{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.736 visninger | Oprettet:

Min hund er racist ! {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid smågrinet lidt af netop den sætning, med at folks hunde ikke kunne lide sorte mennesker, eller mørke mennesker.
Jeg har aldrig selv oplevet det med nogen af mine hunde, indtil i fredags.

Dana knurrede vildt, ikke bare af en men flere medlemmer af en muslimsk familie der var med færgen, og det var kun dem, alle andre måtte godt komme tæt på hende, der var hun som hun plejer, men holdningen skiftede så straks en af dem kom tæt på os .
og tæt på var ca 2 m afstand.
Hun knurrede dybt og truende, hun rejste børster, og en gang hvor manden var indenfor ca 1,5 m gøede hun af ham.
Dana har aldrig udvist en sådan adfærd overfor nogen vi møder ude i byen

Hvorfor ? Nogen der har hunde der gør det samme ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er racist !
  • #5   21. dec 2015 Vores Rollo var også sådan, og for ham var de for tæt på, når de gik på modsatte fortorv.

• #6   21. dec 2015 den ene af mine knurrer hvis der kommer en kvinde i hel tildækket beklædning ... men det er nok mere dragten end den etniske oprindelse

• #8   21. dec 2015 Jeg tror det er fordi,de lugter meget stærke af krydderi smiley

• #9   21. dec 2015 Vark du kom først smiley

• #11   21. dec 2015 Min mor og fars hund kunne ikke lide alle dem med hatte/styrthjelm eller lædertøj på. smiley

Han kunne finde på at stå og gø af deres jakke, hvis den hang på knagen ude i gangen. smiley

• #13   21. dec 2015 Hvis deres påklædning har været anderledes, så kan det jo sagtens være det, og ellers som de andre siger, at har de været bange for Dana, så kan hun også have mærket det og reageret derefter.

Jeg har boet med verdens sødeste golden retriever, som reagerede meget voldsomt og "aggressivt" overfor folk der var bange for hunde. Ved mine egne hunde har jeg også tydeligt kunne se på deres reaktion hvis folk har været bange for dem (selvom jeg ikke altid kan se det på folkene). Min første tæve ignorerede dem konsekvent - noget hun ellers aldrig gjorde ved andre mennesker, og Lia dæmper helt vildt - ørerne tilbage, laaaaang mundvige, logre med halen, slikke sig om munden, vende måsen til for at vise at HUN i hvert fald er helt ufarlig. Da hun var yngre kunne hun også finde på at tisse en lille tår.

• #14   21. dec 2015 Vores Rollo reagerede også voldsomt overfor en bestemt mand, der var flytte til byen. En stor mand på godt et par meter og en meter bred. Han gik som de fleste høje mennesker lidt duknakket.

Det viste sig senere, at han ikke var en af guds bedste børn og røg da også hurtigt ind og sidde igen for vold.

• #16   21. dec 2015 Ja, jeg har oplevet at møde en, forøvrigt meget sød og ivrig, mandlig udlænding ("Jeg elsker Danmark, her er så dejligt" sagde han op til flere gange i vores efterfølgende samtale om at han var flyttet hertil smiley ), som Freja ikke brød sig om. Jeg fik ham til at sætte sig på hug og lade Freja selv tage kontakt, og da hun havde inspiceret ham fik han så lov til at kæle hende alt det han ville og mere til. Jeg gætter på at det var fordi hun ikke har set ret mange mennesker med mørk hudfarve på tæt hold og det kan vel være lige så underligt for en hund som hvis vi så et menneske med blåt ansigt? Og så talte han ret gebrokkent og var sådan liidt underlig, plus Freja er mere skeptisk over for fremmede mænd end kvinder. Men ja det har jeg også oplevet smiley

• #19   21. dec 2015 Deres påklædning var ganske normal, dog havde kvinderne tørklæde på.
    Det startede allerede da vi kom ud af bilen, der hopper hun frem mod den ene af mændene og ter sig som om hun vil æde ham, vi undskylder ret flove og hiver vores hund tilbage ( hun var i snor )
    Da vi sidder oppe i cafeteriaet på færgen går især den ene rundt og taler i mobil, han smiler konstant venligt til os, og virker som om at han gerne vil snakke med Dana, der klister sig op af mig med ryggen til mig mens hun knurre hver gang han kommer for tæt på. og så især den ene gang hvor han virkelig kommer tæt på, indenfor 1,5 m, ryger hun op og knurre meget højt, og gøer af ham. og hun lignede et pindsvin, pelsen strittede ud til alle sider.
    Det er ikke deres påklædning, eller fremmede sprog, det er hun jo vant til. vi har jo polakker der fare rundt i mærkelig påklædning og japper derudaf på polsk smiley .

Men ja, hvis hun kan mærke de er bange for hunde, så kunne det måske være derfor.
    Jeg ved jo hvordan hun reagere hvis hun møder folk der ikke kan lide hunde.

• #25   21. dec 2015 Zenta havde det problem som unghund, ved ikke om hun stadig har smiley

• #26   21. dec 2015 Max gider ikke andre hunde. Han kan til nøds hilse på et par af dem, han møder jævnligt, men så må de også gerne skride igen.

Vores Rollo elskede næsten alle hunde, dog var andre Collier og Gravhunde de klart foretrukne. smiley

• #27   21. dec 2015 Hahaha Lis jeg tænkte vitterligt PRÆCIS det samme forleden!! Jeg bor tæt på Gellerup og er lektiehjælper hvor der fx. kommer flere små (indvandrer)børn, kan man bare udvælge et roligt barn og spørge om de har lyst til at nusse en sød hvalp?? smiley

• #28   21. dec 2015 En hvid bulldog er avlet til at være racist. Hvordan skulle slaveejerene i sydstaterne ellers holde styr på alle "medarbejderne"?
    I opvæksten kan hundens "racisme" dog præges i forskellig retning alt afhængigt af ejerens ønske. Chili holder dørsælgere, df'ere, venstrefolk og moderne socialdemokrater væk. Desuden holder hun alle jehovaer væk, fertile hunkønsvæsener med timeglasfigur er her undtaget. smiley

• #30   21. dec 2015 Robin kan lide alle mennesker.

I forgårs gik han troligt med min meget mørke nabo ind i hans lejelighed smiley

• #31   21. dec 2015 Min Mystique er, desværre, udpræget racist...

Og hun valgte selvfølgelig at vise det til os da jeg havde hele min klasse på besøg til studenterkørsel - og i min klasse var der to fra Sri Lanka og én Somalier... Og de tre skulle bare ikke i nærheden af My.. Mor måtte simpelthen lukke hende væk til sidst...

• #33   22. dec 2015 Jeg gætter umiddelbart på at Dana af en eller anden grund har følt sig lidt truet pågældende familie og hele situationen. At være med ombord på en færge kan altså være ret stressende for en hund; der er larm og det er svært ikke at komme til at føle sig klemt. I alle dine beskrivelser af Dana slår hun mig ikke som nogen selvsikker hund, men som en typisk Terv. der har nerverne lidt uden på pelsen. Så situationen har givetvis været lidt overvældende for hende.

• #34   22. dec 2015 Dana elsker at komme ud, og hun har prøvet at sejle så mange gange, at det rører hende ikke synderligt meget. Og desuden var der ikke særligt mange mennesker med ombord der kl 21,15 fredag aften.
    men ellers, jeps hun er nok meget atypisk terv, men hun elsker stort set alle fremmede, når vi er ude i byen, derfor undrede det mig at hun ikke kunne lide dem.

• #36   22. dec 2015 Min hund kan mærke mit had til visse mennesker. Det er hverken for mit eller hundens vedkommende racerelateret.

• #37   22. dec 2015 Så er det derfor Chili knurre af mig hele tiden smiley

• #38   22. dec 2015 Det er fordi, at du er fra Sjælland. Sådan er hun bare opdraget, dyyyygtig smiley

• #39   22. dec 2015 Baaah smiley

• #40   22. dec 2015 Jackie kunne mærke mit had til andre, hun kunne vende på en 5 øre, hvis det var en person jeg IKKE kunne lide.

Den slags bånd har jeg ikke med Dana, jeg var meget mere tæt med Jackie, hun fulgte min sindstemning.

• #41   22. dec 2015 Mæhtte hader især brune labbere, og brune mennesker. Men hun er jo selv brun også? Brune mennesker, er vist nu fordi der bor et sæt flygtninge på vejen, der under at gå tur omkring kl 02.00 om natten, i vores forhave. Det kan hun ikke li. Heller ikke pindsvin. De er jo også brune....

• #42   22. dec 2015 Min cazzi har det på samme måde med mørke mennesker. Jeg læste engang at det kunne være grundet deres mørke farve at det kunne være svært for hunden at læse deres kropssprog. lidt ligsom med skæg og solbriller.

• #43   28. dec 2015 Vores schæfer afskyr højtråbende mørke fremmede, men iøvrigt tror jeg at ejerens eget kropssprog spiller ind. Jeg har et lidt anstrengt forhold til et par radikale bekendte og det har hunden minsandten også så jeg tror at egne holdninger overføres til hunden.......

• #44   28. dec 2015 jeg har intet i mod eller nogen fordomme når det drejer sig om muslimer eller lign.

• #45   28. dec 2015 #44 - Det har jeg skam aldrig påstået, ej heller har jeg nævnt muslimer. Min pointe er blot at ejers usikkerhed/sindstilstand m.m., aflæses af hunden.......

• #46   28. dec 2015 Jeg er heller ikke usikker på den slags mennesker, jeg ser dem utallige gange i min hverdag smiley

I byen, i forretninger, og på grillen, de smiler alle pænt til mig, og jeg smiler igen, det gjorde disse her også smiley

Dana smilede også til dem, bare lidt stort smiley

• #47   28. dec 2015 Nova har alle dage været glødende racist. Det er helt sikkert et handicaphun har fået da vi startede vores vagtkarriere med at køre i et område hvor der var en masse "lidt mørkere" mennesker /børn der kastede med sten efter vagtens hund, gøede af dem, råbte af dem osv. Det hang ved alle dage.

• #48   28. dec 2015 Jeg er ret utryg overfor nye mennesker generelt, men det er Robin heldigvis ikke.

Kommentér på:
Min hund er racist !

Annonce