Forvente 100% renlighed? Forvente 100% renlighed?
Hvad er jeres bud?
VI har en hvalp på 12 uger. Vi kom til at tale om, hvornår man kan forvente, at han vil være HELT renlig. Dvs ikke laver uheld, hvis ikek vi er meget opmærksomme på hans signaler, samt hvornår han sidst har været ude?
Jeg har ham ude mange gange i løbet af dagen, udover når han har sovet, spist, leget mv. Der er altid gevinst med det samme. Heldigvis skal vi ikke stå og vente på at han "tager sig sammen". Han får masser af ros hver gang.
Det er som om, han har forstået "pointen" i dét at komme ud. Han "glemmer" bare at tænke så langt, hvis ikke vi er over ham hele tiden *G*...
Vil det nogensinde blive anderledes?
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777
Lilly var ikke 100% renlig før hun var 9 mrd...
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.332
Jeg tror man så småt kan forvente 100% renlighed når hunden er et halvt år, hvis man har været meget over den..
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.595
Men er hun ude ved nogen hvor hun ikke lige kan huske hvor døren er, så er der ingen garantier*ss*
okt 2004
nov 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 44 Svar: 444
Det var mere for at høre, hvad vi kan forvente, før end det hele sker af sig selv ;o)
Det er helle rikke fordi det er noget problem for os. Jege r bare taknemmelig for, at det er så nemt at gå ud med ham, og han så besørger med det samme...Især nu, hvor det er så koldt ;o) *G*
Ok, men omkring 5-6 mdrs. alderen, kan jeg forstå.
okt 2004
nov 2005
Vi blir' ved ta ha' tålmodigheden iorden...Snart er det forår, og meget meget bedre vejr at stå derude i *GG*.
Hvis vi nogensinde komme rtil at gøre dte om igen, så vil vi vælge at få en hvalp om sommeren. Den første uge vi havde ham hjemme, der var det omkring 8-10 minus grader om natten -UF!
nov 2005
I starten var det egentlig kun for vores egen skyld, for at lære hans "rytme" at kende mht. det ene og det andet.
Nu er det sådan, at vi skriver ned hver gang han har været ude og lave noget. Er der så gået mere end 3 kvarter siden sidst, så komme rhan lige ud en tur. Det er næsten 100% sikkert, at han så laver noget, så snart han kommer ud ;o)
Vi er vel oppe på omkring 17 tissetåre og 4 x bummelum på en dag. Derudover er der alle de gange, hvor vi lige har ham ude en extra gang.....Hold da op, det er meget ;o)
Jeg forstår godt de mennesker, der ikke har tænkt sig GRUNDIGT om, inden de gik ind til det at få hvalp..For det er mere end tidskrævende
nov 2005
Sådan er det lidt med mine svigerforældre. De har fået en hvalp fra samme kuld som vores. De mener, at vi render AAALT for meget ud med hunden. Jaja, det kan de jo så sige, men det er deres hund, der laver mere inde end ude, såå......
nov 2005
Ja det er lidt sjovt det der med familier. Mine forælder, OG svigerforældre griner lidt af mig, fordi jeg har meldt os til hvalpetræning ;o) Håber, det bliver mig, der ler sidst *GG* !
dec 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 53 Svar: 943
nov 2005
nov 2005
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Du kan få den renlig i løber af ca. 10 dage. hvis du følger opskriften.
Der kan ske et uheld - men så er du for langsom.
Du kan få hunden til at tisse på kommando - når du er ude at gå - stop op ved en busk - og når hunden snuser rundt om busker - fortæller du den -- Gå ind og tis --- og det gør du hver gang - samtidig roser du den.
Er uheldet ude. på fortog eller lign. Så samler du op efter den.
God fornøjelse
nov 2005
Dog vil han pt stadig kun tisse i gården og i haven...Men har ladet mig fortælle, det er fordi han endnu er så lille, at han ikke ønsker/tør at sætte sit duftspor andre steder....!?
jan 2006
Der er det at du kommer ind i billede, du skal ikke sætte ham i haven - du skal ud at gå med ham - så han lære det.
Jeg har kendskab til en hund, som kan holde sig i gud ved hvormange timer..(dage)
Den vil kun gøre det hjemme - og når vi er i Jylland - tager det flere timer inden den kommer af med en lille tår. Man har efter spurgt god råd . hos opdrætter og dyrlæger. men ingen kan gi det rigtige svar.
Det er sq synd for hunden - men den er simpelhen så stædig - Nå den så kommer hjem - går den i flere timer og kommer af med alt det, som den ikker er kommet af med. Men hunden trive i bedste velgående.
nov 2005
Uanset hvor langt vi går med ham, vil han KUN tisse i haven. Han bliver total "pivse" og dete r som om han ikek kan koncentrer sig om noget som helst andet end at han skal tisse *GG*.
Menidet han ikek er større og det er så koldt pt, så kan eg vel ikke rigtig "tvinge" ham ud så længe ad gangen? Jeg gør det hellere end gerne. Er pt sygemeldt og går rundt herhjemme og har rigelig med tid og lyst til at komme ud.
Mine forældres Cairn havde samme "problem" indtil han blev kønsmoden. Så vard er pludselig ingen grænser for hvor og hvor ofte, han lige ville tisse en lille tår.
jan 2006
nov 2005
Tak for rådet *ss*
dec 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 37
Smilla var også meget usikker i starten og var ca. 14-15 uger før hun turde sætte duftspor andre steder end hjemme i haven.
Hvis hun var med os nogen steder kunne hun holde sig op til 6 timer, hvilket hun ikke kunne herhjemme.
Men efterhånden blev hun mere selvsikker (og mindre sårbar?) og laver både stort og småt på vores gåture i skovene heromkring og efterhånden også når vi er i helt fremmede omgivelser.
Så jeg kan godt "købe" teorien om at en lille sårbar hvalp ikke tør sætte duftspor "ude i verden" før den er klar til det.
nov 2005
N.
Forvente 100% renlighed?