Vægttab {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg set flere tråde om sund, mad, madlog osv herinde. så derfor forsøger jeg mig lige her.
Jeg vil rigtig gerne igang (arbejder seriøst på det) siger "imorgen". Det går ok, men falder i på et eller andet tidsunkt af dagen og så tænker jeg "fuck det, så kan det også være ligemeget" og så synder jeg mig som jeg plejer.
Hvor finder i motivationen?
Jeg var inde på madlog og taste noget mad ind jeg kunne forestille mig at leve på.
Morgenmad.
Cheasy vanilje youghurt 0,1%fedt 100ml
50 g blåbær
50g jordbær
(eller lidt flere g jordbær & blåbær)
blendet sammen så det svare til en alm. dyb tallerken.
Middagmad.
Pågen - godform 1 stk. bolle
3 skiver den grønne slagter kyllinge pålæg
tilbehør: salat, agurk, en form for let smørelse.
Aftenamad.
1 stk. kyllingebryst filet (ca. 150g)
med en slags salat.
Mellemmåltider:
Kirsebær, melon, osv.
Drikkevare:
light sodavand, saftevand & MASSER af vand.
Med alt den mad når jeg kun ca. de 1000kacl
og med min vægt, højde samt aktivitets niveau skal jeg spise knap 1200 for at smide 1 kg. om ugen.
jeg ville self. variere kød mellem kylling og fisk som eks. laks.
salat mellem bønnesalat, iceberg m. tomat osv.
sådan det ikke er det samme hver dag.
Kom med nogle succes historier, så jeg kan blive lidt motiveret - maden er jo lækker
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.013
Og varier din mad meget, så kroppen ikke vænner sig til at få det samme hver dag.
Og så er det godt med en dag om ugen, hvor du skruer godt op for kcal - ellers går forbrændingen i stå.
God fornøjelse med vægttabet!!
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Op med proteinerne, så sulten ikke tager overhånd.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.827
Et æg som Ulla siger, er en dårlig idé hvis man vil tabe sig, da der er rigtig mange kalorier i blommen, så nøjes med hviden
Dine mellemmåltider må du nok også pille lidt ved, du kan ikke holde dig kørene hele dagen med 3 måltider og så bare lidt melon, især ud på eftermiddagen vil du med garanti ikke kunne holde dig
Og så er det også en god idé at komme op på de 1200, for at du ikke nedsætter din forbrændning og også for at du ikke kører surt i det.
Jeg vil anbefale dig www.madlog.dk , det koster lidt penge ja, men er 100% pengene værd.
jan 2005
nov 2004
Istedetfor madlog kan du vælge mad i tal istedet da det er gratis hos dem
nov 2004
Mht ægget er dette ikke korrekt efter den nye forskning som på linket ; )
Man må gøre op med sig selv hvad man mest er til *S*
jan 2005
Hvad mener du? Er det ikke korrekt at der er en masse kalorier i blommen, for det er der altså
Den nye viden man har fået er at det ikke er en kolestorol bombe, det er jo noget helt andet. Vil man tabe sig skal man holde sig fra blommen
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Blommen er smækfyldt med protein, det mætter fantastisk, vælter med sund og god lecithin. Kan man lide at spise æggeblomme, så spis æggeblomme. Det vælter IKKE et vægttab.
jan 2005
Æggeblomme: 20% Protein, 5% fedt og 75% kulhydrater.
Æggehvide: 90% Protein, 6% kulhydrat og 4%fedt
Det er æggehviden der mætter fantastisk, dog kan man ikke nøjes med en æggehvide i et spejlæg, brug 2 og for guds skyld ikke past. det funger slet ikke .
nov 2004
Så falder man i, det handler om en kostomlægning ikek en kur, for det holder ikke.''
Ja og AMEN, Ulla ; )
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.407
Og at man med de måltider man får er gode og solide... Jeg skal fx have meget fiberrig kost om morgenen... Ellers er jeg sulten når klokken er lidt over syv(står op klokken fem hver dag). Men tager jeg en god portion fiberflakes, så har maven noget at lave og jeg mærker først sulten omkring klokken 10.
Det er også vigtigt at tænke på mellemmåltiderne.
udover det, så er det nok mere vigtigt at tænke på hvordan man bruger sig selv gennem dagen... Får man rørt sig? Og får man rørt sig nok? Og den måde man evt. motionerer på, er den fedtforbrændende eller konditrænende?
Vil man tabe sig, så er det nok en god lang gå tur man skal tage frem for en sprint på 30 sekunder man skal trods alt bevæge sig lidt før der kommer gang i forbrændingen af fedt...
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.407
dec 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 320
Du skal have udregnet dit kalorieforbrug rigtigt.
Deltog sidste år i et halvt års kostforsøg på Institut for Human Ernæing. Har aldrig spist så meget mad i hele mit liv før.
Et vægttab kan ikke forceres. Måske er et kgs vægttab alt for meget for dig. Du skal tænke på, at din krop altså også forbrænder mens du sover, men hvis du ikke får kalorier nok begynder din krop at tære på livsvigtige dele af din krop - og det er smadderusundt.
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 53
Mit vægttab på 50 kg over 1½-2 år, som jeg har klaret ved kostomlægning og gåture hver aften.
det jeg har opdaget er at det er ikke vægttabet der har været det sværeste, snarere det at komme igang og så derefter holde i.
først begyndte jeg med at finde motivationen, som var nok den sværeste del, hvad kan virkelig få mig imod målet altså hvad skal drive værket, hvad vil jeg opnå og hvorfor? Lad være med at gøre det til en træls kamp, du er nødt til at vende det til noget positivt hele vejen igennem, ellers bliver det hårdt og træls og så gennemfører man bare ikke
1: jeg startede med at lave et dreambord (noget jeg havde hørt om til et jobkursus) jeg fant en masse billeder i uge blade og på nettet, af slanke flotte kvinder, som jeg drømte om at ligne, der var blandt andet mange før efter billeder af andre kvinder der havde klaret kampen, ligegyldigt hvordan de havde gjort det, fakta var at det kunne lade sig gøre og at der var håb, jeg fant før efter billeder af piger/kvinder der havde fået fjernet maveskind og inde i midten et billeder af mine børn og et hvor jeg som ung red dressur konkurrence på min gamle hest, det var det jeg allerhelst ville opnå, at få mit overskud igen og kunne gøre ting jeg havde lyst til.det drev virkelig motivationen op, for det var min drøm.
2) jeg lavede derefter en billed dagbog, hvor jeg tog billeder bagfra, forfra og fra siden af, jeg tog så billede serien en gang hver uge om fredagen, så jeg ligesom fik mig selv til at se at jeg ikke skulle have fredag-lørdagsslik, og samtidig fik det ligesom glæden op i mig når jeg tog et billede fra starten af måneden og et i slutningen og kiggede på det til sammenligning:D
så et enkelt taget af kæresten imens jeg gik rundt, så jeg kunne se mig fra en anden vinkel end min ejen foran spejlet og ja for pokker det gjorde så ekstremt ondt at se, havde jo levet i fornægtelse længe og når det så blir virkeligt gør det ondt, men det drev motivationen ekstra. min er lavet på computeren og blev taget med webcam. jeg fik ovenikøbet printet billedet min kæreste tog i starten ud og hængte det på køleskabet, frygteligt grimt skal det siges.
3: mål dig selv på overarmene, lårene, maven og hofterne og skriv ned hver uge sammen med billede dagbogen.
4:køb en skridtæller og sæt et mål for hvor mange skridt du vil tage, jeg startede med 4000-5000 skridt og øgede hen af vejen op til 10.000 skridt som er det optimale, somme tider havde jeg gået 20.000 skridt og var pavestolt, men skulle alligevel ud og gå næste dag. jeg gik i snestorm, regnvejr blæsevejr, uanset hvor slemt det var, vendte det om til at det var posetivt, for så fik jeg mere ud af det man får efterhånden sådan en lille konkurrence med sig selv hver dag for at komme op på sit mål i skridt. Og der skal tempo på, jeg hørte musik, det hjalp helt vildt og glædede mig faktisk hver dag til min gåtur.
Kuren:
1: Først har jeg sat min kost gevaldigt op, det er nemlig vigtigt at få de 6 måltider man skal have om dagen ellers går kroppens forbrænding i stå og så taber man sig simpelthen ikke. kroppen skal have noget at arbejde på for at kunne tabe sig, hvis man helt stopper med at spise stopper vægttabet også og hvis man så overhovedet taber sig er det endnu hurtigere på igen.
de fleste overvægtige siger tit at de ikke spiser ret meget og det er faktisk rigtigt nok, og det er grunden til deres forbrænding ikke fungere og de derfor ikke taber sig, når de så endelig spiser er det for store portioner og kroppen lagre hvad den kan.
spis mad med mere protein og mindre fedt og kulhydrater og kalorier
kulhydrater er det samme som sukker og får man for meget af en af delene og ikke motionere nok til at forbrænde det, sætter det sig som fedt. så sukker er ligeså slemt som fedt.
2)spis kun én portioner af lille talerken, den lille talerken er så det ikke bliver for store portioner.
3:lav madplan en uge frem og handl kun en gang om ugen og aldrig på tom mave, så man undgår inpuls sult indkøb.
4: gå tur hver eneste dag, hvis du mangler en dag, så gør det op næste dag men brug det ikke som undskyldning for at slippe.
5: spis ikke noget 3 timer før du går i seng, det er hårdt i starten, men det går hurtigt over
DET SPISER JEG IKKE UNDER KUREN og generalt:
sodavand: der er for meget sukker i og light er heller ikke nogen løsning, læg lige mærke til at det ikke er de mennesker der drikker light, og dem der drikker er ikke slankere af den grund, der er noget i light sodavand der øger sulten, og kroppen reagere på samme måde over for light som med sukker
ingen kakao,
ingen juice, der er ligeså meget sukker i som i en cola
ingen chips, de er stegt i rent fedt og salt
kiks (kiks feder ligeså meget som chips, men ikke ret mange ved det)
ingen slik- det øger bare sukker lysten og det sætter sig også som fedt.
Ingen is
ingen lyst brød franskbrød bondebrød, rundstykker osv...
ingen olie og margerine smør osv.det er rent fedt på pakke og flaske. du kan i stedet bruge oliven olie men kun meget lidt.
ingen nudler
ingen chokolade
og så OVERHOVEDET INGEN FRITURE MAD!!!!
ingen sukker
spar på salt!
Energidrik- hold dig væk fra skidtet, du skal være maraton løber for at kunne forbrænde det igen, og så er det dobbelt arbejde.
de overstående ting kan spises med måde, en gang imellem.
ja og så skader det ikke at kigge på pakken hvor meget fedt og kulhydrat der er i maden og så holde sig fra det med meget i. søg efter det med højt protein og fiber indhold
Spis i stedet meget fiberholdigt mad, rugbrød, knækbrød, mørke ris, frisk frugt og grønt, tun og fisk- tun på dåse SKAL være i vand IKKE olie.
kød havragryn... og så videre.... ja dem kender de fleste nok der er vildt mange gode sunde opskrifter. Uden de er kedelige.
At holde ved:
1:drop undskyldningerne, de gør dig ikke slank og den eneste du snyder er dig selv og det er den krop du gerne vil have du snyder dig selv for.
Her er mine undskyldninger: jeg har en ødelagt menisken i knæet, 2 børn, en depression, angst for at gå ud efter en voldtægt, sukkersyge, træthed, manglende tid, lyst. Livet er hårdt og træls, men hvis du vil noget skal alt det andet ikke blive ved med at ødelægge ens liv. Man får et nyt og bedre liv den vej, for motion og kost hjælper mange deprimerede mennesker hver dag.
Jeg har i dag ikke sukkersyge mere, mine knæ gør ikke ondt iogmed at de ikke er belastet mere, min depression er også væk og jeg går udenfor hver dag nu, jeg bor alene med min søn, men jeg smider ham da bare i barnevognen når jeg skal ud og gå og har min tidligere kæreste ikke villet med, gik jeg alligevel, for det er ikke hans ansvar at jeg taber mig, men mit, tiden tog jeg fra tv tiden, og gider faktisk sjældent at se tv i dag, trætheden er forsvundet og lysten vokset til både livet og hverdagen
så er der jo JULEN (og andre højtider generelt): årstidernes største undskyldning, bare fordi det er december behøver du ikke æde for to. du tager med garanti meget på og så kommer nytårs fortsættet om at vi vil tabe os, for derefter næste jul at tage det hele på igen og igen nytårs fortsæt der ikke holder mere end til julen efter.
det er iorden jule aften, men julen vare ikke fra november eller starten af december, og slet ikke til påske! så jul betyder ikke ÆDEGILDE i flere måneder.- husk du behøver ikke spise for at gøre andre glade!
Når du har en bad day er det heller ikke vejen at spise, så kommer der bare flere bad days.
2: hold motivationen, kig på dit dreamboard når du er ved miste motivationen, kig dine billeder fra dagbogen, husk hvad du kæmper for. hvis musik gør dig glad så prøv det, jeg elskede musik imens, det hjalp når det pissede ned med regn og sne.
så et råd til dem der skal igang, gør op med dig selv om du vil tabe dig eller ej, om du har motivationen til det lige nu, for ellers skal man ikke gå igang, da det blir et nederlag ellers. hvis du sætter dig for at gå igang sådan for alvor, så skal du ikke sige jeg begynder i næste uge, imorgen eller efter weekenden, det er igen en undskyldning og allerede der holder den ikke, hvis du beslutter dig er det NU, smid det ud du ikke har brug for og kom igang med det samme. og så er skrump dig smuk en fantastisk indspirerende bog, men man skal ikke vente til man har fået fat i den, det er nu det sker.
Vægttab