Hvordan ser jeres daglige rutine ud? {{forumTopicSubject}}
Jeg synes, at det kunne være sjovt at dele vores daglige rutiner med hinanden
Jeg går pt sygemeldt på 2. år, så vores rytme er ret flydende - nogle dage går vi lidt, andre dage rigtig meget. Men som regel ser det ca. sådan her ud (ved stjernerne er det fordi det varierer alt efter hvornår min kæreste har fri):
8:00 - første morgentur, lige stået op og så følger vi min kæreste i skole. (varierer fra 1,5 til 4-5 km)
10:00 - så spiser de lidt mere morgenmad og leger
11:00 - gåtur eller lur (kommer an på om det var en kort eller lang tur om morgenen)
*13:00 - hvis min kæreste har fri her, så går vi op efter ham, ellers finder vi på noget andet sjovt.
*15:00 - længere gåtur igen, hvor vi også henter min kæreste på tilbagevejen de dage han har fri sent.
17:00 - 21:00 - bruger vi som regel bare herhjemme og hygger eller slapper af. Vi har gået de lange ture i løbet af dagen, så afslapning!
22:00 - her går vi op på en bane, hvor de kan få lov til at piske rundt uden snor
24:00 godnat for i dag
maj 2018
Følger: 27 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 153
Men hun er altid ude mindst 3 gange om dagen. (Vi bor i lejlighed, hvor der ingen have er). Forsøger, at komme ud på mindst en lang tur pr dag.:)
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.142
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.788
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.131
Der sniger sig rutiner ind for hundene alene fordi de har sneget sig ind på mig....
Om morgenen lufter min mand dem kort, det er omtrent 6.45.
Så gasser de sammen med mig til jeg vågner - alt mellem 8 og 11. Nogle gange "motiverer" de til at komme ud af fjerene .
Når jeg er oppe får de mad på græsset og tudser rundt i haven og skoven og gør deres ting.
I løbet af dagen går vi ud nogle gange - lige for tiden bruger de haven som det passer dem.
De bliver luftet igen når min mand er hjemme omtrent 16.30
Herefter kører vi enten til træning eller sætter gang i aftenrutinen. Den er ret loose, men kl. 19.30 insisterer de på mad. Og så får de det...
De har jo et ton af vaner i hverdagen - eksempelvis forventer de knas når jeg rører i min kaffekop. HVER gang - og så får de da det
I løbet af en aften får de lidt lufteture, de træner lidt, får en længere tur, laver indendørs fodersøg eller lignende.
Er det træningsaften får de mad når vi kommer hjem og så er det i køjen - altid med to tyggeting til hver.
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
Den lange tur om eftermiddagen varierer meget, for jeg har skiftende arbejdstider. Er jeg hjemme, så tager jeg dem ofte ud på lange gåture, gerne hvor de kan løbe løs, eks ved stranden eller nede ved området omkring vores træningsplads. De ture krydres med øvelser, søg, gemmeleg og meget andet. Er jeg ikke hjemme, så går min mand en times tid med dem i vores lokalområde.
I weekenderne tager vi ofte på småture til nye steder, ud og opleve naturen.
I perioder går jeg til træning med et par stykker af dem, så der kommer de så med om aftenen, vi har dog lige haft en periode uden at gå til træning.
Min mand arbejder hjemmefra, så vores hunde har fri adgang til haven, de er næsten aldrig alene hjemme.
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.215
derudover er der ikke rigtig noget fast.
gåturene kommer an på hvad vi nu end lige skal den dag. det kan være om formiddagen eller sent aften.
sep 2017
Følgere: 527 Emner: 138 Svar: 10.296
Resten af dagen er der ikke faste rutiner, men de får aftensmad omkring kl. 19 hvis vi er hjemme, og ellers når vi kommer hjem fra træning, gåtur eller hvad vi nu laver. Vi træner 3-4 gange om ugen om eftermiddagen/aftenen, og de dage vi ikke er til træning, går vi lange ture og lægger måske et spor et sted.
Som det ses har vi meget faste morgenrutiner i hverdagene, og sådan er det nødt til at være når der kun er mig og dem
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.021
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.493
Kommer hjem fra arbejde et eller andet sted mellem kl 10 og 12, alt efter, hvor meget der er at lave. (er efterlønner og arbejder ikke så mange timer)
Resten af dagen er der ingen faste rutiner eller fodertider.
Måske går vi en tur, med veninden og hendes hund, går lidt spor og de dage, hvor jeg har virkelig ondt og ikke kan gå, der laver vi lidt nose work, men kun hvis Gaddafi tvinger mig, ellers ligger vi på sofaen
Mellem kl 23 og 01, er det godnat.
mar 2017
Følger: 8 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 418
Jeg sover i gennemsnit 15 timer i døgnet, fordelt hen over dagen. Men jeg er jo så også syg.
feb 2011
Følger: 5 Følgere: 235 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 1.037
Vi går dog hver dag et sted mellem 2-3 timer om dagen - og træner. Men intet ligger fast, kommer også an på mine planer
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Efter fyraften er den tilgengæl meget flydende afhængig af hvornår jeg har fri Dog går vi altid aftentur efter maden
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 197
Jeg kan ikke trives med at hver dag er ens (mht. Tidspunkter for div ting) så det er lækkert at Walter ikke har det behov heller.
dec 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 66 Svar: 246
Fra ca. kl. 13 til kl. 17 er der afslapning.
Ved 17-18 tiden går vi tur igen enten til stranden eller fjorden. På denne tur leges der og trænes. Den tager ca. en time.
Så er det hjem og slappe lidt af igen.
Ved 22 tiden går vi en kort aftentur.
Og så er det hjem og slappe af.
Vi går ca. i seng mellem kl. 0.00 til 03.00.
Mad har hun stående hele dagen, så det går hun og småspiser af i løbet af dagen.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.493
Det er nok på grund af manglende søvn at jeg ofte er så vrøvlet
Søvn er noget mærkeligt noget. I mine yngre dage havde jeg ikke søvnproblemer, der kunne jeg sove 12 -13 - 14 timer.
Nu på mine gamle dage sker det yderst sjælden at der soves mere end 5-6 timer.
Det første år af min efterløn arbejdede jeg fuldtid, det ville jeg stadig gøre, hvis helbredet kunne holde til det
jan 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 80
Oftest ringer vækkeuret kl 6. Her bliver terassedøren åbnet, så Logan kan rende ud, hvis han har brug for det. Så bliver morgenmaden serveret, nogle gange spiser han med det samme, andre gange venter han.
Så tager jeg afsted på job 6.45 og min mand går en rolig tur med Logan på ca 25 min inden han også drager afsted. Som afsked får Logan altid et eller andet tyggeben, det er et fast ritual.
Så kommer vi hjem igen et sted ml. 15 og 16.30, hvor Logan får lov at komme ud og krudte af på en stor græsplæne lige uden for vores hjem, bagefter går vi som regel en god lang tur, medmindre der er planlagt noget andet efter aftensmaden. Oftest får han serveret aftensmad kl 18, når vi spiser aftensmad, dog venter vi med at give ham, hvis vi ved vi skal ud og svømme eller i hundeskoven, for ikke at risikere mavedrejning.
Ca kl 21.30 går vi aftentur. Længden varierer alt efter hvad vi har lavet med ham tidligere på dagen, og så er det ellers i seng når vi kommer hjem.
Indimellem bliver der flyttet helt rundt på det hele, og det tager han heldigvis rigtig pænt. Vi træner gerne på alle mulige tidspunkter, og Logan kommer gerne selv og forlanger lidt opmærksomhed, hvis han synes vi er for passive, på den måde har han vist fået os ret godt opdraget.
Logan fylder btw 1 år i dag
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.066
4.45 ur ringer, rul om på ryg og morgen klap, og bask med hale
4.50 mere klap på toilettet
5.00 - 5.45 morgenmad og morgentur
12/13 tisse tur med moar
17-18 tur/træning/leg
18-22 tigge aftensmad og rester
22.00 kort tisse tur.
Jeg arbejder jyde uger pt, så jeg er ofte sent hjemme.
Strandtur I dag
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
6-630 fodersøg i haven
alene hjemme
15-16 gåtur
fri leg og nus - måske er det træningsdag
18-1830 fodersøg
1830-21 Netflix og putte i sofaen
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.861
Hverdagen:
En times morgen tur fra kl. 6 til 7, hvor vi har 5 forskellige ruter at vælge imellem.
Markerne, stien hele vejen rundt om nabo gården, og 2 forskellige ruter ud af landevejene, Tikøb Byen, hvor der er legepladser og boldbaner at træne på og så er her mange hunde, så der dufter godt synes Sam
Så de er spredt ud over ugen, så vi ikke går de samme steder hver dag i træk.
Så får han morgen foder i forskellige aktiverings dimser, en tom mælke karton med foder i, en blød tygge snack og en kong med dåsemad, det får han inden jeg går, så er han klar til at være alene hjemme i mellem 8 til 10 timer.
Når jeg kommer hjem fra arbejde kører jeg altid ud og går tur med ham, vi har uendeligt mange fantastiske muligheder for gåture 5-15 min, i bil fra hvor vi bor, så jeg varierer rigtig meget
Her går vi så tur med forskellig indlagt træning (nosework søg, krops kontrol eller rally) i som regel altid 1 time og halvanden.
De dage vi går til træning om aftenen, går vi tur på markerne i 30 min. til 1 time, om eftermiddagen når jeg kommer hjem fra arbejde.
Så får han aftensmad samtidig med mig, her er det altid foder søg og så tilslut en aften snack.
Sam får kun 2 turer om dagen, resten af tiden hvis han vil kan han bruge i haven. Sam sover så også en del timer når vi har været ude i halvanden time, så skulle vi gå flere turer skal jeg vække ham, og det har jeg godt nok ingen intentioner om at gøre
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.861
Og så går vi schweiss spor 1 gang om ugen, vi har dog holdt pause på 5 uger nu, da Sam's koncentrations niveau ikke var eksisterende under spor.
Han har meget stort behov for at løbe frit, og har altid holdt sig på stor afstand af mig når han var fri 200-400 meter ude, det er heller ikke et problem, hvis altså bare indkaldet stadig virkede hver gang, det gør det ikke mere, så han er ikke længere fri hver dag på tur mere, men kun ca. 1 gang om ugen i privat indhegnet mark.
Jeg er rigtig glad for vores have, her giver Sam den fuld knald i hver dag
Hvordan ser jeres daglige rutine ud?