1.199 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Min hund er konstant syg med maven Min hund er konstant syg med maven

Kære alle, dette bliver nok lidt langt men håber der er nogle der har nogle gode råd eller erfaring med lignende.

Det hele startede midt i november, hvor min hund midt om natten blev dårlig (Hun har før ca 1 gang om måneden været dårlig, med ondt i maven og opkast. Dette vare typisk en formiddag el en dag, og går derefter i sig selv igen). Hun fortsatte hele morgenen med at være dårlig, og ville ikke have morgenmad da vi stod op. Hun kastede lidt op og spiste græs, afføring normal. Da vi nåede ud på eftermiddagen blev hun endnu mere dårlig og kunne slet ikke finde ro og kastede op yderligere. Jeg hastede til dyrlæge med hende, som gav hende noget kvalmestillende og pasta mod maven, ingen feber. Hun havde bedring efter 1 time.

Efter den dag i november havde hun det godt i et par uger og så begyndte det hele forfra. Denne gang fortsatte det dog mindst 1 gang om ugen, at hun havde sådan en tur. Det stod på i et par uger, hvor hun mere eller mindre var syg med opkast og ondt i maven.

Tog derfor kontakt til dyrlæge igen, da jeg ikke mente det kunne passe hun skulle være så syg så ofte.

Dyrlæge tjekker hende. Hun har feber. Han beslutter sig for at tage blodprøver for at tjekke bugspytkirtlen, infektionstal og den almene blodprøve.

Svaren derefter lyder på normal infektionstalle, normal bugspytkirtel, men en forhøjning af de hvide blodlegemer(mener jeg det var). Så han foreslår at vi giver ormekur og sætter hende på skånekost (Hills digestive care). Skulle derefter kontakte ham igen om 2 uger (på fredag d. 11)

Ormekuren hjalp, hun havde mange orm. Hun har haft tynd mave de sidste par dage. Her i dag er hun dårlig igen. Ikke med opkast, men med afføring og ondt i maven.

Jeg skal heldigvis til dyrlæge i morgen pga hun har noget med øret også, så snakker jeg lige med ham igen. Så har jeg set at hun kurer røv hen af gulvet, så han skal også lige tjekke analkirtler (hun har for resten i hele perioden også pruttet og slikker sig meget i røven).

Men jeg er snart frusteret over alle de dyrlæge regninger, og om hvad der generer hende så meget at hun bliver så syg og dårlig.

Hilsner fra en frusteret ejer!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund er konstant syg med maven
  • #1   7. jan 2019 Er afføringen ikke undersøgt?

• #2   7. jan 2019 Malene - Nej, afføring har ikke været undersøgt. Den har jo ikke været gal før nu, men det var da en mulighed og det vil jeg helt klart snakke med dyrlægen om! smiley

• #3   7. jan 2019 Min dyrlæge anbefaler at genbehandle for orm efter 10 dage for at tage ormene i alle stadier for ikke at få tilbagefald, det kan være derfor det kommer igen, at alle orm ikke er døde eller nye er klækket

• #4   7. jan 2019 Hvilke orm var hun positiv for? Hjerte- og lungeorm giver tit mavebøvl og opkast. Jeg ville nok få lavet en udvidet afføringsprøve, hvor der tjekkes for orm og andre parasitter. det er i øvrigt helt normalt at ormeangreb skal have mere end én kur.

God bedring med vovse smiley

• #5   7. jan 2019 Tina - tak for dit svar, det må jeg hellere spørge ham om jeg skal gøre smiley

• #6   7. jan 2019 A - Blodprøverne sagde ikke om hvilke orm hun var positive overfor, så det ved jeg ikke. Men jeg vil følge op med ormene i morgen overfor dyrlægen smiley

• #9   7. jan 2019 Tina H - Ja, jeg håber også at skånekosten kan hjælpe hende og køre uden tvivl også hendes sæk færdig for at se om det har nogen effekt smiley

• #10   7. jan 2019 sikker på hun ikke har et fremmedlegeme i maven?? lyder som min venindes bulterrier som havde slugt en sult, og det var kun når sutten prøvede at komme ud at den blev dårlig.

• #11   7. jan 2019 Ansofie - Har tænkt tanken, og det er nok også værd at undersøge hvis det andet viser sig at mislykkes. Dyrlægen har bare mærket hende flere gange i og rundt om maven og hun viser ingen tegn på ubehag. Tænker at det måske ville gøre ondt på hende og han måske ville kunne mærke noget hvis der var noget derinde der ikke skulle være der??

• #12   7. jan 2019 den her viste ingen tegn, for så flyttede de på sutten, men den blev opereret 3 gange for fremmedlegeme i mavesækken ??

• #13   7. jan 2019 Ansofie - Uh, det lyder godt nok dyrt. Men tak, jeg vil da helt klart have det i tankerne. Hun er dog ikke typen der spiser fremmede ting, andet end ting der rent faktisk kan spises. Hun er 2,5 år smiley

• #14   7. jan 2019 Tarmparasitter kan komme af noget så banalt som at drikke inficeret vand eller spise fluer.

• #15   7. jan 2019 Få tjekket afføringen for orm, Giardia og cryptosporidium. Det kan ikke betale sig at vente og se tiden an. Hunden bliver kun dårligere og dårligere, hvis den skulle have en af ovennævnte parasitter.

• #16   8. jan 2019 Jeg reagerede på at du skrev hun havde mange orm - hvordan ved du det, hvis I ikke ved hvilken slags orm? Kom der orm ud efter pillen var givet? Hvilken ormekur fik den, og hvor længe?

• #17   8. jan 2019 A - på de piller jeg har fået til hende står der på indlægssedlen at de er imod bændelorm og rundorm. Ja jeg har observeret orm i hendes afføring efter Pillen er givet. Første omgang var fuldstændig sat til med små hvide orm. De efterfølgende lorte har der været lidt eller nogle i. Der er kun givet 1 pille.

Jeg har ringet akut til dyrlægen og venter på et opkald tilbage om en hurtigere tid. Vi har mere eller mindre været oppe siden 4:30, da hun er meget dårlig. Hun har stadig diarré og er nu begyndt med opkast. Har observeret blod i afføring smiley

• #18   8. jan 2019 Insister på at få afføringen undersøgt for ovennævnte.

• #19   8. jan 2019 Opdatering fra at have været ved dyrlægen!

Dyrlægen sagde straks at vi skulle have lavet en afføringsprøve og bliver tjekket for alle mulige slags orm/parasitter. Hun har ingen feber. Jeg har fået pasta til maven, antibiotika med hjem mod diarre og så havde hun uheldigvis også svamp i øret, så det fik vi også lige noget med hjem imod. Lige nu har hun det godt og har fået spist og drukket lidt smiley

Kommentér på:
Min hund er konstant syg med maven

Annonce