, at hun aldrig bliver tryg?
    Sorg, savn tager jo tid. Måske har hun bare brug for lidt længere tid end andre?

• #5   12. aug 2007 Tog lige en smuttur på nettet. Søgte: alene hjemme problemer hund, og jeg skal da lige love for at der kom noget op.
    Prøv at gå ind og se. Måske kan I finde nogle hjælpetråde.

• #6   12. aug 2007 Jeg kan hører at hun fræser rundt og leder og gør. Når vi kommer hjem er hun helt forpustet, fordi hun ikke har hvilet eller slappet af! Før Tira blev aflivet, var hun stille og rolig, fordi Tira altid bare lå og sov når hun var alene! Da Tira blev aflivet, fik vi Aya som vi skulle finde et nyt hjem til, og hun var helt sindssyg når hun var alene. Er bange for hun har smittet det af på Holly, og nu har hun overtaget Ayas problemer! Ville bare ønske der var bare en lille smule fremgang i hendes adfærdsmønster, men intet sker. Håber vi kan komme af med det snart, ellers må vi vælge imellem at finde et nyt sted og bo, eller komme af med Holly. Og det bliver nok desværre det sidste, det vi har en datter på to, og synes det er en meget dårlig ide at flytte rundt med sådan en lille størrelse!!

• #7   12. aug 2007 Hvor lang tid har I startet med at lade hende være alene?
    Hvis hun er så letpåvirkelig på det område burde I starte helt nede i sekunder. Men det ved jeg ikke om I har gjort?

Læg evt. godbidder ud så hun er optaget af at spise i de sekunder/minutter I er væk. Så tænker hun på noget andet og bliver vænnet til det positivt

• #8   12. aug 2007 Prøv en god adfærdspsykolog.
    Stakkels lille hund.
    Først var de 2, så 3 og nu er hun helt alene.
    Ikke så sært at hun søger.
    Har I ikke en mulighed for en "sitter"?
    Jeg skal selv begynde, i morgen, som sådan. Vi har en hund her i beboelsen, som hyler som en vanvittig fra hans mor går, kl. 14.30 til hun kommer hjem kl. 19. Han er 12 uger! Har så tilbudt mig at tage mig af ham, og forhåbentlig vil min "gamle" Zille tage vel imod ham og lære ham nogle manerer:o)
    Bortset fra at man altså ikke lader en 12 uger hvalp alene i så mange timer, uden alene hjemme træning. Tsk Tsk.

• #9   12. aug 2007 Nej, det har ikke været nemt for stakkels holly. Ellers er hun bare verdens nemmeste hund på alle punkter!

• #10   12. aug 2007 Det har nu heller ikke været nemt for jer.
    Men hvis jeg var jer, ville jeg ofre en adfærdsåsykolog på hende.
    Måske er det bare en "lille ting" I gør anderledes/forkert.
    Men hun er uden tvivl utrolig bange, fordi hun nu er alene. Altid nemmest når man er to, ik'?

• #11   12. aug 2007 Stavefejl er gratis :o)

• #12   12. aug 2007 Ja, jeg tror også det er løsningen! Det er bare ærgeligt, når man aldrig fr har haft en hund der er bange for at være alene. Men det er jo netop det at hun pludselig er blevet forladt, og hendes faste støtte (Tira), pludselig har forladt hende!

• #13   12. aug 2007 Måske er Holly's sorg over at miste Tira, lige så stor som jeres og det er så den eneste måde hun kan vise det på?
    Kan jeg godt forestille mig, og ja, nu menneskeliggør jeg nok hunden lidt rigeligt, men fred være med det.
    Skulle måske endda være sådan en "Taler med hunde" person, om man nu tror på det eller ej.

• #14   12. aug 2007 Det kunne godt være. Har aldrig tidligere haft brug for det og har derfor heller ikke prøvet, men det er et forsøg værd. Imorgen ringer vi i hvertfald til en hundepsykolog

Kommentér på:
Hjælp til alene hjemme problemer

Annonce