Små børn & hund? {{forumTopicSubject}}
Halløj folkens.
Som de fleste måske ved er jeg jo gravid og mens vi venter kommer der jo en del ting op at vende omkring vores kommende nye liv.
- Tror snart vi har været igennem alt fra hus, hvor vi skal bo ideelt også videre til bilkøb også selvfølgelig hund.
Vi er begge meget bevidste om at vi gerne vil have hund når det bliver muligt, men i og med at vi er førstegangs forældre og ikke rigtig ved hvad baby indebærer endnu er vi også enige om at vente til vi føler et sikkert overskud.
Derfor er dette rent research som skal i brug senere hen (:
Vi tænker jo nu at det skal være en race som er 'børnevenlig' og dette begreb er jo debatteret mange gange herinde (:
Vi tænker der må være nogle racer der er bedre egnede til familier med små børn? Ikke fordi vores datter får liv til at kravle på hunden, trække i øre osv. men man kan jo ikke udelukke at det aldrig vil ske ved et uheld eller i et minut af opmærksomhed.
Vi er dog ikke til de helt almindelige som labrador og lignende.
Vi har selv både haft papillion, chodsky pez, finsk lapphund, Cocker spaniel og lign. oppe og vende.
Nogle gode bud og råd? (:
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
En New Foundlænder!
Bedre hund til børn findes ikke.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
https://www.youtube.com/watch?v=g_N0-mAopzg
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.215
det har alle været helt fantastiske hunde, nemme og søde.
min søster havde også Collie da hun fik sin dreng. - hun var også altid en sød og venlig hund.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.453
Der er jo en grund til at de kaldes nany dog i England.
Men er ellers fuldkommen enig med Rotterne
jun 2013
Følger: 36 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.202
i mine øjne er hunde forskellige også inden for racerne, prægning, træning osv spiller i højeste grad også ind.
Jeg har haft voksen skt. Bernhard, voksen boxer, voksen gravhund og voksen labber/newf./tervurnen mix sammen med baby, og baby samtidig med cairnterrier og boxerhvalp, jeg har aldig haft problemer eller skænket det en tanke at de måske ikke var egnede sammen med baby.
men rent praktisk, så er det at foretrække, at hund kommer før baby, det kræver sin M/K at håndtere både lille barn og en hvalp på samme tid - been there, done that
Det er fedt at have hund og barn der vokser op sammen, ingen tvivl om det.
Min yngste søn og nu afdøde Ebbe fik jeg næsten samtidig, Ebbe var en måned ældre end sønnen.
Ebbe havde knald i låget, og ungen skreg 24/7 de første måneder, det var ... øhhhmmm.. spændende og jeg har stadig søvn tilgode tror jeg
Men det gik, begge udviklede sig til nogle prægtige drenge som var enormt knyttede
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.527
Ja vi skal helt sikkert sortere i racer alt efter hvad vi vil med hunden til den tid, men det føler jeg ikke at jeg kan på da vi ikke har baby endnu eller vedhvad hun kommer til at kræve xD
Jeg ville klart godt have haft hunden først, men sådan skulle det ikke være
Pt har vi kun nogle ydre krav, som ikke for voldsom pelspleje, helst ikke fladnæset og ikke en klisterhund som sheltie nu. eks xD og ingen super sygdomsramte racer som schæfer og fransk bulldog.
Jeg har en drøm om udstilling, derfor er stamtavle et must. Jeg gad dernæst gerne agility og/eller rally men mest på hygge niveau og kæresten vil gerne have en løbepartner med tiden.
jun 2012
Jeg tænker at hunde som lab, goldens nok er mere tolerante end andre som basenji måske og lignende?
- men jeg tænker os at størrelse kan have en betydende faktor og hvis vi skal have vuf når pigen er omkring to så er chi måske mere følsom og usmart end en lidt større hund?
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 642
Hvis jeg kiggede på hvalp, ville jeg derfor ikke vælge den mest stille og forsigtige i kuldet.
De fleste hunde kan dog til et vis punkt lære det. Man skal bare være bevidst om, at man netop skal træne dette - og med det mener jeg både hund og barn.
Vores lab, som ellers ofte bliver stemplet som "perfekt familiehund race", kan fx ikke fordrage børn. Hun holder sig så langt væk som muligt
jun 2012
Jeg ved jo en del opdrættere hvalpetester og fordeler hvalpene. Kan man godt få hvalp frasådan en opdrætter med succes selvom at man har et lille barn
- Jeg ved ikke helt hvordan de tests foregår og derfor ikke hvordan det er bedst at læge med størst succes.
jun 2012
Anne - Nej ikke helt :b
jun 2012
Jeg vil have en succes historie med hund, så jeg vil hellere finde en race der kræver lidt mindre og kan få et kvalitetsliv end skyde over mål og føle mig lidt presset eller tvunget til at skulle træne hver eneste dag. Tænker at man nok ikke kan planlægge hver dag i detaljer med sådan et pus.
Omvendt skal det os være en hund der kan tåle at kæresten løber med den når den er gammel nok
Jeg synes det er lidt svært, mest fordi mange har så forskellige holdninger til hvad de forskellige racer kræver. En del af BC slænget herinde siger jo f.eks. at BC slet ikke er så slem som nogle får dem til at lyde xD
jun 2012
jun 2016
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 349
Nu kan jeg selvfølgelig kun gå ud fra min egen erfaring med Bandit, han elsker børn og acceptere meget mere fra børn end voksne eksempelvis.
Han er begyndt at kunne finde ud af at være i ro nu når han er 2,5 år, han har stadig masser af energi til at løbe osv hvis han skal, men han kan også klare de mere rolige dage uden problemer.
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.225
Anya kæmperne som newf. Grand danois og mastiff har jeg hørt rigtig godt om!
Alvin elskede børn.
Glemmer aldrig en episode hvor min venindes lillebror ligger og putter med Alvin på terrassen.
Pludselig tager knægten fat nede mellem bene på Alvin, og holde hans kugler frem! "Hva' det" spørger han højlydt, og Alvin kigger lidt forundret, for derefter at smide hovedet igen, og sukke højlydt med lukkede øjne
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
Ikke alle gider lege osv, men de stresser ikke over "den mærkelige hvalp"
jun 2012
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
Perle synes de der børn var lidt meget. Det var OK at et par små piger gerne ville nusse hende og give hende godbidder, men ellers gider hun ikke børn og går når de kommer hen til hende.
Jeg er selv vokset op med Ruhårede Foxterriers. Hold op hvor havde vi meget sjov med dem og de var nærmest altid med til alt hvad vi lavede.
jun 2012
aug 2016
Følger: 8 Emner: 1 Svar: 3
Jeg har selv en, de er enormt tålmodige og rare. De fælder ikke, og er dermed allergivenlige. Derimod skal de børstes og klippes to til tre gange om ugen, da pelsen ellers filtre
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 80
Jeg tror det handler meget om prægning og hvalpens sind.
Ellers findes der en side på dogsuniverse.dk hvor du kan krydse "perfekt" af i børnevenlig, så må man vel gå ud fra, at det er racer der er en smule børnevenlig
jun 2012
jun 2012
Jeg synes dog både skrøbeligheden, pelsplejen og det store spænd mellem usikker/nervøs - elsker alle gør at jeg ikke skal have flere.
Men jeg har lært meget. Den næste hund skal være fra en opdrætter der har hundene gået inde hos dem og alt sådan.
Både bedre sundhed og opdrætter er i højsædet næste gang.
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 80
I racebeskrivelsen står de som reserveret, men der er forskel på en reserveret og usikker hund. Min er helt sikker usikker/nervøs anlagt.
Af samme grund som Anyas, skal jeg heller ikke have en sheltie igen.
Lidt et sidespor
jun 2012
jun 2016
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 349
jun 2012
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.427
Min husky er den bedste mht. børn. Hende og den ældste har hængt sammen i tykt og tyndt siden knægten var spæd - og det gør de stadig.
Men racen er i sig selv utrolig udfordrende.
Find en race i vil have, opdrag jeres barn OG hunden sammen så skal det nok gå.
Der er også stor forskel på om hunden vil børn i al almindelighed, og om hunden vil jeres barn.
Små børn & hund?