{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.440 visninger | Oprettet:

Børn " ude og spise" {{forumTopicSubject}}


Godaften .. smiley ..
Vi er lige kommet hjem fra og havde været ude og spise .. smiley ..
Og sad seriøst og blev lidt meget sur må jeg tilstå .. HAR INGENTING mod børn . Men forældre som lader dem løbe rundt og skrige og forstyrre andre der spiser . Kan bare pisse mig af ..

Så nå man spiser så stå der et barn bag en og SKRIGER efter en anden unge .. Fik det største chok .. Skulle lige til at sige nu lukker du og smutter ned på din plads ..

Andre som kender det og sys det kan være træls .. Nå vi har børn med sidder de fint ved siden af og spiser og IKKE LØBER RUNDT !! ..
ELLER nogen som kan for det til at give mening for mig hvorfor folk lader deres børn løbe rundt

Sorry mit sure opstød ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn " ude og spise"
  • #1   30. sep 2012 Jeg synes virkeligt også det er træls! Og jeg synes nu også, at køre i bus med en masse åndssvage unger (ja, rent ud sagt er de åndssvage), der LØBER FREM OG TILBAGE i bussen, hænger sig i sæderne, irriterer de andre passagerer, skriger og hopper rundt på sæderne - ej, jeg kunne blive ved x.x

    Jeg skal finde mig i dette 5 dage i ugen, og er flere gange ved at sige "Nu stopper i, og sætter jer PÆNT PÅ JERES PLADSER, OG DER BLIVER I!" Bliver simpelthen SÅ GAL (men jeg hader nu også små børn, men det der er slet ikke acceptabelt).

    Problemet med de små børn er, at de jo tror, at de er Iiiiih så søde, og iiih så nuttede, at de da kan få lov til alt -.- sådan er de her i hvert fald. Hver gang nogen siger noget til dem, siger de bare "Nahaj, jeg må godt"

    Jesus, er flere gange ved at dreje hovederne rundt på dem (eller ja, I ved hvad jeg mener ;))


  • #2   30. sep 2012 Min har heller aldrig fået lov til at rende rundt. Det er nemlig P.... irriterende.

  • #3   30. sep 2012 Jeg er HELT enig med dig. Børn er skønne men det er altså p*sse træls hvis de drøner rundt og råber og skriger på en restaurant (eller hvor man nu er). Bevares de må da gerne bevæge sig og de må sandelig også snakke, grine og have det sjovt. Men alting med måde smiley

  • #5   30. sep 2012 desværre er nogen forældre af den opfattelse at solen står op fra deres børns r*v, og at alle derfor finder dem lisså guddommelige som de selv gør - og er så totalt blinde for podernes mangel på opdragelse og pli, når man tager dem med hjemmefra.

    Mine tanker er altid, at folk sætter forventninger til hvordan min hunds opdragelse er, når jeg tager hende med ud i verden - jeg har de samme forventninger om god opdragelse til andre folks børn.... desværre bliver min forventninger tit til en skuffelse.


  • #6   30. sep 2012 Jeg har ikke noget imod at børn pjatter lidt og har det sjovt men som du, finder jeg det også langt over grænsen, når det sker med løb, skrig og skrål. Hvadenten det er på spisesteder, indkøbssteder eller lignende, så forventer jeg at forældre sørger for at deres børn opfører sig efter normerne. Ellers må de tage i legeland inden, så børnene kan rende krudtet af der.
    Og så må jeg lige pointere at jeg ikke har noget imod børn - har arbejdet i børnehave og sfo, og elskede det smiley


  • #7   30. sep 2012 Hvorfor siger I ikke noget i stedet for at være lige ved det... ??

    Det er sgi da ikke i orden at andres unger skal genere... Jeg må indrømme at jeg ikke holder mig tilbage for at sige noget til dem og som regel hjælper det.



  • #8   30. sep 2012 Det har mine aldrig fået lov til.... Synes nemlig selv det er P***** træls smiley

    Da de var små og var i trods alderen tog vi simpelthen ikke ud at spise før de kunne opføre sig ordentligt igen ......


  • #9   30. sep 2012 Dejligt jeg ikk er den eneste .. Mig og kæreste sad og var ved at sige til hinanden man skulle skramme dem .. Vi var også LIGE ved ! smiley haah .. Men så kom vi i tanken om hans datter ville skrige af grin .. Jeg lover jer for de 1½ time har jeg skulle tælle MANGE gange til 10 .. da tjenern går med mad løber de ind mellem hende med tallerkner og bag hende en med 5 glas .. Kigget bare på min kæreste vis hun taber dem fordi de går ind foran skal de være glad for det ikk er mig som tjener . jeg var brandt total af vis det var mig ..

    JEG har aldrig da jeg var lille fået lov til at løbe rundt i en resturan ikke engang på MC D.. Før alle var færdig så vi ikk skulle løbe frem og tilbage ..


    KAN man tillade og sig og sige nu sys jeg lige i skal tag jeres børn til jer ..
    Den ene han var tror han HØJEST var 2 år .. han rådet i alle blomster alt på gulvet .. jeg ville være MEGET MEGET MEGET FLOV vis det var mine børn .


  • #11   30. sep 2012 Skal lige siges jeg elsker børn .. Nå de ikk er sådan som de børn er ..

    Ah ..
    Ja legoland .. Ellers må de gør som vi har gjordt nå min kærestes datter har pisse hyber .. Så tag vi ud gå en tur, på legeplades eller lign .. Så de køler lidt ned igen ..


  • #12   30. sep 2012 Var ude og spise i onsdags med min datter på 11 uger, min datter på 3½ år og min veninde. Der var en familie med 4 unger hvor af de 3 af dem rendte rundt, skabte sig, stak fingre og hænder i installationen med guldfisk selvom der stod man ikke måtte. De var 6 -9 år gamle og forældrene var totalt ligeglade. De havde mere travlt med selv at fylde i hovedet end at holde øje med deres afkom. De kørte min datter op så hun også begyndte at løbe og larme og hver eneste gang strøg jeg der ud og gav besked om at vi havde en aftale (gå pænt, vær stille, ikke pille i fiskevandet). Hun overholdt det ganske pænt lige til de andre skreg op igen. Da jeg havde været der ude for 3. gang kiggede jeg på de 2 store piger og sagde "Det gælder også jer! Vær stille og lad de fisk være!". Da jeg kom der ud gangen efter bad jeg dem stoppe med at løbe og opføre sig ordentligt og det virkede faktisk. Faderen til ungerne sad så han kunne kigge direkte ud på børnene men han lignede mere en gammel flipper der havde røget for meget hash før spisetid og sendte mig et underligt blik da jeg var på vej tilbage fra børnene. Jeg gider bare ikke at min datter skal opføre sig sådan blandt andre mennesker!

  • #13   30. sep 2012 Lille solstråle ..

    Ja .. Sad også og tænke de er da skide ligeglad .. For prøvet lidt sødt eller viste ikk han stod bag ved og lyttet . min kæreste sagde jo ikk noget .. Hehe ..
    Men sagde til ham . DET der det for min børn og dit heller ikk lov til de kan side på deres flade røv ind til vis går ..
    Min kæreste sagde først bag efter da jeg så sagde HADER børn som larmer i resturaner . At faren stod bag mig . Men han gjorde stadig ingenting!! Og han hørte det fordi han kigget på mig da han gik forbi .


  • #14   30. sep 2012 M T ..

    Tror vis de børn fik mit barn kørt op ville jeg gå hen og sige nu for i fandme styr på jeres unger..
    Det kan virkelig pisse mig af vis folk har så mange børn og så de ikk kan holde styre på dem ! . :S ..


  • #15   30. sep 2012 Kontakt personalet og lad dem om at snakke med børnenes forældre ...

  • #16   30. sep 2012 Suzy
    Der er jeg nok strid .. Jeg vil skide på hvor jeg er henne af .. de skal bare lytte .. smiley .. Hehe .. F.eks kærestens datter fik et flip mit inde i rema .. Så hun begyndte og slå en gang mig . Der kigget jeg bare. DU stopper bare lige nu. Slog hun ikk mig . Sparker hun min kæreste han ville ikk sige noget han sys det var lidt flovt . Gik jeg hen . sparker hun mig . det flyv ud af mig en gang til du bare så meget som sparker mig så binder jeg dine ben fast til vognen . kommer der en dame hurtigt rundt om hylderne og kigger på mig . Og så mumler hun . Kigger bare på hende jeg finder mig ikk i og blive sparket ..

    Undskyld . Men så må man sku lad være og tag ud og spise vis man ikk har styr på sine børn ..


  • #17   30. sep 2012 Sanne ..

    Ja gør jeg næste gang skal bare lige lære det på tysk smiley .. Heh ..


  • #18   30. sep 2012 Vibse...aner ikke om det var deres unger alle sammen eller om det var incl. veninde.. Men de var i hvert fald ikke i tvivl om at mig og veninden var trætte af det. Min veninde er ikke bleg for at sige i lyttehøjde hvis hun er utilfreds. De var fløjtende ligeglade..

  • #19   30. sep 2012 Rikke ..

    HOLD da kæft en flok kejler ..


  • #20   30. sep 2012 MT .. Ja okey hehe smiley ..
    Ja her sad vi i hver vores ende af rummet ..


  • #21   30. sep 2012 Rikke . Hold da kæft .. hvor sygt .. smiley

  • #22   30. sep 2012 Vores børn var ikke med ude og spise før vi var sikker på at de kunne sidde stille på deres r*v og blev siddende.... Noget andet;i USA er det fast at børnene får "legetøj " på spisestederne.. Kan ikke forstå at man ikke bare gør det i DK.. Det vil give både forældre og andre gæster RO , hvis det er så vigtigt at medbringe dem , når man vil spise ude

  • #23   30. sep 2012 Rikke .
    Hold da op .. Vis jeg var til fest ville jeg nok havde sagt noget ..
    Men igen ikk for og skal være mere eller noget . Men da vi var til fest med min kærestes familie og vi var ud og spise .. Der blev jeg nød til at sidde hans datter på plads og hans familie kigget bare sagde jeg gider ikk sidde et sted hvor et barn skriger så derfor vil jeg heller ikk havde "mit" (Som har med) gør det ..

    Marianne ..

    Hvor smart ..
    Jeg ville gør lige det samme som dig ville heller ikk tag mine med vis de ikk kunne side stille ..


  • #24   30. sep 2012 Nu har jeg ikke børn. Men jeg kan blive sindsyg over folks børn ude i offenligheden!

  • #25   30. sep 2012 Jeg ville være flov vis jeg havde børn og de var sådan

  • #26   30. sep 2012 Tjah... vores unger er egentlig ret søde og velopdragne, men vi tager dem nu heller ikke med ud at spise. Det må simpelthen bare vente, til de er større...

    Til gengæld har jeg stor tolerance overfor hyperbørn i dagligvarebutikker osv; nogen gange er det bare nødvendigt at handle, og det er jo ikke alle som har pasningsmuligheder til ungerne....


  • #27   30. sep 2012 Marianne...på Bromølle kro blev der udleveret en lille malebog og nogle farvekridt. Så var der ro smiley

  • #28   30. sep 2012 Man kunne jo også som forældre tage lidt "stille" legetøj med til sine børn, når man var ude. Kan ikke se, hvorfor restauranter skal sørge for det?

  • #31   30. sep 2012 Har et barn med Adhd, ergo vi tager ikke ud og spiser på restauranter af hensyn til andre mennesker...
    Idag skulle vi lige handle og tro mig hun var en pest selv for mig, det endte med at hun fik a vide at hvis hun IKKE kunne holde og tie stille så cyklede vi altså hjem...
    Selvom jeg har børn selv kan jeg blive vildt sur og gal over andres børn...


  • #33   30. sep 2012 Her kan jeg snakke med.
    Vi spiser ude max 2 gange om året sammen med vores "børn" (17 og 21 år *G*) og vi tager afsted for at fejre noget og hygge os og så kan jeg #¤%&/()= ikke accepterer at nogle unger og deres uduelige forældre skal ødelægge vores aften.

    Men mange forældre er så konfliktsky og tør ikke stille krav til deres unger og så bliver de en pestilens for omgivelserne.

    Jeg kunne godt ønske mig børnefri resturanter for så har man selv et valg.....ligesom børnefri fly ville være et hit for mig smiley


  • #34   30. sep 2012 Har hende kun med ud og handle hvis det er sådan vi virkelig mangler noget i weekenden ellers ikke... smiley
    Men igen hun skal ikke være til gene for andre, og hader virkelig når man handler og der så er et bare på 8-10 år som råber og skriger...


  • #35   30. sep 2012 Fatter ikke det kan være så svært - jeg har altid kunne spise ude med alle mine 5 unger, som er med 13 år imellem mindst og ældst, uden at de har været til gene for mig eller andre. Hvor svært kan det lige være.

  • #36   30. sep 2012 En ag grundene til at jeg ALDRIG spiser på Jensens, Bones, Bowl'n'fun og lgn. med mindre jeg bliver inviteret. På en god restaurant vil jwg helt klart "brokke" mig til personalet, hvis jeg bliver generet af en skrigeunge wller små poder, der drøner rundt.
    Jeg er selv mor, og havde min søn med på restaurant, da han var spæd, og igen da han havde lært at forholde sig i ro.
    Jeg tolererer IKKE andres uvorne unger, når jeg betaler i dyre domme for at få en hyggelig gastronomisk oplevelse ude i byen!


  • #38   30. sep 2012 Da min knægt var lille, havde jeg også altid papir og tusser med i byen, im det så var tog, fly, restaurant eller bare på besøg , hvor der ikke var andre børn.
    Han har også kun været hys 2 gange i supermarked, for 2. gang lod jeg ham bare ligge og skrige, somom han ikke var min *GG*, så handlede jeg færdig og blev indhentet af den sødeste lille dreng, da jeg nåede hen til kassen. Han skabte sig aldrig siden smiley


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #40   30. sep 2012 Jeg har ikke læst svarene, men jeg forstår dig udemærket!

    Jeg kan slet ikke tolerere at man ikke kan tøjle sine børn på eksempelvis en restaurant, jeg synes det er respektløst og jeg har ingen forståelse for det og jeg vil være mine forældre evigt taknemmelige for at de aldrig har tilladt os børn at skabe os eller opføre os sådan.

    Med mindre man sidder på en restaurant der er målrettet børn og børnefamilier, så hører det ingen steder hjemme...heller ikke i flyet, eller stillekupeen eller gulvet i Bilka.

    Jeg kommer aldrig til at forstå at man vil være "dem med de unger", der er virkelig nogle forældre der burde stramme op på den front.

    Så sent som i går er jeg ude og spise på et pænt sted. Bag mig, på bænken jeg deler med selvskabet dér, lader de deres poder rage rundt og regere så det hele bumle, men han hyler og skriger. Nej når lige akkurat at mumle til hende jeg spiser med, "så sid dog stille..." og bang siger det, lille knægt smækker hovedet i bordkanten så ingen var i tvivl om hvor ondt det gjorde! Helt ærligt!

    For nylig var der en restaurant i Kbh der forbød spisende med børn under X antal år - fint initiativ, med tingenes tilstand, så at sige.


  • #41   30. sep 2012 Jeg synes faktisk ikke det er personalets opgave at irettesætte forældrene eller for den sags skyld opdrage på børnene..

  • #42   30. sep 2012 Andres børn er altid mere irriterende end ens eget barn smiley

    Hvis vi bare er på den lokale pizza restaurent, så får min pige lov at rende fra bordet og ud til legerummet og tilbage igen.. Måske står hun midt på gulvet og danser til musikken, eller smiler til de andre gæster.. Hun bliver snart 3 år.

    jeg synes ikke hun er irriterende eller til gene, men det synes andre måske..
    men ved I hvad ?? Så må de sg sige det


  • #43   30. sep 2012 Jeg vil også helst have lov til at spise uden larmende unger omkring mig - og jeg undrer mig også ind imellem over den laissez-faire-opdragelse, som nogle forældre praktiserer, men jeg synes bestemt ikke, det er alle. Når det så er sagt, så har jeg den holdning, at på Bones, Jensens og restauranter i den genre, dér må man tåle lidt. Man VED, der er børn de steder.

  • #44   30. sep 2012 Ib: Jeg ville smelte helt ved din pige - det lyder da bare sødt. Vi skal jo heller ikke blive oversarte og slet ikke på en pizzarestaurant smiley

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #45   30. sep 2012 NU har jeg læst svarene og det var dog befriende!!

    Man plejer ellers IKKE at må sige sådan om andres børn smiley

    Smilende Susi - der er en i Kbh der forbyder at yngre børn må spise med og af den grund kunne jeg sagtens finde på at komme der, så er man da sikker. Og som du siger, børnefri fly...det ville jeg gerne betale ekstra for.


  • #46   30. sep 2012 Nu har jeg heldigvis ikke rigtig oplevet det, tager sjældent ud og spiser. Men jeg ville bare sige.

    "Kan du lige kalde dit yngel til dig, eller få en snor på det, for du har tydeligvis ikke kontrol over det. Og det er svært for os andre at nyde vores mad, når den der sådan render rundt og skaber sig! TAK"


  • #47   30. sep 2012 Tak Bente..
    Og her er "krapylet" smiley



    profilbillede
  • #48   30. sep 2012 Ib, en pige som din der bare tuller lidt rundt ville ikke genere mig.

  • #49   30. sep 2012 Ib: Hun er bare skøn smiley Jeg nåede jo lige at se et kort glimt af hende IRL i Vejen smiley

  • #50   30. sep 2012 Ja det er rigtigt Bente.. Godt pakket ind i kapvogn og regntøj.. smiley
    I Vejen var hun nemlig spændt fast.. Der skulle jeg ikke have noget af en 2 årig i fri dressur.. For hun er dælme hurtig når hun sætter sig noget for


  • #51   30. sep 2012 DET forstår jeg virkelig godt, Ib, husker levende, hvor hurtige de var i den alder - og så mange mennesker, telte osv - for hulan, der ville skulle ledes noget smiley

  • #52   30. sep 2012 Jep... Og ikke alle hunde er begejstrede for tumlinger.

    Folk må tro jeg er sindssyg.. Jeg vil BARE ikke have hun går hen til fremmede hunde.
    Nogle gange kommer det der " Du er nok en af dem der hader hunde " blik smiley
    Meeen det gør jeg nu ikke... Holder bare utrolig meget mere af min datter


  • #53   30. sep 2012 Netop, Bente. Det er såkaldte familierestauranter ( og deres service er derefter *GG*), men jeg vil skisme ikke finde mig i samme støjniveau på bedre restauranter, hvor man betaler 200 +/- for en hovedret.

    Og jo, jeg synes godt personalet kan påtale overfor forældre, hvis unger er generende. Det er for pokker da i restaurentens intetesse, at gæsterne føler sig godt til pas og får en positiv oplevelse.
    Af samme grund, som jeg skrev ovenfor (hvis vi ser bort fra maden m.v.), gider jeg ikke familierestauranter, hvis jeg skal forkæles og slappe af.


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #54   30. sep 2012 Jeg er enig med dig miemiv, i forhold til det Marianne skriver - som jeg dog også er lidt enig med smiley

    For det er ikke deres job at opdrage på ungerne, men jeg synes i allerhøjeste grad at det er deres job at varetage restaurantens interesse lige så vel kundes, så med udgangspunkt i det, der synes jeg faktisk godt at man kan tillade sig at forvente at de påtaler urimelig adfærd. Jeg synes godt de kan sige, at af hensyn til de andre gæster.... eller at det ikke nytter at børnene render rundt når personalet går rundt med varmt mad, glas og bestik.


  • #55   30. sep 2012 Rotterne: det glæder mig.
    Jeg ønsker virkelilg ikke at andre gæster skal få deres aften ødelagt og tænke " sikke en møgunge" om min lille pige.

    Og når det så er sagt... Jeg hader også skrigende uregerlige unger.. Eller rettere. det er deres forældre jeg hader


  • #56   30. sep 2012 Hun kommer også med på "finere" restaurenter, men der sidder man altså ved bordet..
    Ikke altid på sin egen stol, men ved bordet smiley


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #57   30. sep 2012 Ib:

    Hvis man tager på en pizzarestaurant der ligefrem har et legerum, så håber jeg virkelig også man er indstillet på at der kan være lidt larm fra børn smiley

    Jeg har meget svært ved generelt at forstå den slags, når det er som også Rotterne beskriver, men altså, det ville da være mig der var tumpen hvis jeg tog på Mc D kl 17 og satte mig ved legerummet og brokkede mig over larmen. Så VIL man vist også bare gerne forarges smiley


  • #58   1. okt 2012 blah... Good point smiley

  • #59   1. okt 2012 Ib: Forstår dig nu godt.

    blah: Spot on smiley


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #60   1. okt 2012 Ib:

    Men dem findes der jo også nogle af smiley

    Men jo, jeg synes det kan blive for meget. Måske er jeg bare lidt sart, men ordenlige bordmanerer er altså også bare vigtigt smiley Det kunne da i hvert fald have sparet en bette knægt for en flænge i hovedet i går.

    For nylig sad jeg på en pæn restaurant på et tidspunkt hvor små børn burde sove. Men nej, mor far og tre hys unger skal underholde hele restauranten. Og når jeg oplever sådan noget har jeg altid brug for at vide, at det har vi børn aldrig fået lov til, så jeg spørger den gamle, der er med, bare for sjæleroens skyld. Min søster, der er væsentlig mere tolerant overfor sådan noget begynder på, jah, men det er altså heller ikke altid nemt at få dem til at gøre som der bliver sagt når man er ude. Og her falder den gamles vise ord så, det er sgu ikke noget der skal ordnes når man er ude, men forebygges når man er der hjemme. Bum.

    Jeg klandre skam ikke de små, hvis det er sådan man får gennemtrumfet sin vilje derhjemme, så er det dæleme også naivt at tro at man så lige kan påbegynde opdragelsen ud af det blå, på en pæn restaurant.


  • #61   1. okt 2012 Regl nr 1:
    ALDRIG gå i byen / på restaurent med et træt barn.

    det er simpelthen dømt til at mislykkes og INGEN får en positiv oplevelse ud af det.
    Forældrene bliver stressede / irriterede, barnet får skæld ud, De øvrige gæster bliver forstyrrede.

    Simplethen bare lad være !


  • #62   1. okt 2012 Min store datter render ud i køkkenet på "vores" pizzeria, danser midt på gulvet og underholder alle der er der.. Ejeren af pizzeriaet elsker hende højt og opfordrer hende til alt muligt ballade. Så blander jeg mig altså ikke og siger hun ikke må!

  • #63   1. okt 2012 Undre mig egentlig ... I mange lande som vi bruger som feriemål, oplever man ikke de lokale børn drøne rundt og leve ballade. ( vi har ihvertfald ikke ). Er det bare vores " kultur" der gør at børn skal ses og ikke mindst HØRES

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #65   1. okt 2012 Ib:

    Det lyder som et glimrende råd smiley

    Det her var bare en klassisk eksempel på at forældrene skulle "holde fri", alle hidtidige forsøg på at få børnene til at opføre sig bare lidt pænt fejler, filtret bliver slået til og så formår de at hygge, som de eneste tilstede, fordi det med garanti foregår lige sådan hjemme under eget tag. Det er vist bare nemmere for nogle at vende det blind øje til, end at tage konflikten...hvor den høre hjemme, vel at mærke.

    Marianne:

    Jeg har glædet mig over præcis det samme hele sommeren, der hvor jeg har været. Jeg har været afsted tre gange, tre forskellige steder, godt syd på - ét hysterisk barn var hvad det blev til på 6 uger - historien om flyturene fyldt med danske unger og forældre der allerede er på ferie (væk fra ungerne) mentalt, er en HELT anden.

    Jeg tror i høj grad det er et kulturelt betinget fænomen.

    Jeg fik sgu sågar en på låget af en bette knægt der løb rundt og svingede med armene...det positive var dog at al den turbulens der var på hjemturen på sidste rejse ikke føltes så voldsom, efter at have siddet foran i unger på de andre ture. Suk.


  • #66   1. okt 2012 Jeg vil også vildt gerne flyve sydpå på ferie..
    men vi venter til vores pige er lidt ældre.. For alles skyld smiley
    det er en lang rejse.. Både ventetid i lufthavnen og flyveturen.
    Og vil gerne kunne forklare hvad der sker når man får propper i ørerne i flyveren, og ikke mindst hvad man skal gøre for at få det til at gå væk igen


  • #67   1. okt 2012 Jeg har det sådan at uanset om det er Bones, jensen eller en fin resturant, så skal unger ikke rende skrigende og råbende rundt. Hvis de får lov til at rende rundt og lege fangeleg på jensen, hvordan skal de så lære, hvordan man opfører sig når man er på en finere resturant ?
    Det handler i bund og grund om, hvordan forældrene har opdraget dem og at de har total frie tøjler. Mange unger idag er verdens nagle og de har kun et minimum af grænser og det er tydeligt at se, når familien befinder sig i et fly eller en resturant.Man kan sagtens fornemme, at de krav forældrene stiller i disse situationer kommer helt bag på ungerne og derfor bliver der den ballade..de er ikke vant til, at blive sagt imod af forældrene.

    Mine unger har, fra de var helt lille, været med rundt til mange ting . De har aldrig lagt på gulvet i Bilka og skreget eller plaget for at få noget eller ræset rundt og underholdt et helt selskab enten i en resturant eller til en stor fest. De har været med på rejser og vi har sørget for, at de havde noget underholdning med så tiden ikke blev for lang. Vi har aldrig haft problemer da de har vidst på forhånd hvad vi forventede af dem og det var ikke unaturligt for dem at skulle opfører sig ordentligt når vi var ude......det tror jeg det er for mange unger idag...det har de aldrig lært.

    Så når vi evt sidder på Jensen og spiser, så beder vi om et bord langt væk fra legeområdet....men hvem sidder også der ?..tjaa det gør alle dem med ungerne for de gider nemlig ikke selv høre på den larm og så kan de sende deres yngel ned i den anden ende og de har fred og ro, imens ungerne er ved at vælte det hele nede i den anden ende.


  • #68   1. okt 2012 Marianne: i Italien fylder børn dælme en hel del - de bliver yderst sjældent irettesat og kan te sig som de vil. De fleste er enebørn, hvor forældre og bedsteforældre forguder den jord de betræder. Så det er jeg ikke enig i. Jeg er heller ikke enig i at det ikke er personalets pligt at sige noget, hvis larmen tager overhånd. De er da dem der skal sørge for at alle har det ok

  • #69   1. okt 2012 I Italien har jeg boet i et ferieresort, hvor der - bortset fra os - kun var italienske familier. Børnene blev tilbedt af både forældre og bedsteforældre - virkelig tilbedt. Men de fik ikke lov at te sig som de ville. Tværtimod var der kontant afregning, når de trådte ved siden af med en syngende lussing. Første gang jeg så det, blev jeg helt målløs. Få minutter efter lussingen var der ren tilbedelse igen.

  • #71   1. okt 2012 Hold da op .. smiley Der mange som har skrevet har læst alle ! smiley ..
    og glad for det ikk kun er mig .. Tror næste gang så siger jeg det ..
    Skal bare lige lær tysk haaha ..

    Ib ..
    Det din datter gør det og stiller sig op og danse det har jeg det sku fint med ville sku kun smile til hende og snakke med hende vis hun snakket til mig .. smiley ..
    Men her resturanen var FULD folk stod i kø for og komme ind og så løber de rundt og skriger og virkerlig larmer .. Sys det er sygt .. Jeg ville aldrig lade mit barn løbe rundt sådan et sted ..

    Mc.D , bilka og lign .. Jo kunne jeg måske men så ikk alligevel ville jeg side mig så TÆT på legestuen som muligt så de ikk forstyrre ude i butikken ! smiley hehe . Vis du forstå .. jeg ville ikk lade mine børn styrte rundt et sted hvor jeg ville blive forstyrret selv vis det var mig der var der uden børn ! smiley ..


    isabelle ..
    Ja det med fjernsyn sys jeg er total sygt .. Men der er jeg nok gammeldags (Er kun 23) . For jeg vil IKKE havde at min kærestes datter eller nå jeg selv for børn de skal sidde og glo fjernsyn hele dagen .. Jeg er bare af den .. Børn skal ud og have luft ud og lege hoppe what ever . bare ikk sidde inden for 24/7 ..
    Der er ikk noget som hedder dårlig vejr men dårlig påklædning smiley

    F.eks min to fætter de har wii . men hos dem må de spille 1time i hverdagen 2 i weekenden . Og nå de to timer er gået så det slut og det ved de ..
    VED ikk hvad den hedder men sådan en lille mini computer hvor man kan spille har de også .. Må de godt spille på BARE ikk nå der er gæster .. og den skal ligge der hjemme nå de skal i skole og børnehave sys det pisse fedt .


  • #72   1. okt 2012 Isabelle...ja du har helt ret. Der er underholdning/aktivering 24/7 for unger idag. Har arbejdet i en børnehave og en fritter og må tilstå jeg er forundret over, alt det ungerne også skal EFTER de har fri.
    Mange er meldt til både spejder, håndboldt, fodboldt, musik, billedekunst, gymnastik o.s.v . De har et dagsprogram uden lige og de få dage hvor de ikke skal noget, så er de ved at gå i koma over, at de bare skal hjem efter fritteren og verden vælter total, hvis de ikke har legeaftaler flere dage i forvejen.

    Forældrene lære altså heller ikke deres unger at slappe af og bare være sig selv engang imellem og lave ingenting. For weekender er også med fuld skrue på og de skal nå 1000 oplevelser så de kan fortælle om det henne i skolen/børnehaven om mandagen. Ja jeg forstår sgu godt at unger idag er stresset .

    Her i huset har vi ikke haft nogle bestemte regler for fjersynskiggerri og det har ikke været nogen problem, for de har selv valgt det fra. Men har de nogle gange haft et behov for at stene foran tv´et en halv dag i weekenden, så fred være med det. De har ski også brug for at trække stikket ud indimellem og bare lave ingenting. Vi har haft regler der tjener et formål og ikke regler for reglerne skyld smiley



  • #73   1. okt 2012 Jeg har været leder i en af de her formidable familie restauranter i flere år.. De her skrigende børn kender jeg kun alt for godt.. :o)
    Meen måske er jeg a-typisk, men jeg har dæleme tit været ved forældrene til de her børn, og bedt dem om at styre deres børn.. De fleste bliver faktisk flove og skynder sig at hente børnene.. Og har det været nødvendigt at være ved forældrene flere gange har jeg sagt at næste gang siger jeg selv noget til børnene.. Og så er børnene pludselig stille, når jeg har været ved dem... :o)

    De må selvfølgelig gerne bevæge sig rundt osv - det er jo en familie-restaurant - men de skal ikke være til fare for personale og andre gæster, der går min grænse altså...


  • #74   1. okt 2012 Det jeg mente med at det ikke var personalets opgave at opdrage børnene er samme problematik i daginstitutioner og skolen.. Forældre i dag mener at det er deres opgave, for børnene er der, og det er så synd for Viggo at vi siger nej...... NO NO, det er forældrenes opgave ! At det så ender med at være personalet , pædagoger og lærerenes job er sørgeligt smiley

  • #75   1. okt 2012 Christina ..

    Sidder og tænker .. Bliver man ikk stresset som tjener/leder at folks børn bare løber rundt og lige ud forstyrre ens arbejde ..
    Tænker bare jeg ville blive stresset nå jeg kommer med talerkner .



  • #76   1. okt 2012 Det gør man.. Meget..!! Men man vænner sig til at de er der, og man lige er lidt ekstra vågen.. Men jeg har da "løbet" et par børn ned i min tid på trods af at man prøver at tage alle forholdsregler.. Det værste er når man går med rigtig varme ting, som kaffe og te...

  • #77   1. okt 2012 ååh det kan bare ende galt .. Tænkte det nok ..
    Sys bare det synd og uforskammet og lade sin børn løbe siksak mellem tjener ..


  • #78   1. okt 2012 Meget galt.. Fik en gang sendt en lille pige på skadestuen.. Hjernerystelse efter et sammen stød med mig, hvor hun faldt bagover og slog hovedet i gulvet.. Jeg havde det så dårligt,men jeg kunne intet have gjort for at undgå det.. Efterfølgende sender forældrene en klage over det. De mente at det var vores skyld pga legerummets beliggenhed i forhold til deres siddepladser osv.. Jeg blev så sur.. Jeg havde slettet deres regning, og de var ikke sure eller noget da de gik.. Også kommer den der klage, hvor de slutter af med at de forventer en økonomisk kompensation..

  • #79   1. okt 2012 Ej jeg var brandt sammen . For sys det er latterligt .. Så må de fandme holde deres pige på deres plads ..

  • #80   1. okt 2012 Enig.. Og hvis de havde ment legerummet udgjorde en risiko, måtte de jo være fulgt med og have holdt øje med pigen..
    Og jeg snakkede med et par der havde stået i indgangen og ventet på at få en plads - de havde set det hele - og de sagde at jeg ikke havde en chance for at undgå pigen, så jeg har jo ikke gjort noget forkert..


  • #81   1. okt 2012 hold da op de brugtre SKAMME SIG ..

  • #82   1. okt 2012 Sådan er der desværre en hel masse eksempler på folk der ikke har styr på deres børn... :o)
    Og det er jo synd og skam...


  • #83   1. okt 2012 Ja meget .. smiley

  • #84   1. okt 2012 Rotterne - Ja det var min skyld - i hvert fald i deres verden..
    Derfor jeg var så rasende da den klage dumpede ind af døren.. Havde jo gjort alt for at dulme min dårlige samvittighed inden de forlod restauranten... Men sådan er verden bare - for de flestes vedkommende i hvert fald....


  • #85   1. okt 2012 I min tid som tjener har jeg mere end en gang bedt familier med uregerlige unger om at få øglerne til ro eller forlade restaurenten..
    Har altid forholdt mig til restaurationslovens § 32...


  • #86   1. okt 2012 Nobel bullies - det er svært at gøre det på en familie restaurant.... smiley I hvert fald den del med at de skal forlade restauranten.. smiley

  • #87   2. okt 2012 Bente: det har jeg aldrig set, i alle de år jeg nu er kommet i Italien. Aldrig har jeg set er barn få en lussing.

    Marianne: så er vi helt enige - det er ikke andre opgave at opdrage krapylerne, end deres forældre. Desværre har du ret i at rigtig mange forældre forsømmer dette og forventer det ordnet af lærer og pædagoger... Vel at mærke UDEN at irettesætte eller gøre ungen ked af det. SUK


  • #88   2. okt 2012 platugler: Det var pudsigt, det var meget brugt på det ferieresort. Stort set alle familier havde bedstemor med, og det var både mødre og bedstemødre, der lige vippede ungen én. Der var bl.a. et meget lille barn, der sprang i det store bassin, blev hevet op og fik sådan én på hovedet. To minutter efter sprang barnet i det lille bassin og så blev det tiljublet fra både mor og bedstemor: Bravissimo osv. Det skal bemærkes, at ingen af børnene græd, når de fik én eller højst græd meget kortvarigt. De var tydeligvis vant til det. Havde jeg gjort det samme med mine børn, var de jo gået i chok.
    Jeg har heller ikke oplevet det, de andre gange vi har været i Italien, men dér boede vi heller ikke så tæt sammen med lutter italienere.


Kommentér på:
Børn " ude og spise"

Annonce