SOR, kender i det? SOR, kender i det?
Jeg er jo i fuld gang med at finde et sted Bobo kan gå til hvalpetræning, det har vist sig ikke at være en nem sag, da jeg har aftenvagt hver ons, tors, og fredag, samt hveranden søndag.
Nå men jeg har fundet et sted i Sorø se det her: http://www.hundeskole.dk/ er der nogen af jer der har nogle erfaginger fra det sted, så vil jeg meget gerne høre om det.
Hilsen Marianne
maj 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 137 Svar: 653
Ja som Beate også spørger om, vil jeg da også gerne vide, hvorfor du ikke bryder dig om hendes undervisning?
Jeg kender intet til Lise eller hendes undervisning, derfor er det lidt vigtigt at jeg høre om nogel erfaringer -gode som dårlige.
Hilsen Marianne
maj 2004
maj 2004
Jeg synes det er en imponerende bog, og jeg læste den på een dag, men jeg må nok sige at nogle af prinsipperne, fx. den der med at man ikke må hilse på hunden, når man kommer hjem, den ved jeg at både Jesper og jeg får svært ved at genneføre.
Hilsen Marianne
maj 2004
Jeg mener i forvejen at alt initiativ skal komme fra ejerne og ikke fra hunden, jeg bliver SÅ træt af vores venners hunde, når de fiser rundt som balstyriske for at få opmærksomhed.
maj 2004
maj 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 121
Jeg har ingen erfaring med SOR, men har da mødt personer som uden opfordring roste Lise og hendes træningsmetoder. Faktisk har Elvis lige fået sig en lille hvalpe-ven, som skal starte til hvalpetræning der i juni.
Vi har selv gået til hvalpemotivation hos DKK i Ringsted. Det var vi meget glade for. Instruktøren Charlotte kommer med nogle rigtig godt input (i hvert fald for os, som var grønne på hundeområdet). Vi går stadig på unghundehold i Ringsted, men det er ikke så godt. Alt for mange på holdet, der kommer stort set hele tiden nye til, og så kommer vi altså ikke rigtigt ud af flækken.
Håber du finder et sted at træne, som du bliver glad for.
Miriam
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 10
Jeg var til træning i SOR én gang - og valgte aldrig at komme igen. Årsagen til dette var, at hendes trænings- og indlæringsmetoder (dengang (ca 2 år siden)) slet ikke var i overensstemmelse med mine. Allerførste øvelse, vi lavede på den første dag, var Nej-øvelsen, i en ret hård udgave; Vi skulle simpelthen brøle hunden i hovedet, stirre den i øjnene osv, hvilket for mig er umådeligt gammeldags... MEN, det er jo en rum tid siden, og mennesker udvikler sig hele tiden, så det kan jo godt være, at træningen er anderledes nu.
maj 2004
Hilsen Marianne
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 10
SOR, kender i det?