{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Hund & Børn {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for et godt råd!!

Pepsi og Lukka er ikke vant til at omgåes børn - kun babyer som ligger i lift osv....
Nu kommer der så nogen hjem til os imorgen med en lille dreng som er begyndt at gå..

Vi har oplevet at Pepsi i hundeskov osv gør af børn. Han er ikke gal, men han er usikker på hvad det er for nogen størrelser... Når vi er ude, så plejer vi jo bare at gå en omgang eller distrahere ham på anden måde.

Men imorgen ved jeg ikke hvordan man bedst håndterer det.
Det skal jo gerne være en god oplevelse for både barn og hund.

Hvordan præsentere jeg bedst Pepsi og barn for hinanden uden Pepsi gør og føler sig usikker???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund & Børn
  • #1   22. feb 2010 Hvor gammelt er barnet og er det vant til hunde

    jeg ville lade barnet sidde hos sine forældre og så lade hunden komme hen og snuse, hvis den har lyst
    hvis hunden virker bange og/eller aggressiv ville jeg lukke den væk under besøget


  • #3   22. feb 2010 Jeg ville gøre presis som Stupid lamb * bevar muskelhunde under ansvar skriver.


  • #4   22. feb 2010 Cooper min lab, er også meget usikre på børn, som selv løber rundt og råber. Han gør rigtig meget.

    Jeg har forklaret min nevø, at når hunden er der, så leger man roligt, og han må stadig gerne løbe og lege, men ikke efter hunden. Når han forstår det (han er 3 år) så er Cooper vild med ham, så kan de gå rundt og hygge sig, og Max snakker til Cooper som om han er en kammerat, "se hvor højt jeg kan hopper Cooper, hvor højt kan du hoppe" og juleaften " Se Cooper, den gave er til mig, hvad for nogle er til dig?" og han snakker til ham hele tiden og spørger om alt muligt og hunden fatter ingenting, men står bare og logre smiley

    Hvis Max pludselig igen går agurk, som små børn jo ofte gør, så lukker jeg Cooper væk med noget lækkert og så kommer han ind i gen, når Max er rolig igen. Det er blevet meget bedre, men det er svært, når man ikke har børn i sit hjem dagligt...

    Håber det kommer til at gå godt ;o)


  • #5   22. feb 2010 Barnet er 16 måneder og de har selv hund.

    Jeg tror at Pepsi vil reagerer nøjagtig som Caia.....!!

    Tror i det ville være en god idé hvis jeg sidder med drengen på skødet og giver Pepsi god bider??
    Altså så han kan se at der ikke er noget farligt ved det.
    Jeg tror ikke han bliver aggressiv på nogen måder, så længe han ikke bliver presset....
    Og ja, kunne godt lukke dem væk hvis det var, men vi får jo flere og flere børn omkring os, så jeg vil gerne have de vænner sig til børn.

    Imorgen bliver de kun et par timer og hvis det så ikke går, så må vi jo arrangerer nogle kortere visits over en periode?


  • #6   22. feb 2010 Min far har overtaget en sød lille schæfer tæve på halvandet år og hun har helt sikkert oplevet noget ubehageligt med børn

    så hun er selvfølgelig meget usikker når mine børn kommer på besøg og man far tager det meget i hundens tempo med børnenes sikkerhed i højsædet, dvs når de fx blive passet der får de at vide at de skal ignorere hunden hvis ikke hun selv vil snakke (mine børn er 8, 6 og 3)
    hvis børnene bliver vilde eller hunden bliver nervøs bliver hun lukket væk lidt, det er så i min fars bil da det er hendes yndlingssted
    hun har det bedst med børnene hvis de er ude så hun kan løbe omkring dem komme hen og snuse og løbe væk fra dem hvis de bevæger sig for meget
    de får aldrig lov at røre hunden uden min far er lige op af dem ìg kun et barn i nærheden af hende ad gangen

    og hun er altså blevet rigtig meget bedre med børn i den tid har har haft hende, det er dog noget sværer med så lille et barn man kan ikke rigtig forklare ham at han skal holde sig i ro og ignorere hunden
    og når han oven i købet har hund derhjemme er han sikkert vant til at kunne kramme og nusse den


  • #7   22. feb 2010 Ja jeg tror nemli også han er vant til bare at nusse med hunden.
    Tror i det hjælper at Lukka er der, hun er meget bedre til det tror jeg - vil det smitte af på Pepsi?


  • #8   22. feb 2010 Det kunne sagtens være en mulighed at du har barnet på skødet, og fodre Pepsi med godbider.
    Bare husk at når barnet er vant til en hund, så har barnet en tro på at andre hunde ikke gør noget. Hav Pepsi under konstant opsyn, og husk du er Pepsis mor, og det er dig Pepsi stoler på. Han skulle jo nødig blive jaloux på barnet.


  • #9   22. feb 2010 Ved Cooper hjælper det rigtig meget, hvis der er en anden hund der, så gør han overhovedet ikke, såfremt den anden hund er ligeglad.

  • #10   22. feb 2010 - og generelt, vær' rolig selvom det er svært, men når man er nervøs går det lige ned i hunden smiley Det skal nok gå smiley

  • #11   22. feb 2010 Pædagogen
    præcis
    fordelen ved at børn vokser op med hunde er at de hurtigt ved hvordan man omgåes dem på en korrekt måde, ulempen er at de tror at alle hunde er lige så søde som Fido derhjemme smiley


  • #13   22. feb 2010 Min fars gamle schæfer var det værste han ville kunne gøre at sidde med børnene
    den blev fuldstændig sindsyg hvis nogen var i nærheden af min far, bare jeg gav ham et knus gav den sig til at hyle som en vanvittig


  • #14   22. feb 2010 ok - jeg tror at vi lukker Pepsi og Lukka i haven lige til at starte med, så kan gæsterne lige komme ind og få smidt tøjet og så videre. så tager vi dem ind når folk sidder stille og roligt ved bordet. så har jeg og de andre voksne godbidder som vi kan give Pepsi og lukka. Hvis han så bliver urolig kan de komme lidt ud igen og så forfra. Hvis det går ok, tager jeg ham ( drengen ) på skødet og nusser Pepsi imens.
    Jeg skal selvfølgelig nok have ham under opsyn konstant. Det skal blive en god oplevelse for både ham og drengen.... Så må vi tage det i etaper:-)


  • #15   22. feb 2010 Det lyder rigtig fornuftigt smiley

  • #18   22. feb 2010 Carina A. Ja kender det godt, man bliver nemlig helt ulykkelig og dte hjælper bare slet ikke ;o)

  • #19   22. feb 2010 ok, jamen det bliver fremgangsmåden.... smiley det er en "testaften" vi har lavet fordi jeg skal holde fødseldag d 6 og de ville gerne have sønnen med - det må han jo også gerne, men gad ikke hvis Pepsi skulle stresse og ungen tude og hele min fødselsdag skulle handle om det.... Så nu holder vi rehersal dinner imorgen - hihi

  • #21   22. feb 2010 Hvis det er muligt, så lad barnet fodre hunden med godbidder. En voksen kan evt sidde med barnet og føre barnets hånd hen til hunden, hvis barnet er for lille til at finde ud af det selv

  • #22   22. feb 2010 Tak Janni - jo synes det er vigtigt for mig at vores hunde ikke stresser op...
    Der er nok virak sådan en dag, men det tager de normalt pænt - vil bare ikke give dem ekstra at spekulere på.....



  • #23   22. feb 2010 Uha, jeg havde nøjagtig samme problemstilling juleaften da min lille niece på 14 måneder var begyndt at gå kort forinden.

    Jeg vidste at den store ville være ligeglad, men anede ikke hvordan Meegò ville reagere.

    Men jeg gjorde det de lod hende være i barnevognen,(hun havde lige sovet til middag) og hundene fik lige lov at hilse på alle og tonsede lige huset igennem for at se hvad der skete. (Min mor har også hund så ham skulle der også hilses på.) Da drengene så var faldet til ro, hentede de baby og hun blev sat på gulvet på sit tæppe med sin mor ved siden og alle drengene fik lige lov til at snuse og se hvad hun var for en.

    Meegò var utryg når hun hvinede, og fik lov til at gå sin vej, han blev ikke presset ud i noget ovehovedet. Så lad hundene hils hvis de vil, og sørg for at baby ikke kommer til at tage fat i dem på nogen måde.

    Så skal det nok gå.


Kommentér på:
Hund & Børn

Annonce