672 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Ideer til nyt sofabord. Ideer til nyt sofabord.

Hejza alle i fantastiske hundemennesker smiley

Jeg har brug for lidt gode idder smiley

Jeg var ude og hente en ny (brugt) sofa i går, som passer perfekt til den åndsvage vinkel min stue har.
Men det stod hurtigt klart for mig at jeg får brug for et nyt sofabord med runde former.

Så måske der sidder en derude i det danske land og tænke : Jeg ved præcis hvad der vil passe dertil. smiley

Meeeen så nemt skal det jo heller ikke være smiley

For jeg har jo et par krav til det.

- Det er vigtigt for mig at det er praktisk. Jeg opholder mig meget ved min pc som altid står på bordet. (opbevaring på/ved/under bordet ville være et kæmpe plus.)

- Og så skal det være muligt for mig og rykke frem og tilbage med bordet. Alt afhængig af hvad jeg bruger bordet til, (Tegner/laver perler/bruger pcén) bliver det tit rykket helt ind til sofaen. Men der kan det jo ikke stå hele tiden.

- Højden SKAL være minimum 52-53 cm.

Kom frisk folkens.... Håber i har nogle geniale ideer. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ideer til nyt sofabord.
  • #1   10. okt 2016 Jeg fandt dette fantastisk bord til GRATIS afhentning.
    Men det dur bare ikke når det er marmor. smiley smiley smiley
    Det vil blive ALT for tungt og rykke frem og tilbage + at det vil ødelægge gulvet hvis jeg prøvede.

profilbillede
  • #3   10. okt 2016 Marcks mor
    Det er super smukt.
    Men tror meget hurtigt jeg vil blive træt af en glasplade. Og så tror jeg også det vil blive for "aflangt".
    Det skal være rundere.
    Ooooog så er prisen godt nok også temmelig pebberet.
    Det koster næste det dobbelte af hvad jeg gav for sofaen (750 kr) smiley smiley smiley

• #6   10. okt 2016 De er alt alt alt for små til alt mit L*** hehe

• #9   10. okt 2016 Måske lav et selv? smiley

Evt gå i genbrug, og find nogle gamle sofaborde med pæne ben som du kan bruge, og så få lavet en plade selv, der har den størrelse og form der passer til dit behov? smiley

• #12   10. okt 2016 Nej det er nærmest umuligt smiley Men der er rigtig mange flotte i #10 kommentaren. Desværre bare ikke nogen der er perfekte.
    Ja jeg ved godt jeg er besværlig hehe

• #13   10. okt 2016 Højden kan godt blive svært at finde , da de nye sofaborde oftest er maks 50 i højden.

Så er højden det vigtige for dig, så skal du nok kigge efter noget brugt og ældre.

Jeg har altid haft høje sofaborde, så jeg havde også svært ved at finde et nyt da vi købte ny sofa, og det gamle sofabord ikke passede mere. Men jeg overgav mig, og har hurtig vænnet mig til det, jeg sidder ved computeren ved bordet, spiser der også ind imellem, skriver osv, det fungere altså fint nok.

Vi har en hjørnesofa, og har købt dette fra jysk http://jysk.dk/stue/sofa-hjorneborde/sofabord-skibby-oe80cm-m-hylde-hvid

Jeg vil nemlig også have en hylde under til "skrammel" , og have god plads til computer, noget at drikke osv

• #14   10. okt 2016 Rikke.

Højden er desværre meget vigtig for mig. Jeg bruger næsten udelukkende sofabordet når jeg sidder og tegner.

Men jeg fortrækker nok også helst et "brugt", da prisen nok bedre passer til hvad jeg har råd til / vil give for et nyt.
    Det der virkelig er træls ved det jeg har nu, er at der stort set ikke er noget bord i den ene ende af sofaen. Og at hvis det skal stå der hvor det passer bedst uden at hjørnerne går ind over sofaen, så kan jeg ikke nå pcén hehe

• #15   10. okt 2016 Altså vores sofabord "dækker" bestemt heller ikke hele sofaen, men altså det vænner man sig nu hurtigt til, jeg rykker det bare lidt hvis jeg skal lave noget tæt på.

Men ja så vil mit råd være at kigge på DBA, lokale salgsgrupper på FB , loppemarkeder, genbrugsbutikker osv, for sofabordene var højere " i gamle dage" . Vores gamle teaksofabord var vist 55 højt .

Jeg drømmer om en rundt teak sofabord, men jeg vil simpelhen ikke betale det de oftest koster, så jeg nøjes med mit hvide laminatpjask fra Jysk indtil jeg finder det perfekte bord jeg vil betale for smiley

• #16   10. okt 2016 Bare lige et lille pip hvis du finder et bord du kN bruge men det mangler nogen cm for at være høj nok så sæt hjul under det giver det lidt ekstre højte og er nemt at flytte rundt på
    Hvis man så oven i købet har to hjul man kan låse så triller det ikke så nemt

• #17   10. okt 2016 Hvad med dette

profilbillede
  • #18   10. okt 2016 Jeg synes at marmor bordet i # 1 er flot, så det ville jeg tage imod.
    Det er rigtig at det er tungt, men hvis det står på et godt tæppe ødelægger det ikke gulvet.
    Skal man rykke det, då kan man tage fat i tæppet og trække.
    Man kunne også sætte hjul under, det har jeg gjort på de fleste af mine møbler.

• #19   10. okt 2016 Anni.
    Jeg havde også besluttet mig for og tage imod det. Men der var desværre en der kom mig i forkøbet smiley

Kommentér på:
Ideer til nyt sofabord.

Annonce