Chihuahua hvalp og renlighed {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg er ny på området omkring hvalpe, men glæder mig utrolig meget til at få min lille hund hjem på fredag.
Hun skal hedde Coco og er 3/4 chihuahua og 1/4 cairn terrier. Mit store spørgsmål er; hvordan træner jeg bedst muligt Coco til at være renlig.
Hun kommer fra et hjem hvor de tisser på aviser, og dette har jeg læst mig frem til ikke er vejen frem.
Har også læst mig til hun skal luftes lig efter hun har sovet, leget, spist osv.
Men tænkte om i garvede hundeejere havde nogle gode tips til hvordan jeg får Coco til at vide det er udenfor man skal tisse. Vi bor på 2. Sal og har derfor ikke muligheden for lige at smide hende ud når hun gør det på gulvet..
Håber på nogle gode svar, da jeg vil gøre alt for at hun får det godt og trives i hjemmet og med os
Mange hilsner Amanda
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.149
Han er nu 14 uger og tigger om at komme ud 8 ud af 10 gange når han skal noget
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
feb 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 30
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 486
En anden ting du skal huske er at bære hunden op og ned af dine trapper da det er meget belastende for en hund at gå på trapper
dec 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 120
Så tog jeg aviserne væk og sagde " ud og tis " hvergang vi skulle ud også tag godbidder med ud.
Det har taget mig 2 måneder cirka at gøre ham næsten renlig. Først og fremmest brug aviser de steder han er, også gå ud med ham hver 2/3 time.
Så til sidst skal han nok selv finde ud af det udenfor, det kommer med tiden. Kan kun anbefalde aviser i starten
dec 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 120
når han begynder at blive meget urolig og snuser meget, er det som regl et tegn på han skal ud.
Chihuahua hvalp og renlighed