{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu må i fortælle mig ...
  • #2   11. aug 2011 D.....e.....t....e....r...b...a...r...e...e....n....d....å...r...l...i....g.....v...a...n....e..

H...å....b....e...r....d...u....k...a...n...l...æ...s...e....d....e...t smiley

• #3   11. aug 2011 Det gør nogle folk let genkendelige selv om de skifter profilbillede og navn, når de har en karakteristisk måde at skrive, deres måde.

Jeg kan dog godt synes at det kan være lidt irriterende at læse engang imellem.

• #4   11. aug 2011 Synes det kommer an på, om personen skriver sådan hele tiden, eller om det bare er nogen gange ^^'
    - Jeg skriver sjældent punktummer, medmindre jeg er trist eller lignende xD

• #5   11. aug 2011 jeg bruger det normalt når jeg laver en "tænkepause" eller et ophold i det jeg skriver.
    Oftest er det 2 eller 3 stks og jeg har sjældent mere og hvis jeg har er det ofte i 3 par som en ... ... hvorefter jeg så skriver videre.. netop som om jeg stoppede med at tale hvis jeg havde talt.

TIl gengæld finder jeg det utroligt irreterende når folk skriver en sætning sådan her

"og så sagde hun også det..............

hvorefter jeg sagde det.............

bla bla bla....................

bla bla bla bla blab blablabalbalba...................."

eller

.... blrablrabrlabrla.....

.....bla bla bla bla......

... bla bla bla ....

eller igen

Jeg har en hund! Den hedder Ole!!!
    Den er bare rigtigt sød! og vi går agility med den!!

og sidst men ikke mindst - hvis folk aldrig laver punktummer (kommaer), skriver i en lang smøre uden afsnit, skriver for mange store ord (CAPS LOCK!!) eller aldrig bruger store bogstaver haha..

Ja ja jeg er lidt "sprog kræsen" - men især den med udråbstegnene kan virkeligt freake mig ud, for jeg bliver altid usikker på om folk er sure når de bruger for mange udråbstegn haha

• #6   11. aug 2011 Jeg finder tre punktummer, efter endt sætning, knapt så surt og 'brat' som et enkelt punktum smiley

- Delte meninger... smiley

• #7   11. aug 2011 Rotterne:

Haha jeg kunne ikke være mere enig ;O))

• #8   11. aug 2011 Har altid fået at vide at jeg mangler kommaer og punktummer i de stile jeg har afleveret. Så......Måske.......Skulle......Jeg...Bare,,,gøre....sådan,,,,,her. Så ville jeg i hvert fald få det problem smiley

• #9   11. aug 2011 Tror det er forskelligt hvad der menes.

Jeg kan godt finde på at bruge det, for at fremprovokere en reaktion ;O) Eksempelvis hvis jeg har skrevet noget, som personen let er hoppet hen over, eller hvis personen ikke har svaret.

• #11   11. aug 2011 Jeg bruger det også, men kun tre prikker og enten for at vise at sætningen er ufærdig eller fordi at hvis jeg talte ville tøve dér (man prøver jo på at skrive som man taler :o)

Ellipsis
    From Wikipedia, the free encyclopedia
    For other uses, see Ellipsis (disambiguation).
    Not to be confused with Ellipse.

Ellipsis

Ellipsis (plural ellipses; from the Ancient Greek: ???e????, élleipsis, "omission" or "falling short") is a series of marks that usually indicate an intentional omission of a word or sentence or whole section from the original text being quoted. An ellipsis can also be used to indicate a pause in speech, an unfinished thought, or, at the end of a sentence, a trailing off into silence (aposiopesis). When placed at the beginning or end of a sentence, the ellipsis can also inspire a feeling of melancholy longing. The ellipsis calls for a slight pause in speech.

The most common form of an ellipsis is a row of three periods or full stops (...) or a pre-composed triple-dot glyph (…). The usage of the em dash (—) can overlap the usage of the ellipsis.

The triple-dot punctuation mark is also called a suspension point, points of ellipsis, periods of ellipsis, or colloquially, dot-dot-dot.

• #12   11. aug 2011 OK så det bare mig......... haha ej forstår godt hvad i mener......

Ej stopper nu eheh

• #14   11. aug 2011 Shit, det bruger jeg meget.... Gud I må være trætte af mig *ggg*

• #15   11. aug 2011 Rikke

For mig er punktummerne " tænkepause" Hvad er du forvirret over? Det er jo rigtigt nok :o)

• #16   11. aug 2011 Jeg bruger dem også tit! Men det er mere fordi det skal forstille at være en pause, lige som hvis jeg talte. Eller også er det bare en tænkepause. Sommetider skriver jeg " ..." til slut fordi jeg ikke rigtig ved hvad jeg ellers skal sige, eller hvis jeg skulle til at sige noget som jeg alligevel ikke ville sige, og så laver jeg bare de der tre punktummer uden jeg tænker over det smiley

• #17   11. aug 2011 Jeg syntes det er fint man bruger både dem og andre tegn, det viser jo hvordan vi siger tingene, om vi råber, er tøvende, spørgende osv. jeg syntes det er næsten uundværligt på et internetforum :o) men må give Wolfcub ret i at der er nogen der går grassat med udråbstegn, spørgsmålstegn og CAPS LOCK!!!!!

• #18   12. aug 2011 Rikke

Det virker også så hidsigt med alle de udråbstegn!!!!

• #19   12. aug 2011 Rikke

Kalder du mig sur???????
    Jeg er heller ikke sur!!!!!!!!!

• #20   12. aug 2011 STINE!

JEG BRUGER PUNKTUMMERNE SOM I DEN ARTIKEL DU BESKRIVER, FOR AT ANGIVE MANGLENDE TEKST ELLER UFÆRDIGE TANKER!

(Jeg ville også bare være med til at skrive hidsigt)

• #21   12. aug 2011 Søster

GODT SÅ!!!

Rikke

Så hør dog efter!!!! Jeg er heller ikke sur!!!

Og Enig med Rikke - der er sgu ikke nogen der skal spille smarte hér!! Heller ikke HA'ere med deres rygmærker og den slags!!!

• #22   12. aug 2011 JEG SPILLER IKKE SMART!!!!!!!

(gud, hvor ser det dog hidsigt ud)

• #23   12. aug 2011 Jeg vil meget heller læse folk der skriver masser af punktumer end folk der slet ikke bruger punktummer eller kommaer for den sags skyld. Det er da et helvede at læse *G*

• #24   12. aug 2011 Søster

Jeg er også en liiiille smule bange for dig...

Kommentér på:
Nu må i fortælle mig ...

Annonce