6. jan 2012 Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 340
Det at tabe sig {{forumTopicSubject}}
Lysten er der helt sikkert, og resultaterne viser sig langsomt. Glæden over hvert enkelt kilo der ryger af, får smilet frem og bibeholder lysten til at kæmpe videre.
Hvorfor kunne det ikke bare være lige så nemt at tabe sig, som det er at tage på?
Dog er denne "kur" (5 - 2 kuren) meget nemmere at holde sig til end andre jeg har prøvet (når man altså først lige har været i gang i et stykke tid)
Til at starte med holdt jeg mig til de få kalorier 2 gange om ugen, men sidste uges tid, har jeg fastet helt de 2 dage.
Egentligt utroligt hvor meget sulten er mere psykisk end fysisk. Men for hver gang jeg har fastet helt, bliver det lettere og lettere.
Men så tænkte jeg, mon ikke jeg kunne gøre lidt mere for at tabe mig, overskuddet er der jo så småt igen.
Så nu er det aftalt med en gammel kollega at vi hver torsdag går 10 km. (og her kommer Fie selvfølgelig med)
Men ville nu gerne afsted nogle flere gange om ugen, dog er det bare svært at komme ud af døren når det bare er mig selv..
Jeg ville egentlig ikke rigtig noget med dette emne, havde bare lige brug for at få lukket nogle tanker ud..
Beklager at det gik ud over jer
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 384
nov 2007
Følger: 76 Følgere: 111 Hunde: 6 Emner: 552 Svar: 4.181
Jeg har osse altid være stor og skulle passe på hva jeg spiser, og ville som dig ønske at det var lige så nemt at tabe sig som det r at tage på :O)
Jeg har selv været på 5:2 og været glad for det. Men orker det pt. ikke pga. al min psykiske sygdom fylder alt for meget lige nu
Men sig endelig til hvis du mangler inspiration til nogle 5:2 opskifter, jeg har en del på min blog
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 340
jan 2012
nov 2007
http://laavisesmad.blogspot.dk/p/52-kuren.html
jan 2012
nov 2007
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.532
jan 2012
Selvfølgelig skal man ikke gå fuldstændig amok med flødekager, chips og slik hver dag, men man kan sagtens godt spise lidt uden at få dårlig samvittighed
Jeg må hægte mig på de andres kommentar om styrketræning.
Udelukkende styrketræning er ikke effektivt på vægttab. Det opbygger muskler som omdanner fedt til energi, men kombineret med varierende max puls træning vil det helt sikkert skabe resultater.
Dog kan man ikke se helt bort fra kosten.
Spiser du mange søde sager skal alt dette jo forbrændes. Og så kan du hurtigt føle du ikke kommer nogen steder med vægttabet.
Dog ikke i og med at det kun er det "kedelige" du må spise, men man bør også tænke på hvad man fylder indenbords når man gerne vil tabe sig
(Kæresten er personlig træner samt fitnessinstruktør, så er vant til hans prædiken )
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.532
Også lad være med at have alt det usunde i huset. Hvis din kæreste kan "tåle" det (hvilket man fysiologisk set altså IKKE kan!) så kan han selv købe det og gemme det somewhere hvor du ikke støder på det.
Det svære er nok at når du er ude og handle, at du ikke skal købe det med ind. Måske det vil kunne hjælpe at tygge tyggegummi når du er i gang?
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.038
Holder mig fra frugt, mælkeprodukter, brød, pasta, slik osv. Det eneste jeg spiser af slik er mørk chokolade på 85%. Jeg spiser 5 måltider om dagen, så føler ikke en lækkersult mere
Ligeledes svømmer jeg 2 gange om ugen og træner 1 time hver dag
jan 2012
jan 2012
Det at tabe sig