Jeg bliver så træt i hovedet!! Jeg bliver så træt i hovedet!!
http://ekstrabladet.dk/nationen/boligloese-morten-flyttede-ud-i-skoven-blev-fundet-livloes/6118367
Jeg bliver simpelthen SÅ træt i hovedet , der er snart ikke grænser for hvad flygtninge skal have skylden for, det er ALTID deres skyld at ting i vores samfund ikke fungere.
Det er for pokker ikke noget nyt at man ikke kan få hjælp til bolig af kommunen, det har stået på i mange år, at man bliver bedt om at smutte på herberg eller forsorgshjem. Men nu har vi jo en gruppe mennesker vi kan bruge som syndebuk, fremfor at rette kritik til dem der rent faktisk fucker vores samfund op, nemlig de kære mennesker på borgen.
Jeg bliver virkelig mere og mere bekymret for vores fremtid. Materielle goder, flere penge osv er åbenbart meget vigtigere, end folks livskvalitet, sundhed og ja liv generelt.
Hvis nu de kære mennesker på borgen begyndte at vægte menneskeliv højere end alt det materielle, så ville vi sgu komme ret langt. Vi ER et rigt land, vi HAR råd til at hjælpe folk både vores egne og dem ude i verden der er i nød. Men det kræver så også at vi ikke konstant bruger penge på at give skattelettelser som kun mærkes af de rige, nedsætter afgifter på dyre biler osv.
ØV hvor syntes jeg bare det er en trist tendens, både alle de nedskæringer på vigtige områder og "forbedringer" på ligegyldige ting. Men også på folks menneskesyn, og trang til at gøre uskyldige mennesker til syndebuk
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 122 Svar: 2.702
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 6 Emner: 30 Svar: 367
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.411
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 717
Afrika har såmænd lavet dette: http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/nyheder/indland/video-afrika-vil-adoptere-danske-aeldre .. Jeg skammer mig...
jan 2010
Men når det er sagt, så kan jeg så absolut sagtens forstå at man bliver harm over at indvandre får så meget hjælp som de gør, når man ikke formår at hjælpe de som har hjemme her, de som har tjent til landet i mange år - betalt skatter i lange baner, lagt vejen for de nye generationer.
Jeg syntes det er fint at man hjælper andre, men jeg syntes netop ikke at man skal hjælpe mere end hvad man som nation har økonomi til - og vi har ikke økonomi til at hjælpe, fordi vi netop ikke engang kan tage god vare på vores ældre og syge.
- Man skal blot huske at fejlen jo ikke ligger på indvandrene, men på de som styre landet her
jan 2010
Jeg ved ikke hvad flygtninge får og ikke får, men jeg ved at der er blevet huset 4 familier her i byen (af hvad jeg ved af). De 4 familier har fået lejligheder i passende størrelser alt efter antallet af familiemedlemmer. Udover det, så har de fået penge til møbler, tv og den første tid.
Netop derfor bliver jeg utrolig ærgerlig, når en mand som ham i artiklen, ingen hjælp kan få.
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 262 Svar: 7.962
Jeg er udmærket klar over at ikke alle er så heldige at have en familie, men hvis man har så burde man sgu hjælpe dem når de er i nød. Vi har da f.eks ikke et ekstra værelse, men står en af vores venner eller familiemedlemmer pludselig med håret i postkassen, så kan jeg love for at de er velkommen til at sove på sofaen .
Det er bare for nemt altid at give samfundet og flygtningene skylden, ind imellem må man sgu også ofre lidt selv. Og altså vi bor trods alt i et fredeligt land, og har ikke skulle flygte for vores liv, og så komme til et helt nyt land uden andet end lige lidt tøj, vores telefon og måske lidt billeder, uden noget som helst netværk.
aug 2013
Vores samfund halter mere og mere efter, og det er fandeme skræmmende hvordan man vælger at bruge pengene. Materielle ting og økonomiske fordele er tydeligvis vigtigere end menneskers liv.
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
jan 2010
mar 2013
aug 2013
mar 2013
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-06-07-rig-flygtning-bor-i-dansk-asyllejr-giv-mig-lov-til-at-arbejde-saa-betaler-jeg?utm_source=Facebook&utm_campaign=TV_2_Nyhederne&utm_medium=Social
dec 2008
I forhold til arbejde er og bliver det også et problem. Man ser det i bla Tyrkiet og Tyskland. Folk mister deres arbejde fordi at flygtninge overtager deres job til en dårlig løn. Så en landmand der have en flygtning til at arbejde(DK). Ham var han rigtig glad for men have desværre ikke råd til at ansætte ham med løn?.
dec 2008
2035?. Må da håbe der er blevet fred inden. Er vil mening folk engang skal vende hjem igen.
aug 2013
jan 2010
Måske har søsteren ikke plads i hjemmet, måske har hun ikke selv økonomi til at bære en ekstra person. Måske har søsteren ikke psyke til at kunne bære at tage sig af sin syge bror. Der kan jo være mange årsager.
Nummer 1 er jo netop at manden kan få sit eget sted, og få den hjælp han har brug for.
dec 2008
Lidt underligt, at det kommer til at handle om andet en det som der er problemet. Set i lyset af, at kommunerne er forpligtet til at finde boliger til flygtninge,forstår jeg godt at han undres.
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
Vedhæftet en gif-fil, som jeg håber, vil virke - og det gør den så ikke
mar 2013
Jeg bliver så træt i hovedet!!