1.118 visninger
|
Oprettet:
Dobermann og små børn {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har et spørgsmål til jer der har dobermann og små børn.
Evt om det er gået fint med små børn og hundehvalp ? Og hvordan i har gjort når jeres børn har kammerater på besøg tænker dobermann er en vogtende type eller det bare gået helt fint ??
Har ikke en dobermann endnu men vil gerne have en og tænker mange scenarier igennem inden. Har ikke fået en lige nu da jeg fødte i november. Men påtænker vi tager emnet op igen her sidst på året da den yngste så lige er blevet et år, og en på 4 og en på 7år.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.985
Og så er der vist et par arvelige sygdomme man skal være obs på.
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 137 Svar: 10.235
En stor og lalleglad tosse som selv finder på narrestreger, er altså ikke særlig sjov at dele hjem med
apr 2016
Følger: 6 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 23
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Jeg oplever racen som en aktiv brugshund, men ikke som én der vogter hjemmet over for gæster når familien er hjemme.
apr 2016
Følger: 6 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 23
Jeg skal bruge den til ipo
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
Og jo en Dobermann er en lalleglad tosse Der er ikke ret meget vogter over den og jeg ville have meget svært ved at forestille mig at den ville gøre andet ved børnenes kammerater end vælte dem, trampe på dem og slikke dem. Det er en race der fylder virkelig meget i ens liv og ens hjem. De sidder/ligger ikke ret meget stille og der er gang i dem hele tiden. Især som unge kan de være noget overvældende. Det er en race der også bliver en livsstil.
Det man skal være opmærksom på med Dobermann og små/mindre børn er at de er ufattelig voldsomme og meget fysiske. De er meget lidt bevidste om deres størrelse; min tror hun er på størrelse med en Chi Hun er flere gange kommet til at vælte børn: Hun bliver så glad når hun hilser, at hun hopper lidt rundt og så ryger små minimennesker altså til alle sider og begynder at græde
... og så bliver hun endnu mere vimsende
Med brugsmodellerne er der så også lige en gevaldig byttedrift at tage med i betragtning: løber børn så løber de efter og det kan virke MEGET voldsomt for en 6-årig at blive 'jagtet' af en Dobermann.
Det er groft sagt ikke nogen superideel race til små børn.
Jeg træner DcH programmet med min (hun er A-hund). Hun er altid klar til træning og spas og min skønne træningsmakker.
feb 2013
Her er Perle sammen med min lille nevø for snart en del år siden Det blev faktisk fanget i et lidt tankevækkende moment. Han viftede lidt med bogen og hun hapsede lidt ud efter den; det er rent instinktivt og den slags kan ende med et bid. Ikke fordi hunden vil bide, men fordi sådan reagere sådan en på noget der bevæger sig ......
feb 2013
feb 2013
feb 2013
Dobermann og små børn