572 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

SOR, kender i det? SOR, kender i det?

Jeg er jo i fuld gang med at finde et sted Bobo kan gå til hvalpetræning, det har vist sig ikke at være en nem sag, da jeg har aftenvagt hver ons, tors, og fredag, samt hveranden søndag.

Nå men jeg har fundet et sted i Sorø se det her: http://www.hundeskole.dk/ er der nogen af jer der har nogle erfaginger fra det sted, så vil jeg meget gerne høre om det.

Hilsen Marianne

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SOR, kender i det?
  • #1   16. maj 2005 Tanja!

Ja som Beate også spørger om, vil jeg da også gerne vide, hvorfor du ikke bryder dig om hendes undervisning?

Jeg kender intet til Lise eller hendes undervisning, derfor er det lidt vigtigt at jeg høre om nogel erfaringer -gode som dårlige.

Hilsen Marianne

• #2   16. maj 2005 Svare det lidt til principperne i bogen "hundelytteren"?

• #3   16. maj 2005 ok, så er jeg med...

Jeg synes det er en imponerende bog, og jeg læste den på een dag, men jeg må nok sige at nogle af prinsipperne, fx. den der med at man ikke må hilse på hunden, når man kommer hjem, den ved jeg at både Jesper og jeg får svært ved at genneføre.

Hilsen Marianne

• #4   16. maj 2005 Ok... ja men ikke også jeg selv kan sortere lidt i hvad jeg mener er givtigt for hunden.

Jeg mener i forvejen at alt initiativ skal komme fra ejerne og ikke fra hunden, jeg bliver SÅ træt af vores venners hunde, når de fiser rundt som balstyriske for at få opmærksomhed.

• #5   16. maj 2005 ok... andre der har nolge erfainger???

• #6   21. maj 2005 Hej Marianne.

Jeg har ingen erfaring med SOR, men har da mødt personer som uden opfordring roste Lise og hendes træningsmetoder. Faktisk har Elvis lige fået sig en lille hvalpe-ven, som skal starte til hvalpetræning der i juni.

Vi har selv gået til hvalpemotivation hos DKK i Ringsted. Det var vi meget glade for. Instruktøren Charlotte kommer med nogle rigtig godt input (i hvert fald for os, som var grønne på hundeområdet). Vi går stadig på unghundehold i Ringsted, men det er ikke så godt. Alt for mange på holdet, der kommer stort set hele tiden nye til, og så kommer vi altså ikke rigtigt ud af flækken.
    Håber du finder et sted at træne, som du bliver glad for.

Miriam

• #7   10. jun 2005 Dette er godt nok en gammel streng, men jeg måtte lige give en kommentar med på vejen...
    Jeg var til træning i SOR én gang - og valgte aldrig at komme igen. Årsagen til dette var, at hendes trænings- og indlæringsmetoder (dengang (ca 2 år siden)) slet ikke var i overensstemmelse med mine. Allerførste øvelse, vi lavede på den første dag, var Nej-øvelsen, i en ret hård udgave; Vi skulle simpelthen brøle hunden i hovedet, stirre den i øjnene osv, hvilket for mig er umådeligt gammeldags... MEN, det er jo en rum tid siden, og mennesker udvikler sig hele tiden, så det kan jo godt være, at træningen er anderledes nu.

• #8   19. jul 2005 Camilla: Jeg har nu været til træning i SOR 4 gange og jeg vil mene at hun er blevet noget mildere i hendes metoder, vi startede også med Nej-øvelsen, men den var overhovedet ikke hård... så måske har hun lært af erfaring???

Hilsen Marianne

• #9   20. jul 2005 Marianne: Jeg er lidt for sjældent inde og kigge på forummet... Det er da fedt at læse, at du har haft en positiv oplevelse smiley Så vil jeg sluge mine ord om gammeldags træning -)

Kommentér på:
SOR, kender i det?

Annonce