24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
5 December, låge 5 . 5 December, låge 5 .
Kedelig grå og regnfuld 5 december Lømlerne er sendt op og plante, sønneke og Mads prøver at lave Nissan, der igen har et mindre sammenbrud.
Jeg synes den bil minder mig om en person Ja, nemlig sin ejer Bent
Nå, I dag tager vi Damian der *næsten* druknede i en container med gran
Vi har 2 der hedder Damian, Stefans søn, og Dareks`bror. Der skal dog siges at Darek, Arek og Damian er fætre til Stefans søn Damian.
Forvirret ? det er vi osse af og til
Damian , Arek og den nye Damian læssede den ene container, mens de andre lømler læssede den anden. Der skal være ca 10 tons på en container, så det skal stavles godt.
Når de har stavlet en række ( 3 m lang ) skal der en op og stavle det de andre smider op.
Nye Damian tog tilløb og og hoppede op .... med det resultat at han kom til at hænge med måsen ud over kanten af gran-muren, han maser og aser, og spjætter vildt med sin lange ben ( han er næsten lige så høj som storebror Darek ) og kommer også længere op, pludselig forsvinder han ned igen, i midten af grannet Så kun benene fra knæ til fødder stikker op af bunken
De andre står og griner deres mås i laser, mens den unge mand begynder at komme med desperate skrig dernede i grannet
Tanten siger til Damian at hun var sikker på at hans unge fætter havde brug for hjælp
Arek prøver at kravle op, men kan ikke.... Damian prøver at få fat i nye Damians ben, men han sparker vildt med dem, og er uden for pædagorisk rækkevidde, han er tændt helt af i et panik anfald
Arme mand
Enden bliver at Damian og Arek kravler op ude fra, på siden af containeren, og Damian holde fast i Areks ben, Arek får fat i nye Damians ene ben, først står han med den unge mands støvle i hånden Derefter prøver de at få ham hevet op, men ak han er for tung
Så kommer skovrideren til, han tager en nem simpel beslutning, nemlig at vælte læsset, dvs hive bundter ned, så nye Damian kan komme fri
Da han er kommet ud, er han selvfølgelig våd, og helt rød i hovedet, og begynder straks at skælde sin fætter og bror ud
Tanten får ham beroliget, og sender ham ind i varmen, så han kan skifte tøj og lige få lidt the. Og falde lidt til ro
Arek og Damian er onde, de sagde at nye Damian behøvede ikke at bekymre sig over hvor han endte, hvis han døde i det granlæs, for det skulle jo til en kirke ...
Tanten spurgte om der skulle uddeles øreniv ?
Nej nej... og de skyldte sig i gang med at læsse containeren på ny .
Bagefter kunne unge Damian dog godt grine af situationen
Glædelig 5 December, håber I får en god dag, og at vejret hos jer er lidt bedre end her
maj 2015
Følger: 53 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.510
Jeg bliver toltalt-se billede - når jeg ser at næste låge er åbent
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 401
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.480
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.728
Tak for låge nr. 5
5 December, låge 5 .