Hjælp mig Hjælp mig
Jeg har verdens dejligste hund som er lydig lige indtil vi møder andre hunde så vil han rigtig gerne hen og snakke og slås for sjov men problemtatikken er så at han er lidt for voldsom, så jeg har gjort det at købe en blid mundkurv som han skulle gå med men han kan slet ikke håndtere den "dims" på næsen og kaster sig ned og forsøger alt for at få den af, ser han dog en anden hund er han ligeglad med mundkurven.
Mit råb om hjælp går så ud på om er der nogen i odense på fyn der har lyst til med en hund i omtrent samme str. at mødes så vi måske kan gå lidt ture sammen så han vender sig til andre hunde igen.
Han er vokset op sammen med en gammel tæve som bare satte ham på plads HVER gang han prøvede grænser, så lidt hundevant er han.
HJÆLP
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
Men.................. Den " mundkurv " du har købt, er du sikker på at det ikke er en Halti- altså noget der ligner en grime til heste ??
Hvis din hund ikke er aggersiv, skal den i hvertilfælde ikke gå med mundkurv. En Halti bliver ofte forvekslet med en mundkurv.
Haltien skal hunden jo lære at gå med ( også hvis det rent faktisk er en mundkurv du har købt ), hvilket gøres hjemme og med godbidder. På med " mundkurven ", godbid. Af igen. Tyve gange. På med den. Snor på. en runde rundt i huset / haven- godbid. Af med den igen. Tyve gange. Små babyskridt hver gang din hund skal lære noget nyt
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 153
Jeg er ikke fra Fyn så der kan jeg ikke hjælpe, men det er en god ide at gøre de som du siger, men mund kurven kan jeg hjælpe med.
Din hund vil reagere på mundkurven akurat som en hvalp gør det når den får halsbånd på første gang, hvis du husker det så kløede den sig ustandselig hvor halsbåndet sad, lagde sig ned og gned halsen vildt i alt hvad den kunne komme i tanke om og den var i hvert fald alt for tung at gå med, det er det samme mønster der gør sig gældene med mundkurven. Du skal sidde indenfor og have mundkurven og godbidderne parat du tager mundkurven lader din hund snuse til den og belønner, når den er helt tryg ved det lægger du kurven om næsen uden at spænde den til og giver straks en godbid for det og tager mundkurven af igen med det samme, dvs. du bygger op. når du kan sætte kurven på uden problemer spænder du den til og giver guf og ros for det, sank hele tiden med din hund og fortæl den hvor dygtig den er og efterhånden lader du kurven sidde lidt længere ad gangen og begynder at gå nogle skridt hvor den har mundkurven på, husk hele tiden at have dine guffer og rosen med dig, det må gerne være ekstra gode guffer, tilsidst vil du kunne gå ud med din hund uden den protesterer mod den. God fornøjelse med arbejdet.
dec 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 9
Bente: Har prøvet men som ovenfornævnt har han meget svært ved at tygge sine guffer når han har mundkurven på.
Men tusind tak for rådene de vil blive taget i betraktning og til eftertanke og er endelig åben overfor flere gode råd!!
dec 2008
Men tak iben:-)
dec 2008
Men snart forhåbentligt vil der komme nogen i hans meget lille vendekreds..
Hjælp mig