990 visninger
|
Oprettet:
Dobermann hvor blev de af ? {{forumTopicSubject}}
hej HG, jeg har lige snakke med en bekendt, der sidste år kom af med sin Dobermann og nu vil have en ny, som jeg bestemt ikke syntes er en god ide, efter som den han havde før styrede alt og alle der var i nærheden, og han ikke selv kunne se det..
MEN så kom jeg til at tænke lidt, for har kun kende den ene Dobermann (som jeg desværre IKKE kunne lide)
hvorfor ser man ikke så mange af dem, de er jo ufattelig flotte, og hva jeg har hørt, er de udtolig lærenemme, men jeg aner intet om dem.
håber i kan give mig nogen svar
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Doberen er faktisk den eneste race, jeg har haft deciderede dårlige oplevelser med og derfor også en, jeg har lidt grundlæggende afstandsøgende adfærd overfor *GG*
Men jeg har via brugshundesporten løbet ind i nogle eksemplarer af racen, der BARE var dejlige. Kælepotter og nussegrise. Dejligt temperament. Jeg håber, der kommer en masse af dem i fremtiden.
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 172 Svar: 924
men jeg har jo også oprettet indlæget for at lære noget
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.038
Der er mange, der har en dårlig opfattelse af racen, specielt fordi den altid har fremstået som en meget farlig hund i amerikanske film som bla vagthund på junk yards. Det er ofte dette jeg har hørt som, begrundelse til hvorfor nogle tager afstand fra dobermannen.
Jeg ejer en tysk pinscher, der ligner dobermannen, bare i en mindre version, og da hun var hvalp, blev hun oftest forvekslet med en dobermann hvalp. Her oplevede jeg stor interesse for hende blandt fremmede, på en positiv måde, selvom de til start troede hun var en dobermann hvalp.
Vi træner lige ved siden af dobermann klubben, og hold da op nogle dejlige hunde der er Jeg mener, det er vigtigt, man køber en dobermann med tavle, som kommer fra et ordentligt opdræt, samt man går til hundetræning med den og fortsætter med dette.
nov 2007
ville gerne møde nogen der ikke er sådan så jeg ikke bliver sådan en anti Dobermann pige vis i forstår ?
jan 2012
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 41 Svar: 269
Men synes de er rigtig rigtig flotte hunde! Og vi har 1 på træningspladsen der er rigtig dygtig
mar 2011
(link fjernet)
nov 2007
men de må vel krave en del arbejde ?
altså for at de ikke overtager, de lyder som nogen med en ordenlig bunke selvtilid
nov 2007
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
I dag her jeg både en rottweiler blanding og 2 dobermann i hver sin farve..
Jeg elsker mine dobber og står det til mig skal jeg have mindste 1 mere når de andre ikke er her mere...
Det er en dejlig hund hvis man ved hvad de kræver... ( men sådan er det vist gældene for alle hunde racer )
mar 2011
Hunden er blevet fremavlet til vagthund, men avlere har arbejdet på at få et mildere sind hos dobermannen. Derfor mener jeg det er så vigtigt med stamtavle på denne race, hvor der netop er arbejdet på dette.
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
Man skal IKKE skælde HÅRDT ud for så får man hurtigt knækket dens sind og får en skræmt underdanig hund.
Men rigtig de har et højt aktivitet niveau.
Nu har vi vagt selskab, og transport selskab så vi har dem tit med på arbejde så de sover når vi sover uden at splitte vores hjem ad.
mar 2011
nov 2007
Dobermann hvor blev de af ?