Ideer til nyt sofabord. Ideer til nyt sofabord.
Hejza alle i fantastiske hundemennesker
Jeg har brug for lidt gode idder
Jeg var ude og hente en ny (brugt) sofa i går, som passer perfekt til den åndsvage vinkel min stue har.
Men det stod hurtigt klart for mig at jeg får brug for et nyt sofabord med runde former.
Så måske der sidder en derude i det danske land og tænke : Jeg ved præcis hvad der vil passe dertil.
Meeeen så nemt skal det jo heller ikke være
For jeg har jo et par krav til det.
- Det er vigtigt for mig at det er praktisk. Jeg opholder mig meget ved min pc som altid står på bordet. (opbevaring på/ved/under bordet ville være et kæmpe plus.)
- Og så skal det være muligt for mig og rykke frem og tilbage med bordet. Alt afhængig af hvad jeg bruger bordet til, (Tegner/laver perler/bruger pcén) bliver det tit rykket helt ind til sofaen. Men der kan det jo ikke stå hele tiden.
- Højden SKAL være minimum 52-53 cm.
Kom frisk folkens.... Håber i har nogle geniale ideer.
dec 2014
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 458
Men det dur bare ikke når det er marmor.
Det vil blive ALT for tungt og rykke frem og tilbage + at det vil ødelægge gulvet hvis jeg prøvede.
dec 2014
Det er super smukt.
Men tror meget hurtigt jeg vil blive træt af en glasplade. Og så tror jeg også det vil blive for "aflangt".
Det skal være rundere.
Ooooog så er prisen godt nok også temmelig pebberet.
Det koster næste det dobbelte af hvad jeg gav for sofaen (750 kr)
dec 2014
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 2 Svar: 921
Evt gå i genbrug, og find nogle gamle sofaborde med pæne ben som du kan bruge, og så få lavet en plade selv, der har den størrelse og form der passer til dit behov?
dec 2014
Ja jeg ved godt jeg er besværlig hehe
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 262 Svar: 7.962
Så er højden det vigtige for dig, så skal du nok kigge efter noget brugt og ældre.
Jeg har altid haft høje sofaborde, så jeg havde også svært ved at finde et nyt da vi købte ny sofa, og det gamle sofabord ikke passede mere. Men jeg overgav mig, og har hurtig vænnet mig til det, jeg sidder ved computeren ved bordet, spiser der også ind imellem, skriver osv, det fungere altså fint nok.
Vi har en hjørnesofa, og har købt dette fra jysk http://jysk.dk/stue/sofa-hjorneborde/sofabord-skibby-oe80cm-m-hylde-hvid
Jeg vil nemlig også have en hylde under til "skrammel" , og have god plads til computer, noget at drikke osv
dec 2014
Højden er desværre meget vigtig for mig. Jeg bruger næsten udelukkende sofabordet når jeg sidder og tegner.
Men jeg fortrækker nok også helst et "brugt", da prisen nok bedre passer til hvad jeg har råd til / vil give for et nyt.
Det der virkelig er træls ved det jeg har nu, er at der stort set ikke er noget bord i den ene ende af sofaen. Og at hvis det skal stå der hvor det passer bedst uden at hjørnerne går ind over sofaen, så kan jeg ikke nå pcén hehe
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 262 Svar: 7.962
Men ja så vil mit råd være at kigge på DBA, lokale salgsgrupper på FB , loppemarkeder, genbrugsbutikker osv, for sofabordene var højere " i gamle dage" . Vores gamle teaksofabord var vist 55 højt .
Jeg drømmer om en rundt teak sofabord, men jeg vil simpelhen ikke betale det de oftest koster, så jeg nøjes med mit hvide laminatpjask fra Jysk indtil jeg finder det perfekte bord jeg vil betale for
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.220
Hvis man så oven i købet har to hjul man kan låse så triller det ikke så nemt
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 330
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.727
Det er rigtig at det er tungt, men hvis det står på et godt tæppe ødelægger det ikke gulvet.
Skal man rykke det, då kan man tage fat i tæppet og trække.
Man kunne også sætte hjul under, det har jeg gjort på de fleste af mine møbler.
dec 2014
Jeg havde også besluttet mig for og tage imod det. Men der var desværre en der kom mig i forkøbet
Ideer til nyt sofabord.