529 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Hjælp mig Hjælp mig

Jeg har verdens dejligste hund som er lydig lige indtil vi møder andre hunde så vil han rigtig gerne hen og snakke og slås for sjov men problemtatikken er så at han er lidt for voldsom, så jeg har gjort det at købe en blid mundkurv som han skulle gå med men han kan slet ikke håndtere den "dims" på næsen og kaster sig ned og forsøger alt for at få den af, ser han dog en anden hund er han ligeglad med mundkurven.

Mit råb om hjælp går så ud på om er der nogen i odense på fyn der har lyst til med en hund i omtrent samme str. at mødes så vi måske kan gå lidt ture sammen så han vender sig til andre hunde igen.

Han er vokset op sammen med en gammel tæve som bare satte ham på plads HVER gang han prøvede grænser, så lidt hundevant er han.

HJÆLP smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp mig
  • #1   29. dec 2008 Jeg bor ikke i Odense eller for den sags skyld på Fyn.
    Men.................. Den " mundkurv " du har købt, er du sikker på at det ikke er en Halti- altså noget der ligner en grime til heste ??
    Hvis din hund ikke er aggersiv, skal den i hvertilfælde ikke gå med mundkurv. En Halti bliver ofte forvekslet med en mundkurv.
    Haltien skal hunden jo lære at gå med ( også hvis det rent faktisk er en mundkurv du har købt ), hvilket gøres hjemme og med godbidder. På med " mundkurven ", godbid. Af igen. Tyve gange. På med den. Snor på. en runde rundt i huset / haven- godbid. Af med den igen. Tyve gange. Små babyskridt hver gang din hund skal lære noget nyt

• #2   29. dec 2008 Hej
    Jeg er ikke fra Fyn så der kan jeg ikke hjælpe, men det er en god ide at gøre de som du siger, men mund kurven kan jeg hjælpe med.
    Din hund vil reagere på mundkurven akurat som en hvalp gør det når den får halsbånd på første gang, hvis du husker det så kløede den sig ustandselig hvor halsbåndet sad, lagde sig ned og gned halsen vildt i alt hvad den kunne komme i tanke om og den var i hvert fald alt for tung at gå med, det er det samme mønster der gør sig gældene med mundkurven. Du skal sidde indenfor og have mundkurven og godbidderne parat du tager mundkurven lader din hund snuse til den og belønner, når den er helt tryg ved det lægger du kurven om næsen uden at spænde den til og giver straks en godbid for det og tager mundkurven af igen med det samme, dvs. du bygger op. når du kan sætte kurven på uden problemer spænder du den til og giver guf og ros for det, sank hele tiden med din hund og fortæl den hvor dygtig den er og efterhånden lader du kurven sidde lidt længere ad gangen og begynder at gå nogle skridt hvor den har mundkurven på, husk hele tiden at have dine guffer og rosen med dig, det må gerne være ekstra gode guffer, tilsidst vil du kunne gå ud med din hund uden den protesterer mod den. God fornøjelse med arbejdet.

• #3   29. dec 2008 Lea: Jeg har købt den som mundkurv og den fungere som mundkurv men han kan ikke tygge sine godbider når han har den på for har prøvet de fleste af dine nævnte tricks.

Bente: Har prøvet men som ovenfornævnt har han meget svært ved at tygge sine guffer når han har mundkurven på.

Men tusind tak for rådene de vil blive taget i betraktning og til eftertanke og er endelig åben overfor flere gode råd!! smiley

• #4   29. dec 2008 Iben: Han er også blevet bedre til at ikke trække så voldsomt med "Nej" komandoen men christina har sagt hun gerne vil mødes så håber det hjælpe på det, da han jo er 99% lydig og 100% dejlig... mangler bare den sidste ene %..

Men tak iben:-)

• #5   29. dec 2008 Iben: Det er netop det der er problemet. Han har ikke nogen hundevenner smiley

Men snart forhåbentligt vil der komme nogen i hans meget lille vendekreds..

Kommentér på:
Hjælp mig

Annonce