{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Udtale sig uden at vide noget? {{forumTopicSubject}}

Undskyld men jeg blev altså nød til at oprette et emne om det, for synes jeg ser det igen og igen.

Hvorfor er det folk altid skal udtale sig om ting de ikke ved noget om? Synes det kommer ofte omkring Lovende (specielt hundeloven og forbudslisten) og udstyr til hunde, f.eks. pighalsbåndet. Og ja noget af mit spørgsmål bunder i en anden tråd herinde.

Jeg kan også godt udtale mig i en tråd, hvor jeg ikke kender hele historien eller har sat mig ordentligt ind i det, men så skriver jeg det i min kommentar, så folk ved at jeg godt selv ved at min mening/holdning kommer fra den smule jeg har hørt/ved, og ikke noget jeg reelt ved eller har sat mig ind i.
Men jeg ville aldrig udtale mig om et forbud eller være imod det, uden at vide noget om det og have sat mig ordentligt ind i det.

Så hvorfor er det folk udtaler sig om noget de ikke ved noget om? og har deres meget stærke holdninger/meninger og går imod love osv når de i bund og grund ikke har den fjernste anelse om hvad de love f.eks. gør, hvad udstyret bruges til osv.

Jeg er f.eks. heller ikke glad for kvælerhalsbånd, men jeg ved at hvis man kan bruge det rigtigt, så tager hunden heller ikke skade af det, og derfor kan det også være en god ide.
Pig halsbånd er jeg heller ikke fan af, men jeg ved intet om det, og derfor heller ikke hvordan de der faktisk kan finde ud af at bruge det, bruger det, så jeg kan ikke udtale mig om hvorvidt det skulle være lovligt eller ej..

Bøvs herfra smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udtale sig uden at vide noget?
  • #1   17. apr 2014 Hmm, synes den er lidt svær ... fro det kommer jo an på hvordan man udtrykker sig .. jeg kan såmænd godt have en mening om noget jeg ikke kender 100% til i detaljer .. jeg kan også være mod ting af princip ud fra et mindre kendskab til nogle ting ...
    Men skriver man som om man ved 100% og ikke gør det, så er det selvfølgelig ikke så smart ....

• #2   17. apr 2014 er netop som det sidste jeg mener.

Jeg har fuldt forståelse for at man har en mening udfra det man ved, selvom man ikke ved alt og at man kan have et princip.
    men der hvor jeg ikke forstår det, er når man 100% er imod noget osv. uden egentligt at vide noget om det eller have sat sig ind i det.

Ligesom mit eksempel med pighalsbånd, jeg er imod det, udfra min optik omkring hvad et pighalsbånd er/gør, men jeg ved ikke noget om det praktisk eller hvordan folk egentligt bruger det, og kan derfor heller ikke sige at det f.eks. skal være ulovligt, men jeg vil ikke selv bruge det. smiley

• #3   17. apr 2014 Det her er et forum, hvor meninger deles. Hvis der kun var én endegyldig mening eller sandhed, så var det et kedeligt sted. Hvad den ene synes er forkert, synes den anden måske er rigtigt. Hvis ikke man kan rumme andres meninger, skal man ikke færdes på et forum. Så det var ikke ligefrem noget, jeg ville bruge krudt på at irriteres over.

• #6   17. apr 2014 Jeg har ikke noget imod andres meninger overhovedet, og er ikke fordi jeg er irreteret, undrede mig bare over det.

Det undre mig bare at man kan sige at SÅDAN er det bare og er 100% indenfor/imod noget, som man ikke ved noget om.

Så ville blot høre om der var nogen der havde et godt bud på hvorfor det er sådan.

jeg har som sagt selv holdninger og meninger omkring ting jeg ikke har sat mig 100% ind i, men jeg siger så heller ikke at min mening er den eneste rigtige, og giver gerne udtryk for at jeg ikke har sat mig så meget ind i det at jeg kan udtale mig om det på den måde osv.
    ville f.eks. ikke tale for et forbud af pighalsbånd men ville heller ikke tale imod, for jeg ved jo ikke noget om det, udover hvad jeg tror, og det er jo ikke ligefrem et skide godt argument når man kommer til at skulle lave love. Der er det jo folk der faktisk ved noget, der burde bestemme det.

• #8   17. apr 2014 LLT det er lige netop det jeg mener, måske jeg bare er dårlig til at formulere mig.

Jeg har intet imod debat og at man er uenige, og jeg ser både dårlige og gode sider ved hundeloven, og derfor udtaler jeg mig yderst sjælendt om den, for jeg ved IKKE nok om den til at råbe op omkring den.

Selvfølgelig må folk have en mening, men hvorfor råbe op, hvis man ikke har viden til det? smiley Man må gerne ytre sig, men hvis man skal råbe om at f.eks. hundeloven er noget lort som bare skal væk osv. så må man altså gerne have noget at have det i.

• #10   17. apr 2014 Fru H, denne tråd er bare generelt, så her kan alle have erfaringer, meninger, holdninger, udtalelser osv. smiley
    Og alle er lige rigtige, for vi ser alle forskelligt på det, og har jo hver vores mening, som jeg respektere fuldt ud. Så selvom jeg synes det er lidt underligt eller hvad man skal sige, så behøver andre ikke.

• #11   18. apr 2014 Jeg synes faktisk det er ok, at man udtaler sig om noget man ikke har forstand på. Det kan jo være, at man selv føler man har sat sig ind i det, men at det så viser sig, at det har man ikke tilstrækkeligt.

Så længe man bare er klar til at acceptere og indrømme, at man ikke ved nok, i stedet for hårdnakket at holde på, at man har ret.

Jeg gør indimellem det samme i diskussioner, hvor jeg har en eller anden holdning til det, og så beder modparten om dokumentation for deres holdning. Hvis de kan komme med noget ordentligt, og jeg synes det virker fornuftigt, så skal jeg nok indrømme, at jeg ikke har ret. Det er jo sådan vi alle bliver klogere. :o)

Kommentér på:
Udtale sig uden at vide noget?

Annonce