{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.897 visninger | Oprettet:

Curling børn {{forumTopicSubject}}

Nu det er så meget oppe i tiden med fænomenet curling børn, har jeg også en lille bøvs på tværs. Hvorfor er det forældre tror vi alle sammen skal have glæde af deres børn? Var ude og spise på en forholdsvis fin restaurant, der var to borde med børn. De begyndte så at løbe rundt mellem bordene og lege. Så faldt den ene og skreg i vilden sky og sådan forsatte det. Ingen bad dem stoppe. Det ødelagde vores middag fuldstændig. Hvorfor er der så mange forældre der ikke tager hensyn til andre og hvorfor lærer man ikke de her børn gode manerer? Har oplevet det så tit, at mange børn ikke er til at være sammen med. Da min datter var lille og begyndte at skabe sig, enten på restauranter eller i butikker, så blev hun hevet ud med det samme, så syntes hun ikke det var sjovt ret mange gange..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Curling børn
  • #1   2. maj 2015 Altså jeg var på en MCD for et par uger siden med min bedre halvdel og et vennepar.
    Der skete samme fænomen som du beskriver. Min venindes kæreste endte med at stoppe ungerne og bede dem om at opfører sig ordentligt. Forældrene blev meget flove og der var ro på den front resten af tiden vi var der.. nogengange hjælper det at sige noget når nu ikke folk selv kan finde ud af det.

    Og ja børn er selvfølgelig velkomne på MCD men man kan lege i legeafdelingen og lege tag-fat kan man lege udendørs.


  • #3   2. maj 2015 CF

    Findes der egentlig en list over resturanter hvor børn er forbudt? smiley

    Jeg er personligt ikke vild med børn, det skal ikke være nogen hemmelighed, så ville gerne vide hvor i landet de ligger smiley


  • #4   2. maj 2015 Nu var det ikke lige at de ikke må græde når de falder. Mere at man lærer dem at der er andre end dem i restauranten og man ikke løber rundt..

  • #5   2. maj 2015 Hvis man æder på mcd, kan man vist ikke tillade sig at have fine fornemmelser smiley

  • #6   2. maj 2015 Jo da Søren, har valgfrit musikvalg og enerum når jeg spiser der.... På parkeringspladsen smiley

  • #7   2. maj 2015 Søren: det har jeg nu heller ikke , men det er ikke ligmed jeg gider have råbende unger farende i ring om mig. Og bare fordi man er på MCD kan man sgu godt forvente folk opførere sig civiliceret

  • #8   2. maj 2015 Men klart at du skal tage fat i en for pointen uvedkommende detalje..

  • #10   2. maj 2015 Sarah - jeg deler ikke dit syn på ytringsfrihed.
    HVIS jeg blev tvunget til at spise på mcd, ville larmende børn være min mindste bekymring. Spændingen om hvilken eksotisk, hakket indvold mine indvolde skulle belemres med, ville helt klart toppe min problemliste. smiley


  • #11   2. maj 2015 ja du er dygtig!

  • #12   2. maj 2015 Søren smiley smiley
    Jeg gider ikke komme steder hvor det larmer af /med børn
    Var ude at spise for nogen tid siden med min datter og svigersøn ,hvor min datter siger ,mor jeg har valgt denne her sted, fordi der ikke er børn det skriger og fare rundt ,ganske rigtigt der var ingen børn .Så vi havde en skøn aften smiley


  • #14   2. maj 2015 Det du beskriver har intet med curlig at gøre smiley

    Curling er når en forældre "fejer" alle hindringer foran barnet væk smiley

    At barnet larmer er enten uopdragne forældre eller uopdragne børn.

    (Eller børn der ikke kommer tit ud fordi de har andre vanskeligheder og at i lige er ramlet sammen har været uheldigt)


  • #15   2. maj 2015 Jeg har spist på en del restauranter hvor børn ikke var velkommen smiley så der findes en del af dem ! Jeg magter ikke børn , og jeg gider slet ikke betale for en fin middag og så har parret ved siden af en møgunge med .. Jeg synes det er fantastisk der er kommet sådan et tiltag ! .. Jeg synes jeg har set en liste på et tidspunkt !

  • #16   2. maj 2015 Jeg ved ikke. Jeg oplever sjældent børn som i beskriver, men jeg må os indrømme at jeg har det lidt ambivalent med det, for jeg synes også at folk er blevet meget hysteriske generelt i dag. Man skal helst falde ind i mængden og sådan.

  • #18   2. maj 2015 Jeg er en af dem der lader datteren gå rundt når hun er færdig.. Det er enten det eller mig og datter mundhugges smiley

    MEN hun må ikke løbe og larme, det gider jeg slet ikke have, og hvis jeg opdager hun står og stirre på folk mens de spiser siger jeg det så snart jeg ser det.. (Hun gør det heldigvis ikke så meget mere, men da hun var mindre kunne hun godt finde på og stille sig op og se folks udtryk når de spiste deres mad)

    Jeg gider heller ikke selv sådan at blive nedstirret smiley


  • #19   2. maj 2015 Nu er jeg tjener og oplever ofte de slags børn der er tale om. Løbende rundt i restauranten, om bag baren og legetøj flydende rundt på gulvet ved deres bord. Det er frygteligt at forældre ikke siger noget til deres børn, eller sørge for at legetøjet bliver ryddet væk, indtil siden what ever enten af børnene selv eller deres forældre. Jeg må indrømme jeg ikke blander mig i deres opdragelse, men tjatter til legetøjet så jeg kan komme til og siger til ungerne når de kommer bag baren med hård stemme. Det er forbudt adgang. Ofte skal man være på vagt når vi kommer gående med tallerkner, varm sauce osv. Bøvs herfra.

  • #20   2. maj 2015 om bag baren må hun godt nok ikke.. Det er jo de ansattes område.. Og hvis vi er ved buffet så får hun heller ikke lov til selv at gå derhen..

  • #21   2. maj 2015 Børn skal sidde på stolen og være stille på en seriøs restaurant. Hvad de gør på junkfood "restauranterne", er jeg ligeglad med. Hvis jeg kommer sådanne steder, er det for at hapse et hurtigt måltid og ikke for at slappe af og hygge mig.

  • #22   2. maj 2015 Curling børn findes nu også i større udgaver- jeg har en bekendt, som er studievejleder på jura på uni. Hun får opkald fra sure forældre, som klager/søger vejledning på deres børns vegne. Børn, som læser jura. På universitetet.

  • #25   2. maj 2015 Jeg forstår slet ikke hvad børn får ud af at være på restaurant (udover familierestauranter hvor vi andre altså også må finde os i der er børn) -hvis de alligevel keder sig så meget at de render rundt og generer andre? det er synd for børnene (og jeg er heller ikke ligefrem fan) men hvis man ikke er gammel nok til at sidde stille og nyde maden...hvad får man så egentlig lige ud af at være der?

    Så var det måske meget bedre man blev passet en aften -og så kunne forældrene også få det pusterum fra deres afkom som de så ofte tydeligt tager sig...

    En restaurant er ikke en legeplads, og andre gæster og tjenere er der ikke for at underholde jeres barn.


  • #28   2. maj 2015 Isabelle - så er det jo slet ikke dine børn, vi diskuterer. smiley
    Mine børn har også været med, men først fra den alder hvor de ville have rigtig mad og ikke børnemenu. Det giver ikke mening at fordre dem med et organisk, paneret materiale (fiskefilet) med dertil hørende stegte, dybfrosne og genstegte kartofler (gæt selv). Når børnene kan værdsætte fx fedtmarmoreret oksekød og ægte saucer, er de ved at være parate. smiley


  • #29   2. maj 2015 Gimli der er ingen grund til at blive en kost smiley hvis fremmede børn stirre på mig, så smiler jeg og siger Hej, og spørger hvor barnets far eller mor er, så render de tit selv væk igen. Ingen grund til at gøre et større nummer ud af det

  • #30   2. maj 2015 Søren så hvis man er ud af en kødelskende familie som min datter er, så er det okay at tage børn med? Børnemenuen er jo bare en mindre portion

  • #34   2. maj 2015 Jeg synes helt det kommer an på hvor man går ud og spiser, på McD, Jensens Bøfhus og diverse pizzariaer forventer jeg, at sidde blandt børnefamilier, og jeg ved der kan være mere larm - især på McD, der jo decideret er en familierestaurant.
    Generelt har jeg intet imod børn, og så længe de er søde og glade, så generer de mig ikke med mindre de ligefrem render hærgende rundt.
    På finere restauranter forventer jeg klart at børnene sidder på deres pladser og der er roligt, så alle kan spise i fred og ro og tale med dem de er sammen med, og nyde den mad de betaler mange penge for.



  • #38   2. maj 2015 Det er heller ikke at hyggesnakke smiley men en venlig hentydning

  • #40   2. maj 2015 Man kan da blive hjemme hvis ikke man tåler børn !? Øh ?? Det lige netop sådan en holdning der gør at jeg ikke magter børn og deres forældre !.

  • #41   2. maj 2015 Jeg er livredder i en svømmehal. Mit job består i bund og grund af to ting- sikkerhed og hygiejne. Jeg har simpelthen SÅ mange gange måttet sætte forældre på plads, fordi deres Anthonn gerne må hoppe på hovedet i babybassinet, løbe sprint langs kanten eller drikke bassinvandet. Jeg fatter simpelthen ikke, at de ikke kan se, at det, de gør, er både direkte og inddirekte ødelæggende for deres unger

  • #43   2. maj 2015 En ting er at læne sig tilbage og overlade ansvaret til andre- noget andet er at diskutere reglerne med fx en livredder eller en lærer, fordi det må MIT barn godt. Selvom det er til fare for sig selv og andre

  • #45   3. maj 2015 Nu render de fleste voksne heller ikke hen og generer andre gæster....

    Det handler ikke om ret til at være der eller ej...det handler om ret til at være der i fred med dem man nu engang har valgt at være der sammen med.

    Og DØR børn af at lære at vise hensyn til andre, og vide de ikke er verdens centrum??


  • #47   3. maj 2015 Jeg synes det er helt naturligt at man lærer sine børn at indrette sig efter den situation de befinder sig i, vi skal alle kunne holde ud at være på eks en restaurant.
    Tager man dem med på McD ja så synes jeg det er naturligt at de leger og løber lidt rundt, det er en fastfood familierestaurant.
    Er man på Jensens, så ved man at der er mange familier med børn, man ved at børnene er velkomne, får balloner og tegneting osv, at støjniveauet måske er lidt højre end på andre restauranter, men der forventer jeg så alligevel, at de ikke render rundt.
    På andre restauranter forventer jeg faktisk, at de sidder på deres pladser og ikke løber rundt imellem bordene, andre mennesker har valgt at gå ud og spise for at hygge sig med familie eller venner, de kommer der ikke for at skulle forholde sig til andres børn.

    Så det afhænger hvor det er - tager man i Tivoli ved man der er mange børn og unge, man ved der er meget støj osv - sådan er det også på McD. Tager man ind og ser en ballet forventer man også modsat, at folk indretter sig efter forholdene der og sidder på deres pladser og ikke forstyrrer andre - sådan er det med alt.


  • #48   3. maj 2015 Kennelmor: Jeg er HELT enig med dig, selvom nogle herinde tror jeg er total børnehader smiley Det handler altså bare rigtig meget om situationen, og hvor man er.

    Jeg ville aldrig brokke mig over børn i f.eks tivoli, netop fordi det altså er et sted børn kommer for at lege, have det sjovt osv.

    Børn kan jo godt få lov til at være børn, selvom de bliver bedt om at sidde stille og ikke råbe, mens de er i kirke, ude at spise eller sådan noget. Det er jo ikke noget de på nogen måde tager skade af, tværtimod er det da sundt at lære hvordan man opføre sig forskellige steder og i forskellige situationer.


  • #49   3. maj 2015 JA nemlig, det hører til helt almindelig opdragelse smiley
    Jeg har selv tre børn, de er store nu, men jeg har altid bedt dem dæmpe sig, hvis de er blevet for vilde eller støjende på steder, hvor det ikke hører hjemme. Vi skal guide vore børn så de kan lære at begå sig, vi gør dem en bjørnetjeneste ved ikke at sætte rimelige grænser for dem. De kan sagtens lære, at der er forskellige regler forskellige steder.


  • #56   3. maj 2015 Håber da ikke de sidder og taler i mobil når de er på restaurant smiley

  • #63   3. maj 2015 Hvis det er et dyrt og meget hypet spisested, kan jeg godt forstå, at forældrene har brug for at fotografere og dokumentere til de (a)sociale medier. Det sgu da fanden stå i det, hvis man bruger flere tusinde på restaurant, og ingen får det at vide. Så lige få tjeneren til at hente en af de bedre flasker fra Vosne Romanee, "blitz", så kan han gå med den igen og hente husets rævepis til jer smiley . Husk at filme maden inden jeres kejtede forsøg på at indtage den "civiliseret"!
    Nå, jeg må hellere få morgenmad - hjemmebagt øko-ølandshvedebrød. Skal jeg tage et foto?


  • #68   3. maj 2015 Isabelle Du kan da linke mit opslag ind hvordan man behandler børn i Irak
    For det er da godt, vi ikke behandler børn på den måde smiley .


  • #69   3. maj 2015 Vosne Romanee = et lille eksklusivt område i Bourgogne = himmerigsmundfulde = overbetalt optrækkeri (dobbeltkonfekt) = snobbet

    Det er faktisk forkert, at vi siger lorteunger. Vi burde sige lorteforældre.


  • #71   3. maj 2015 Jeg synes både det er forkasteligt at børn nærmest ikke har lov til at være børn i dag, men omvendt synes jeg også at det er langt ude at forældre ikke opdrager deres børn i dag. Der er en stor del af forældregruppen i dag som forventer at det er pædagoger og diverse andre som opdrager deres afkom.

    Men jeg ved ikke. Jeg tror generelt at jeg synes, den voksne generation som der er nu er blevet alt for hysteriske og selvcentrerede: Det virker i hvert fald sådan på dem jeg har mødt.


  • #74   3. maj 2015 Jeg har ikke et problem med børn på restauranter. Men jeg har et kæmpe problem med dumme forældre på restauranter. Og jeg kan også meget hurtigt blive hende den sure, der beder ungerne om at fise af, hvis der er lige lovlig meget aktivitet ved mit bord og forældrene ikke gider at kalde deres pode til sig.

    Det er rent ud sagt røv hamrende irriterende at have andres unger til at cirkle rundt om ens bord, mens man spiser. Jeg kan ignorere det til en hvis grad, men bliver det ved, bliver det ikke til et "hej, ven" fra mig, det hedder "Smut pomfrit!".


  • #76   4. maj 2015 Hold da op en far - jeg synes det var flot din datter kommenterede det!!!

  • #77   4. maj 2015 Det var da virkelig en overreaktion der vil noget smiley Altså faderen selvfølgelig! Og hvor var det godt gjort af din datter, men stakkels pige da. Håber da virkelig ikke at det er hverdagskost for hende smiley

  • #78   4. maj 2015 Se det "positive" - barnet fik opmærksomhed fra en forælder. Mange forældre i dag er "fraværende" af forskellige årsager. Sociale medier, arbejde, medicin, alkohol og almindelig ligegyldig egoisme.
    Se om, I kan dreje den til, at jeg går ind for at banke børn. smiley

    Al den snak om kvalitetstid er for at dække over dårlig samvittighed. Bøvs!


  • #81   4. maj 2015 Man skal aldrig blande sig udenom, når folk er voldelige.

    Jeg havde en far i svømmehallen en dag. Hans søn på måske 2 løb glad frem og tilbage på kanten, mens far var nede i vandet uden at sige et pip til barnet om at det må man ikke. Jeg tog fat i faren og sagde til ham, at hans søn ikke måtte løbe, og hvis han var for lille til at forstå det, så måtte faren gå op ad bassinet og holde ham i hånden, når barnet kom op af bassinet. Okay, siger faren og smiler, jeg smiler, alle er glade. Næste gang barnet sætter i løb, rejser far sig op, griber barnet i armhulen og hiver ham op på tæer og råber ham ind i ansigtet, at han ikke må løbe, hvorefter han slæber et skrigende og forskrækket barn ud af svømmehallen. Jeg når at fange ham på vej ud og får fortalt, at det ikke er barnets skyld, at han ikke ved, at man ikke må løbe, og at jeg overhovedet ikke vil se folk behandle deres børn sådan i MIN svømmehal. For satan en møgfar!


  • #82   4. maj 2015 Bare så flot gjort Isabelle af din datter ,Hun skulle sku ha smækket ham faren en på kassen

  • #83   4. maj 2015 Jeg har lige en tilføjelse til, hvorfor nogle forældre ikke gør noget. Foruden de i #78 nævnte årsager er det store dyr i åbenbaringen: Angsten for at hæmme lille gustav olivers frie udfoldelsesmuligheder.

    #82
    Inger mener du, at man skal sænke sit eget åndelige niveau for at tilpasse sig?


  • #86   4. maj 2015 Nej selvfølgelig skal man ikke selv udøve vold , men i min harme, har jeg sku lyst til at smække sådan en idiot en på kassen ,men gør det jo ikke , det ville jo være dumt af mig smiley

  • #87   4. maj 2015 smiley tror ikke jeg kunne holde mund hvis jeg så en smække sit barn en på skrinet.



Kommentér på:
Curling børn

Annonce