1.728 visninger
|
Oprettet:
Jeg bliver så gal!! {{forumTopicSubject}}
Nu er der igen nogle familiemedlemmer der har anskaffet sig en hvalp. En sød rundkørsel, med mindst 3 brugshunderacer i. Nu har de givet den 3 mdr, fordi den laver ballade. Den æder møbler osv. Hvis den ikke retter sig inden 3 mdr, så skal de af med den igen. Jeg bliver bare så gal når folk ikke sætter sig ind i tingene. Når det ikke går med det ene dyr, så anskaffer man så bare et andet. Også selv om man har fuldtidsjob, fitnesstræning, 2 børn som skal til alt muligt sport og stævner konstant. De har dog fået hjælp af en adfærdsbehandler og nu skal hvalpen i bur
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 600 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.939
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.550
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.225
Den stakkels hund bliver klasket over snuden, hevet i, råbt af, taget i ørene..Ja selv børnene får lov at irettesætte den lille hvalp, på den måde...
Mødte dem idag, da jeg var ude og gå med Baby. Hvalpen løb uden snor, og jeg tror de trænede indkald... Der blev i hvertfald kaldt på hvalpen hele tiden, og hver gang, den ikke kom med det samme, så råbte han den ind i hovedet....
- Så jeg gik en anden vej med Baby.
Jeg kan slet ikke have sådan noget, men jeg har sq ikke nosser nok, til at sige fra... Stakkels hvalp..
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Kan godt forstå du ikke kunne holde mund Det ville jeg heller ikke have kunnet...
nov 2008
nov 2008
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 107
Oplevede selv det med kaninen, hvor familien havde købt en af mine kaninunger og havde haft den i et par måneder. Hov.. Så blev kaninen aggressiv, og det var da sjovt, at den lige blev det, da de lige havde fået hund. Sjovt nok har den familie været kendt for dur ikke - VÆK indstillingen, eftersom de førhen har haft 2 andre hunde, men så fældede den ene for meget - væk med den.. Og så blev den anden aggressiv - væk med den.
Dur ikke - VÆK indstillingen er rædsom. Den sætter mit pis i kog.
jan 2014
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 202
nov 2008
i love my little dog: Ja det var nok bedre for hunden. Jeg har desværre rigeligt i de 2 jeg har, så det ville ikke være en mulighed at den kunne være her.
okt 2009
Man kan bare ikke have en dårlig indstilling, når det omhandler dyr. De er altså bare ikke et stykke legetøj, som man bare kan smide væk, når det ikke er spændende mere
nov 2008
okt 2009
Jeg havde ikke kunne holde min kæft, hvis det var mig. Kunne heller ikke holde min kæft med den familie, som købte kanin af mig. Så er jeg sådan set ligeglad med hvad de tænker om mig - har ingen respekt for sådan nogle mennesker.
Og kan jeg så lige tilføje, at de også er skyld i, at "deres" kanin, som jeg fik tilbage, nu er blevet aflivet fordi den var skør i hovedet efter at have boet hjemme hos dem?
nov 2008
Det jeg ikke fatter er at en hundepsykolog anbefaler at sætte en teenager hund i bur, frem for at træne den i at være alene hjemme.
okt 2009
Nu er min hund godt nok i et forholdsvis stort bur sommetider, når han skal være alene hjemme og slappe af, men det er da kun fordi, at han stresser af at have et alt for stort område at gå på i længere tid, og egentlig hellere vil være i buret og få sovet.
Men en teenager hund ville jeg aldrig sætte i bur før der er prøvet ALT træning.
Den hundepsykolog ved tydeligvis ingenting!
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Håber du er stærk nok, til at fortælle dem hvad du mener
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Kunne det dog bare blive gjort forbudt at "hr og fru hvem som helst" bare kan komme ind fra gaden og købe dyr, så ville vi nå langt. Men det er desv. den rene otopi at bare håbe på.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
dec 2007
Det er da en OVERRASKENDE ting at hvalpe bider i noget som helst, de fødes da færdig opdrættede eller ? .
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 502
VI er så dem der kammer helt over masser af dyr, altid dyrene først osv.
Der er kun et "sort får" i familien, min mands søster. Hendes måde at opdrage hund på kan få mit pis i kog. Men heldigvis har de en mentalt stærk hund, som har fundet smut huller
Bla gør han meget, og når de så har råbt af ham i 10 min og han stadig ikke stopper, ja så får han noget at tygge i smaaaaaaaart hund gør altid til der giver god bid
Men at være i familie med ovennævnte og i anden tråd nævnte mennesker ville gøre mig syg. Så var jeg nok også raget uklar med det meste af familien.
DYR FØRST!!!
De skulle måske kigge lidt på den nye "er du klar til hund" kampagne.............
nov 2008
dec 2007
Eller noget i den stil
nov 2008
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
http://www.dkk.dk/xdoc/120/Pasningsvejledning_-_Kategori_1_Blandingshunde.pdf
Fra linket:
"Hunden må ikke – f.eks. når familien er på arbejde – lukkes inde i et transportbur eller lignende lille bur. Sådanne bure er kun beregnet til netop
transport eller kortvarig adskillelse f.eks. i forbindelse med fodring, hvis man har to hunde"
Der står for øvrigt også en del om træning med POSITIV forstærkning og om hunde og børn.
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Sidste gang der var en klaphat i min familie der lavede det nummer, der talte jeg med store bogstaver i ca 15 måneder og så endte jeg pludselig med at få en hund mere
Efter vovse havde lært at æde sofaer, døre, alverdens andre ulykker og øvet sig i at planke 2 meter højt hegn
Så pas nu på med hvad du roder dig ud i
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
<b>Grundlæggende om opdragelse og træning af hunde</b>
For at få hvalpen indsluset i familien så gnidningsfrit som muligt, så skal man forstå den helt grundlæggende pointe i al hundetræning:
<i>Ønsket adfærd skal belønnes, uønsket adfærd skal ignoreres!</i>
Det lyder enkelt, men for mange er det i virkeligheden svært, fordi de er mere vant til at skælde ud, når hvalpen gør noget, man ikke ønsker af den.
Dansk Kennel Klub har sammen med Dyrenes Beskyttelse udarbejdet en række små hæfter, som du kan downloade som pdf.fil fra foreningernes hjemmesider.
Et af hæfterne hedder: ”Den første tid med hunden”, og kan printes ud, så hele familien er med på, hvordan det skal foregå.
Læs også gerne ”10 tips til en god start med hvalpen” på www.dkk.dk
nov 2008
*Natravnen* .: Tak for alle links. Jeg overvejer om jeg gider at fortsætte. Det er synd for hunden, men jeg føler lidt den er tabt på forhånd, da jeg er den eneste der mener det er synd at sætte hunden i bur. Alle andre synes åbenbart at det er synd for deres nye møbler
Jeg bliver så gal!!