{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.258 visninger | Oprettet:

Chihuahua og renlighed? {{forumTopicSubject}}

Vi har skønne Nemo, en chihuahua på 1500 gram og snart 8 mdr ;O)

Når vi er hjemme er han 100% renlig og tøffer hen til døren hvis han skal bimmelim eller bummelum - og er god til at løbe ud når vi lukker ham ud om morgenen og aftenen og klare "tingene".
De sidste mdr har døren stort set stået åben hele tiden, så jeg har ikek helt tjek på hvor tit han egentlig går ud og tisser mv.

MEN når han er alene kan han sjældent holde sig i mere end en time - har han været alene i fx. 5 timer kan vi regne med 2-3 tissetåre og mindst en prut.

Om natten laver han stort set altid en prut og en tissetår på gulvet - selvom han er ude omkring midnat og vi står op kl 6.

Kan vi forvente at dette aftager eller er det racen eller?

Gode råd til hvordan vi hjælper ham på rette kurs modtages gerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua og renlighed?
  • #1   5. aug 2010 Tror bestemt ikke det er racen, min gør det ikke og jeg kender flere med chi og deres er helt renlige.

Har desværre ikke nogen vildt gode råd. Måske er han utryg? Hvad hvis han sover sammen med jer i sengen, hopper han så ned for at tisse på gulvet?

• #3   5. aug 2010 da jeg overtog min chi pige ginger pie som 1 årig tissede og pøllede hun kun indendørs alle vegne aldrig ude, havde kun lært at gøre alt indendøre hun kom næsten aldrig ud og kom hun ud sad hun i en taske, men det tog mig ca 4 mdr så var hun renlig og har aldrig uheld indenfor om hun så er alene i mange timer, og de få gange hun skal tisse om natten kalder hun på mig og så går vi lige i haven :O) men jeg kender nogle der har 3 chier 1 dreng og 2 piger og drengen blir aldrig renlig han er 3 år og strinter alle steder hjemme og ude.

• #4   5. aug 2010 Min Chi har stort set været renlig fra dengang vi fik ham, så tror bestemt ikke det er selve racen.

Det jeg ligger mærke til du skriver, at han kun besørger indenfor når han er alene og at han er alene i max 5 timer, hvilket jeg ikke syntes er lang tid ifht. antal besørgelser. Men en af symptomerne på separations angst eller alene hjemme problemer, er bl.a. at de begynder eller besørger indenfor når de er alene, som en skrev overstående at det kan handle om utryghed.

Det er ikke sikkert det er det, men det var bare mere for at orientere om det smiley

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig ydereligere, men held og lykke smiley

• #5   6. aug 2010 Min Lulu har en kattebakke som hun bruger når hun er alene hjemme og om natten når vi sover, den har hun lært og bruge og der sker aldrig uheld.
    Når vi er hjemme om dagen kan vi ikke rigtig se på hende hvornår hun skal ,men vi går bare tur med hende jævnligt.

• #6   6. aug 2010 Tak for svar.

Jeg er ret sikker på, at han ikke er utryg eller urolig når han er alene - har mange gange observeret ham når vi kommer hjem og han ikke opdager os. Han tøffer roligt rundt, tygger på sit ben eller sover - har aldrig oplevet ham hyle når vi gik eller være overstadig glad når vi kom hjem.

Han sover i sin kurv ved døren til vores soveværelse hele natten - han kommer aldrig sofa eller seng. Der ligger han sig glad hen når vi går i seng og ligger der når vi står op - med undtagelse af de nætter hvor han skal op og tisse/prutte.

Men ros skal have have, for vi har lige været til fødselsdag i 4 timer og der var ikke et eneste uheld da vi kom hjem - så han kan altså godt ;O)

Som skrevet er han helt renlig når vi er omkring ham og giver altid tegn til at han skal ud (vimser omkring os eller døren),

Generelt er han en super rolig og ekstremt nem hund med det perfekte sind, aldrig bange, urolig eller andet - heller ikke i tordenvejr osv.

• #8   17. aug 2010 benedicte: hvor gammel er din hvalp? jeg har selv hvalp han er 13 uger og har været så dygtig i lang tid til at tisse udenfor og på avis inde, men de sidste par dage er det gået den anden vej, han kan finde på at gå op i sofaen og tisse på tæppet eller i min seng aarrgg det surt, men sådan er det desværre med hvalpe det går lidt op og ned, men pludselig en dag så de renlige, men surt så længe det står på :o)

Kommentér på:
Chihuahua og renlighed?

Annonce