955 visninger
|
Oprettet:
dobermann æder lille hund. {{forumTopicSubject}}
ok måske en lidt kreativ overskrift.)
men har brugfor hjælp.. pierrot ( dobermann han på 6 bmån) kan slet ikke være sammen med små hunde, hvis de løber prøver han at bide dem ( hvilket han ikke gør med andre hunde) og bliver meget ophidset, som om han tror det er et bytte dyr:( der erdog ikke problemer hvis de siger fra og ikke løber..
hvorfor gør han det? tror han at det er et bytte dyr?? eller er der en anden grund til det..
og til sidst, hvad kan jeg gøre ved det??
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 732
jun 2006
Hvis han ikke absolut skal være sammen med små hunde.. feks. i husstanden, så ville jeg ikke gøre andet end at sørge for han ikke får muligheden.. Dvs. ingen leg med små hunde.
Hvis det er nødvendigt at han er sammen med små hunde... tja... ikke noget godt bud på hvordan du bryder det mønster andet end at holde en af hundene i snor
apr 2008
men vil gerne se om jeg kan lære ham at det er forkert sådan at det ikke en dag går galt.. det ville jo være forfærdeligt
apr 2008
men ved ikke helt hvordan jeg skal træne det?? har du nogen fif
apr 2008
Ceteris Paribus- Cleo the VID - Very Important Dog: ja der er enormt vigtigt, det er os derfor at vores amstaff kommer ud og lege med andre hunde så tit som muligt fra han var 8 uger gammel, men desvære kender vi ikke lige nogen med små hunde, sdet liver kun til dem vi møder tilfældigvis:)
jun 2006
Du skal bruge :
en der har en lille hund
En masse små bløde godbidder
yndlingslegetøjet
en åben plads.. hvor der ikke kommer mange forbi.
Begge hunde holdes i snor og I går imod hinanden og passerer hinanden..
Det er vigtigt at I har god afstand når i passerer og at hundene er på ydersiden, så der er 2 personer imellem hundene.
Hvis en hund reagerer på den anden hund vender i begge om med det samme og går den anden vej = hunden fik ikke det den ville med den adfærd den lige viste.
Langsomt kan I øge presset ved at have mindre afstand og og lade hundene gå på indersiden, så der ikke er personer imellem hundene..
Når det går okay, så må den lille hund godt løbe lidt i linen eller på anden måde blive lidt "vildere".. I starten med god afstand.
Hvis hundene passerer hinanden uden at reagere belønnes med det samme I er forbi hinanden.. Med "dygtig/klikker" + godbid + evt leg med legetøj.
Det er ikke sikkert det virker, men det er forsøget værd..
Jeg brugte metoden på min tervueren fordi hun ville lave udfald mod hunde vi så på gåturen.. Det hjalp rigtig godt
jun 2006
apr 2008
han har skam legt med små hunde før, men det har været nogen små hidsige nogen som ikke fandt sig i noget, og så gik det godt:9 det er kun når de løber han ikke kan styre det
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 618 Svar: 3.633
hvis bamse leger, og det er lige meget med hvad.. eller hvis bamse får oppmærksomhed.. som kommer ashlan farende. og bider ham.. det samme gør han med katten og vi ved ikke hvad vi skal stille op og jeg frygter for min lille bamse mand
jun 2006
Åhh ja.. Det kan jeg godt huske du skrev om..
Det går altså ikke bedre kan jeg forstå ?
Hvad sagde din søster til at prøve med en adfærdsbehandler ?
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.662
den metode alex beskriver er i høj grad hjulpet vores amrikanske bulldog..
apr 2008
dobermann æder lille hund.