840 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Jeg bliver så træt i hovedet!! Jeg bliver så træt i hovedet!!

http://ekstrabladet.dk/nationen/boligloese-morten-flyttede-ud-i-skoven-blev-fundet-livloes/6118367

Jeg bliver simpelthen SÅ træt i hovedet , der er snart ikke grænser for hvad flygtninge skal have skylden for, det er ALTID deres skyld at ting i vores samfund ikke fungere.

Det er for pokker ikke noget nyt at man ikke kan få hjælp til bolig af kommunen, det har stået på i mange år, at man bliver bedt om at smutte på herberg eller forsorgshjem. Men nu har vi jo en gruppe mennesker vi kan bruge som syndebuk, fremfor at rette kritik til dem der rent faktisk fucker vores samfund op, nemlig de kære mennesker på borgen.

Jeg bliver virkelig mere og mere bekymret for vores fremtid. Materielle goder, flere penge osv er åbenbart meget vigtigere, end folks livskvalitet, sundhed og ja liv generelt.
Hvis nu de kære mennesker på borgen begyndte at vægte menneskeliv højere end alt det materielle, så ville vi sgu komme ret langt. Vi ER et rigt land, vi HAR råd til at hjælpe folk både vores egne og dem ude i verden der er i nød. Men det kræver så også at vi ikke konstant bruger penge på at give skattelettelser som kun mærkes af de rige, nedsætter afgifter på dyre biler osv.

ØV hvor syntes jeg bare det er en trist tendens, både alle de nedskæringer på vigtige områder og "forbedringer" på ligegyldige ting. Men også på folks menneskesyn, og trang til at gøre uskyldige mennesker til syndebuk smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg bliver så træt i hovedet!!
  • #1   7. jun 2016 Jeg tror folk er frustrerede, og folkene på borgen har mere travlt med at hytte eget skind. Så er der kun flygtninge /indvandre tilbage

• #2   7. jun 2016 Jeg kunne ikke være mere enig i dine udtalelser, Rikke. smiley

• #3   7. jun 2016 Hvorfor kan stakkels Morten ikke bo midlertidigt hos sin søster, hvis alt er elendighed?

• #4   7. jun 2016 Jeg er nu enig i at det ikke kan være rigtigt at vi skal hjælpe alle andre, og vores egne så ikke kan få hjælp. De gamle på plejehjemmet her i byen får vacuumpakket klammo føde, som jeg ikke engang kunne drømme om at give min hund... Jeg er så inderligt TRÆT af at vi skal være så ih og åh så hjælpsomme overfor alle andre, når vi ikke engang formår at brødføde vores egne med spiseligt mad.

Afrika har såmænd lavet dette: http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/nyheder/indland/video-afrika-vil-adoptere-danske-aeldre .. Jeg skammer mig...

• #6   7. jun 2016 Malene: Desværre kan jeg netop ikke nævne en periode hvor alle har fået som de burde. Og mit indlæg skal absolut heller ikke forståes som om at det er indvandreres skyld at tingene er som de er. Jeg mener at fejlen ene og alene ligger på skuldrene af spaderne på borgen.

Men når det er sagt, så kan jeg så absolut sagtens forstå at man bliver harm over at indvandre får så meget hjælp som de gør, når man ikke formår at hjælpe de som har hjemme her, de som har tjent til landet i mange år - betalt skatter i lange baner, lagt vejen for de nye generationer.

Jeg syntes det er fint at man hjælper andre, men jeg syntes netop ikke at man skal hjælpe mere end hvad man som nation har økonomi til - og vi har ikke økonomi til at hjælpe, fordi vi netop ikke engang kan tage god vare på vores ældre og syge.

- Man skal blot huske at fejlen jo ikke ligger på indvandrene, men på de som styre landet her smiley

• #8   7. jun 2016 Du har helt ret i at det hele handler om priotering, og det er der jeg vil hen - jeg mener netop at der her bliver prioteret forkert.

Jeg ved ikke hvad flygtninge får og ikke får, men jeg ved at der er blevet huset 4 familier her i byen (af hvad jeg ved af). De 4 familier har fået lejligheder i passende størrelser alt efter antallet af familiemedlemmer. Udover det, så har de fået penge til møbler, tv og den første tid.

Netop derfor bliver jeg utrolig ærgerlig, når en mand som ham i artiklen, ingen hjælp kan få. smiley

• #10   7. jun 2016 Kris: PRÆCIS!!! Ind imellem må man sgu også hjælpe sine nærmeste hvor man kan, om det så betyder en sofa for en periode. Jeg har selv stået uden bolig et par gange fordi min eks 2 gange kylede mig ud, så stod jeg ellers der med min kommode og et par sækker tøj, på kontanthjælp til 4900 udbetalt, og med et indskudslån jeg afdragede på, ergo kunne jeg ikke bare få en ny bolig, men der trådte min familie altså til, og hjalp mig med tag over hovedet.

Jeg er udmærket klar over at ikke alle er så heldige at have en familie, men hvis man har så burde man sgu hjælpe dem når de er i nød. Vi har da f.eks ikke et ekstra værelse, men står en af vores venner eller familiemedlemmer pludselig med håret i postkassen, så kan jeg love for at de er velkommen til at sove på sofaen .

Det er bare for nemt altid at give samfundet og flygtningene skylden, ind imellem må man sgu også ofre lidt selv. Og altså vi bor trods alt i et fredeligt land, og har ikke skulle flygte for vores liv, og så komme til et helt nyt land uden andet end lige lidt tøj, vores telefon og måske lidt billeder, uden noget som helst netværk.

• #11   7. jun 2016 Og nej de syge, svage, de ældre osv har haltet efter i MANGE år. Og netop derfor kan man altså ikke give flygtningene skylden, for det har været sådan her i MANGE år. Det betyder ikke at vi bare skal glemme vores egne, men vi må sgu hive fat i dem der faktisk er skyld i problemerne og reglerne, fremfor at give uskyldige mennesker skylden, og gøre dem til syndebuk, det er fandeme ikke fair!

Vores samfund halter mere og mere efter, og det er fandeme skræmmende hvordan man vælger at bruge pengene. Materielle ting og økonomiske fordele er tydeligvis vigtigere end menneskers liv.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
    #12   7. jun 2016 Er enig i,at man nok skal se på hvilken politik der bliver ført. Penge har ikke noget med sagen at gøre. Men man kommer ikke uden om,at flygtninge er medvirkende til manglende boliger. Det rammer så flere danskere der må om bag i køen. Sådan er virkeligheden. Vi har slet ikke gjort nok for at komme de her problemer i forkøbet.

• #13   7. jun 2016 Men derfor mener jeg absolut stadig at staten burde lukke kassen og droppe at hjælpe alverdens mennesker, før der bliver taget hånd om vores egne smiley Jeg låner jo heller ikke alle mine penge ud til Fru Jensen fordi hun har det lidt svært- så vil jeg jo netop stå og mangle penge til min egen husleje. Jeg sørger for mig selv FØRST, og så kan jeg hjælpe andre med "overskuddet" smiley

• #14   7. jun 2016 Det er generelt bare for nemt at læne sig tilbage og forvente, at samfundet klarer alle ens problemer.

• #15   7. jun 2016 Man kunne jo droppe alle de skattelettelser, nedsætning af afgifter på dyre biler osv. Derudover ER vi altså et rigt land, der ER råd til både at hjælpe vores egne og dem i/fra andre lande som er i nød. Men i dagens samfund er det åbnebart bare vigtigere at de rige får mere ( de er de eneste der får noget mærkbart ud af skattelettelserne), at de kan købe billigere biler , og at købe jeg ved ikke hvor dyre kampfly.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#17   7. jun 2016 Nu er forbrug jo med til at holde samfundet igang. Vi har afgifter på stort set alt og en høj skat. Det er ikke let at flå folk mere en 1 gang. Man må indse at der ikke er til det hele.

I forhold til arbejde er og bliver det også et problem. Man ser det i bla Tyrkiet og Tyskland. Folk mister deres arbejde fordi at flygtninge overtager deres job til en dårlig løn. Så en landmand der have en flygtning til at arbejde(DK). Ham var han rigtig glad for men have desværre ikke råd til at ansætte ham med løn?.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#21   7. jun 2016 Nu er nogle af de penge taget fra udviklingsbistand. Altså penge vi under alle omstændigheder skulle bruge til at hjælpe folk i nød.

2035?. Må da håbe der er blevet fred inden. Er vil mening folk engang skal vende hjem igen.

• #23   8. jun 2016 Lenscow : Ja jeg forstår det heller ikke. Som skrevet er jeg klar over at ikke alle har familie eller netværk der kan hjælpe, men han har jo tydeligvis en søster han er i kontakt med.

• #24   8. jun 2016 Der kan jo være flere ting der spiller ind, som gør at søsteren ikke har mulighed for at huse broderen. Vi kender ikke årsagen til at det ikke er en midlertidig løsning, så at kalde hende for en dårlig søster er også at smide med sten.

Måske har søsteren ikke plads i hjemmet, måske har hun ikke selv økonomi til at bære en ekstra person. Måske har søsteren ikke psyke til at kunne bære at tage sig af sin syge bror. Der kan jo være mange årsager. smiley

Nummer 1 er jo netop at manden kan få sit eget sted, og få den hjælp han har brug for. smiley Dette er noget som myndighederne må hjælpe ham med, ligesom de hjælper så mange andre i nød.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#25   8. jun 2016 Louise. Enig. Manden kan ikke få hjælp og det er ikke godt nok. Man kan ikke gøre forskel på folk ud fra hvem de har som omgangskreds.

Lidt underligt, at det kommer til at handle om andet en det som der er problemet. Set i lyset af, at kommunerne er forpligtet til at finde boliger til flygtninge,forstår jeg godt at han undres.

• #27   8. jun 2016 Flygtningene er nu en gang bedre syndebukke end skattesvindlerne, der jo som bekendt er noget bedre kørende, hvad advokatbistand angår.
    Vedhæftet en gif-fil, som jeg håber, vil virke - og det gør den så ikke

profilbillede
  • #28   8. jun 2016 Én ting er at undre sig over, at politikkerne placerer pengene hos flygtninge, men en anden ting er at bebrejde flygtningene.

Kommentér på:
Jeg bliver så træt i hovedet!!

Annonce