{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.077 visninger | Oprettet:

Hjælp til alene hjemme plan {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Håber i kan hjælpe og give lidt fif. Jeg er lidt på bar bund. Jeg flyttede torsdag i sidste uge fra hus til rækkehus med mine to hunde på 2 og 6 år. Her er temmelig lydt. Jeg regnede med at alt var fint, men da smuttede efter et par dage gøede den ene efter 2 min smiley puh det havde jeg ikke ventet.

Har købt en Adaptil til stikkontakten og er startet helt forfra med ind og ud af døren. Er det vejen frem? De er afskærmet til soveværelset så de ikke har så meget plads. Præcis som det gamle sted. Laver samme rutiner. Men kan virkelig mærke på mig selv at jeg er nervøs for st gøre noget galt, og jeg har fået særtilladelse til st have hunde da man normalt ikke må. Jeg er heldigvis nyuddannet og uden job så har tiden til at træne.

Hvor mange gange må jeg træne om dagen? Er oppe på ca 2-3 min. De kunne sikkert godt mere, men går stille frem. De får et stykke tørret kød hver som de glad går i gang med når jeg går.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til alene hjemme plan
  • #2   12. mar 2015 Det lyder til at du gør det helt rigtige. Det skal nok komme. De har jo lært at være alene før - de skal bare lære det forfra i det nye hus, så det skal da nok komme smiley Hvor mange gange du må træne om dagen tror jeg afhænger lidt af dine hunde. Du kan jo godt "gå ud med skraldet" et par gange om dagen, men mærk efter og se hvor meget dine hunde kan klare at du træner det om dagen.

• #3   12. mar 2015 Rotterne. Tusind tak for din plan! Det lyder rigtig fornuftigt!! Soveværelset ligger i enden af entréen så de kan se hoveddøren. Som sagt har jeg valgt de skal være derinde når de skal være selv.

Skal jeg lukke dem derind hver gang jeg træner de forskellige sekvenser? Eller er det fint de kun bliver lukket derind når den rigtige træning finder sted?
    Ja det er et kæmpe arbejde. Men jeg gør det gerne for vil jo gerne kunne forlade dem med god samvittighed. Og ja er allerede lidt vanvittig over at skulle have dem med alle steder hehe. Men hellere det end problemer smiley

• #5   12. mar 2015 Tusind tak for hjælpen. Hvor er det dejligt med en konkret plan at gå ud fra. Jeg havde slet ikke tænkt over det med at tage alt overtøj på, nøgler osv. Det kan jo sagtens være en trigger.

Som sagt er jeg uden arbejde pt så har heldigvis masser af tid til at træne det. Lige nu er de alene i bilen mens jeg er afsted. Så når jeg kommer hjem vil jeg få lavet en plan smiley

• #6   12. mar 2015 Jeg har gjort som "Rotterne" siden 1981, da jeg fik min egen første hund. Jeg har aldrig haft en hund med alene-hjemme-problemer. Men huske at være konsekvent og træn det HVER dag. De må ikke nå at blive kede af det, så er du gået for langt. Det skal faktisk være sådan at de til sidst næsten tænker "endelig ro", når du forlader dem. Mine tøser reagerer ofte slet ikke når jeg kommer hjem nu. De HAR spottet hvem der er hjemme men de gider ikke rejse sig før de ved at NU er jeg klar til at tale med dem. Der kan gå 5 minutter og der kan gå ½ time.

• #7   12. mar 2015 Mette. Tak for din besked smiley

De har også fint kunne være alene det gamle sted så tror nok det skal komme igen. Det kræver bare tid. Jeg har så også måtte kæmpe lidt med utryghed hos den ældste da hun i løbet af et lille års tid har mistet hørelsen. Det påvirker hende stadig lidt.
    Jeg er gået i gang med træningen og de har været alene, 2-3-2 min idag. Plus ind og ud en masse gange. Jeg kan mærke at det der måske trigger lidt er når jeg tager tøj på, taske og nøgler. Det havde jeg aldrig skænket en tanke kunne være en udløser. Så det skal jeg helt sikkert træne en del.
    Er meget optimistisk selvom jeg godt nok synes det er lidt hårdt. Men gør det gerne for det er jo det hele værd smiley
    Bliver dine slet ikke super glade når du kommer hjem? Det må da næsten være mærkeligt. Mine bliver normalt rigtig rigtig glade smiley

• #8   12. mar 2015 I forhold til det med at komme hjem, så er min hund også glad, men ikke overstadig. Hun kommer lige ud for at hilse, og så går hun hen i sin kurv igen. Så går jeg hen, kæler med hende og siger hej, men hun kommer faktisk aldrig op i et højt gear - hun lægger sig til at sove i kurven igen lige efter hun har været ude i entréen for at se mig - jeg ville ellers ikke have noget imod en stor velkomsthilsen (men hun er også ved at blive lidt gammel) smiley

• #10   12. mar 2015 Det er også planen at begynde på smiley de kigger godt nok mystisk på mig begge to når jeg vader ind og ud og gør ting som jeg ikke plejer smiley der virker allerede til at være mere ro over dem. Idag har døren til haven stået åben og der har de været meget. De har ikke engang følt behov for at gå med ind hvis jeg gik ind smiley

• #11   12. mar 2015 Pointen er jo også bare at gøre dem totalt ligeglade med hvor den skide ejer hele tiden vader hen smiley smiley

• #12   13. mar 2015 Argh knap 2 min og den yngste gøede smiley den ældste lå lige så stille i kurven da jeg kom ind. Øv!!!!! smiley

• #13   17. mar 2015 Ork jo, de reagerer skam når jeg kommer hjem. De vælter:

profilbillede
  • #14   19. jul 2015 Sidder lige og roder i gamle indlæg for at finde tips til alene hjemme træningen. Virkelig gode råd fra Rotterne!

Nu er tråden jo fire måneder gammel, kunne være lidt spændende at høre hvordan det er gået Michelle? smiley

• #15   10. aug 2015 Tanja- det gik slet ikke fremad med træningen og hun ændrede sig på lange punkter. Hun begyndte at klø meget, skrige over ingenting og generelt ændre opførsel. Vi tog hende til dyrlæge og røg til KU sund den 28/7 hvor hun blev MR scannet. Scanningen viste desværre at hun har syringomyeli, en sygdom som desværre er ret udbredt i racen. Når vi kigger tilbage har hun ændret sig langsomt siden efteråret, så hendes alene hjemme problemer skyldes formentlig at hun er syg smiley Nu er hun startet op på medicin og reagere heldigvis positivt på det. Så nu skal vi i gang med træningen igen smiley

Kommentér på:
Hjælp til alene hjemme plan

Annonce