{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.794 visninger | Oprettet:

Chihuahua hvalp og renlighed {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg er ny på området omkring hvalpe, men glæder mig utrolig meget til at få min lille hund hjem på fredag.
Hun skal hedde Coco og er 3/4 chihuahua og 1/4 cairn terrier. Mit store spørgsmål er; hvordan træner jeg bedst muligt Coco til at være renlig.

Hun kommer fra et hjem hvor de tisser på aviser, og dette har jeg læst mig frem til ikke er vejen frem.
Har også læst mig til hun skal luftes lig efter hun har sovet, leget, spist osv.
Men tænkte om i garvede hundeejere havde nogle gode tips til hvordan jeg får Coco til at vide det er udenfor man skal tisse. Vi bor på 2. Sal og har derfor ikke muligheden for lige at smide hende ud når hun gør det på gulvet..

Håber på nogle gode svar, da jeg vil gøre alt for at hun får det godt og trives i hjemmet og med os smiley

Mange hilsner Amanda

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua hvalp og renlighed
  • #1   29. jan 2013 Nu bor jeg selv nede i stuen og har nemt ved at komme ud, men her ryger hvalpen ud efter han har leget, spist, sovet og ellers 1 gang i timen.. Derudover får han MEGA ros og godbidder når han tisser eller skider uden for smiley

Han er nu 14 uger og tigger om at komme ud 8 ud af 10 gange når han skal noget smiley

• #2   29. jan 2013 Jeg har eenæighedsgjort en dværgpinscher hvalp da jeg boede på 5.sal UDEN elevator, så alt kan lade sig gøre, og jo man kan sagtens spurte ud med en hvalp det skal tisse selvom man bor i lejlighed smiley Ud 1-2 gange om natten skal man også alt efter hvordan hvalpen er om den sover igennem osv. Men jeg løb i starten op og ned fra 5 sal hver time, lad os bare sige at det gav pænt god kondi smiley

• #3   29. jan 2013 Og der skal stå renlighedsgjorde

• #5   29. jan 2013 og så skal du passe rigtig meget på at den ikke begynder at tisse på alt hvad der ligger på gulvet, nu når den har lært at den skal tisse på aviser, men lille blanding på 5 år var over 2 år før han holdt op med at tisse på blade og aviser hvis de var røget på gulvet. Han var rigtig svær at gøre renlig.

• #8   29. jan 2013 De fleste hunde begynder også at bevæge sig på en bestemt måde når de gør klar til at tisse. Vær opmærksom på om den begynder er snuse rundt og evt. går væk fra dig (ind i et andet rum) dette kan være tydelige tegn på at den skal til at tisse. Så er det med at samle den op og få den ud i en fart smiley som de andre siger, så masser af ros når den tisser udenfor da den så forbinder at tisse udenfor med ros gør den det gladeligt smiley min hund kan nu tisse på kommando fordi vi altid har sagt, tis, tis, når hun har skullet. Det er meget praktisk hvis man har travlt om morgenen smiley

En anden ting du skal huske er at bære hunden op og ned af dine trapper da det er meget belastende for en hund at gå på trapper smiley

• #9   31. jan 2013 det jeg har gjort med min hund er først og fremmest lagt aviser alle de steder han er, de har så ligget der indtil han begyndte at tisse af sig selv udenfor.
    Så tog jeg aviserne væk og sagde " ud og tis " hvergang vi skulle ud også tag godbidder med ud.
    Det har taget mig 2 måneder cirka at gøre ham næsten renlig. Først og fremmest brug aviser de steder han er, også gå ud med ham hver 2/3 time.
    Så til sidst skal han nok selv finde ud af det udenfor, det kommer med tiden. Kan kun anbefalde aviser i starten smiley

• #10   31. jan 2013 og hold selvfølgelige øje med hans " tegn "
    når han begynder at blive meget urolig og snuser meget, er det som regl et tegn på han skal ud.

Kommentér på:
Chihuahua hvalp og renlighed

Annonce