Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad laver i? Din familie og dig
  • #2   8. nov 2010 Min mor er sosu assistent, hendes mand revisor, min far lastbilchauffør og hans kæreste er kontorleder på et trykkeri.

Jeg selv er uddannet sosu hjælper og arbejder som handicap hjælper ved 2 respirator patienter...

Har ingen mand og børn, så derfor blev det mine forældre der blev nævnt smiley

• #3   8. nov 2010 Jeg går i skole smiley Er i gang som sundhedsservicesekretær, og håber på at fortsætte som advokatsekretær bagefter.

Kæresten er ansat som "telefonmand" hos viasat, men er uddannet elektriker smiley

• #4   8. nov 2010 Rollo
    Jeg tænkte mere på dine forældre og bagud rettet (:

• #5   8. nov 2010 Social arv-agtigt.

• #6   8. nov 2010 Jeg læser til fysioterapeut og min kæreste læser til.. hmm... biokemi på KU - så noget forsker-halløj i den sidste ende.
    Min mor er SOSU-hjælper og min far er invalidepensionist (uddannet vvs'er)

• #7   8. nov 2010 Jeg er er studerende og min søn går i børnehave......

• #8   8. nov 2010 *gggg* Min far er uddannet smed og industri operatør .... han arbejder på Hardi som ...øhhhhhh?
    Alt mulig mand pt. tror jeg.

Min mor er uddannet sosu hjælper og sygeplejerske, men går hjemme lige nu.

De har en campingplads også.

Min farfar er lastbilchauffør, og min farmor er sosuhjælper .... og så er jeg lost ved resten smiley

• #9   8. nov 2010 Min kæreste og jeg blev begge studenter i sommers og arbejder nu i en Burger King (sabbatår) smiley Dog har min kæreste orlov lige nu, da han aftjener sin værnepligt i Søværnet.
    Senere vil han gerne være folkeskolelærer og jeg veterinærsygeplejerske smiley

Min far er uddannet snedker, men arbejder nu som pedel på en friskole og min mor er førtidspensionist.

• #10   8. nov 2010 Jeg fik lige en rettelse fra sidelinien.. Min kæreste får titlen ba.biochem når han har færdig (det gør ikke mig så meget klogere - ved bare det han læser fatter jeg virkelig lidt af...)

• #11   8. nov 2010 Min mor læser til social rådgiver, og min far arbejder med skinofrene..
    og ja så har de en bette biks ved siden af smiley

• #12   8. nov 2010 og nå ja.. jeg går bare på handelsskole smiley

• #13   8. nov 2010 Min mor sidder på kontor hos en bilforhandler en af de bedste smiley Min far er VVSér, men arbejder som værkstedsassistent på Sydansk erhvervs skole. Min bror er Uddannet VVSér men pga af sygdom måtte han tage uddannelsen som ejdoms et eller andet, dette blev også sat på stand by da han lige pludselig fik en alvorlig sygdom, han er i bedring nu heldigvis...

Jeg selv har taget en HG og er uddannet Social og Sundjedshjælper. Tager pt en HF på vuc så jeg kan læse videre som sygeplejerske eller fysoterapeut....

• #14   8. nov 2010 Min mor er uddannet laborant og arbejder på OUH, render og tager blodprøver, analyserer og den slags.
    Min far er uddannet sadelmager og arbejder med at betrække biler, lave presseninger (staves?) til både og sådan.

Jeg går på produktionsskole lige nu, men skal læse nogen fag på VUC Odense til januar.

• #15   8. nov 2010 Vi studerer begge herhjemme. Offentlig administration og markedsføringsøkonomi.

Min far arbejder for siemens wind power. Min mor er sygemeldt på grund af slidgigt flere steder i ryggen, så hun går hjemme pt.
    Min morfar var bager. Min farfar døde ung og min farmor har arbejdet med zoneterapi og akupunktur, og haft egen klinik to steder med hendes mand.

Min kærestes forældre er begge specialtandlæger.

• #17   8. nov 2010 Orv, jeg har forresten taget en HHX (handelsgymnasie), siddet på kontor og i butik, men blev hooked på at arbejde med mennesker, da jeg var på et plejehjem en sommer...

• #18   8. nov 2010 min far arbejde som bankdirektør, min mor som sekretariatsmedarbejder, og jeg læser cand.merc. Kæresten arbejder som mekaniker.

• #19   8. nov 2010 Jeg blev HHx student i 1997 derefter blev jeg uddannet butiksassistent men jeg arbejder idag som dagplejer smiley Jeg vil gerne (når mine egne børn er blevet ældre og mindre afhængige) uddanne mig til pædagog.....

Min far havde en boghandel i byen indtil han gik på efterløn..... min mor er uddannet advokat sekretær de er idag begge folkepensionister og har riiiiigtig god tid til deres børnebørn smiley smiley

• #20   8. nov 2010 mullet
    Kunstner? Altså billedkunstner? (din bror)

Nå ja, og min mormor har ingen uddannelse, hun har arbejdet som pædagogmedhjælper og rengøringskone, nu er hun pensionist fra på søndag (: Min morfar var renovationsmedarbejder (skraldemand) og er nu på..efterløn? Eller førtidspension? Er ikke lige sikker..
    Min farmor var husmor, min farfar var også et eller andet syerske halløjsa ligesom min far.
    Min oldemor ved jeg ikke, ved bare hun har arbejdet på en cigaretfabrik som ung :b

• #21   8. nov 2010 Min mor er Service-leder, min far har været Lastbilschauffør, men er pt uden job.

Jeg selv er Service-assistent, så er fulgt i min mors fodspor, hvis man kan sige det sådan. Dog ikke i samme firma, det har jeg indtil nu nægtet smiley

• #22   8. nov 2010 Far - eksportchauffør, senere ansat i Chaufførernes fagforening og ejendomsmester
    Mor - Hjemmegående, senere arbejde på fabrik.

Farfar - hmm. ansat på savværk
    Farmor - hjemmegående

Morfar - Udlært gartner, Ansat som skovløber i Grib skov.
    Mormor - Hjemmegående

Oldeforældre

Min mormor var gårdmandsdatter. Morfar var søn af en skovløber
    Resten ved jeg ikke.

Noget i den stil, du mente?

• #23   8. nov 2010 Jeg er i lære som Skov- og Naturteknikker, med speciale som skovbruger/skovarbejder.

• #24   8. nov 2010 Farfar landmand
    Morfar: Landmand

Mormor: Hjemmegående husmor
    Farmor: Hjemmegående husmor

Far: Uuddannet selvstændig alt mulig mand
    Mor: Uudannet førtids pensionis¨t

Mig: Pædagog studerende.

• #25   8. nov 2010 Helle N
    Jeps, lige præcis! (:

• #26   8. nov 2010 Min far er oprindelig udlært mekaniker. Nu har han eget smedefirma med 30 mand under sig (de var oppe over 50 før krisen).

Min mor er udlært slagter assistent. Der efter har hun været dagplejemor i 12 år. Både jeg og mine søskende gik i dagpleje hjemme. Nu sidder hun på kontoret i min fars firma.

• #28   8. nov 2010 Min mor er uddannet til at stå i boghandel, men arbejder på Shell nu.
    Min far er uddannet murer, men har arbejdet mange år som montør. Han er nu førtidspensioneret efter at have fået et betonelement nedover sig.
    Mormor var hjemmegående husmor (hun er fra 1918).
    Morfar havde (og lavede) dambrug.
    Farmor har arbejdet som rengøringsdame for private.
    Ved ikke med farfar.

Jeg selv er lige droppet ud af min 2. gymnasiale uddannelse og vil nu tage en HG.
    Min mindre bror har et sabbatår, men starter på gymnasial uddannelse næste år.

Resten af min familie er bl.a. museumsejere, forfattere, tandlæger, læger, glaspustere, "rejsere" og bor i udlandet fx Dubai.

• #29   8. nov 2010 Jeg arbejder i superbrugsen.... Min kæreste går på HF.
    min mor er pt arbejdsløs, min far han arbejder på D'angleterre, Roomservice.
    men går snart på efterløn.

• #31   8. nov 2010 mullet
    Ja, synes faktisk også det var lidt spændende at se om folk var gået nogenlunde samme vej osv. smiley

• #32   8. nov 2010 Min mor er køkkenassistent og arbejder i et køkken på et plejehjem.
    Min far er langturschauffør. Da jeg var barn var jeg altid med ham i ferien osv. Jeg ved ikke hvad han laver nu da jeg ikke har snakket med ham i flere år.
    Jeg er ledig og prøver at finde en læreplads hvilket ikke går særlig godt.

• #33   8. nov 2010 Jeg har nu en plan om at læse bioanalytiker (: Så det er vel lidt at følge mors fodspor. smiley

• #34   8. nov 2010 Og min stedfar er også lastbilchauffør. Sjovt som min mor falder for dem :oD

• #35   8. nov 2010 Min far har arbejdet på et elværk som et eller andet elmast halløj men har nu eget rengøringsfirma min mor er tilsynsassistent på uni. Dvs. hun gør rent og har så folk under sig som hun uddeler opgaver imellem osv.
    Jeg er selv igang med dyrepasseruddannelsen er færdig om et års tid smiley

• #36   8. nov 2010 Det er da en lang historie.. smiley

Min mor er køkkenleder på en efterskole.
    Min far er død for 3 år siden men er uddannet mejerist og arbejdede de sidste 30 år som forvalter på et mejeri.
    Min søster er uddannet køkkenleder men arbejder som køkkenassistent/souchef i et køkken.
    Min bror er sergent og er lige nu i Afghanistan - kommer hjem på torsdag! smiley

Min mand har et IT firma, så han er selvstændig

Jeg selv er uddannet kontorassistent med speciale i det offentlige - som det hedder.. Har taget lidt efteruddannelse. Jeg er kommet ind på et talenthold for kommende ledere, så det er jeg også igang med nu. Til daglig sidder jeg og behandler sager på rådhuset. smiley

• #37   8. nov 2010 hov forresten min kæreste arbejder på en kvægfarm og er uddannet dyrepasserassistent. Min søs læser på HF.

• #38   8. nov 2010 Jeg selv er salgsleder i en stor tøjbutik, min kæreste er projektleder hos Telenor.

MIn mor er sosu-assistent og hendes mand buschauffør
    MIn far er teknisk tegner (lige nu arbejdsløs) og hans kone er selvstændig psykoterapeut.

Farmor var uddannet smørrebrødsjomfru, men arbejde hos SKAT i mange år. (nu pensionist)
    farfar var Typograf (nu død)

Mormor var advokatsekretær (nu pensionist)
    og morfar var Pilot i det danske forsvar. (nu pensionist)

Hvad skal det bruges til???

• #39   8. nov 2010 Jeg er uddannet pædagog, arbejder med voksne på en døgninst. Ham jeg deler mit liv med er uddannet i kommis, politimand og statsaut. fodterpeut, han arbejder nu som fodterpeut med egen klinik.

Min mor var uddannet socialpædagog og klinikassistent. Hun arbejdet lige før hun afgik ved døden som socialpæd. Hendes mand er uddannet butiksassistent og landmand. Arbejder som fagligsekretær i 3F. Min far er udannet mekaniker er nu på efterløn.

Min mormor var udannet ved KTAS, telefonomstiller og arbejdet sidst som bogholder. Min morfar var selvstændig vognmand, lastbiler.

Min farfar ved jeg ikke helt, arbejdsmand tror jeg, han afgik ved døden i 1977. Min farmors mand er uddannet tømmer og sneker, med eget firma.

• #40   8. nov 2010 Jeg kan da også komme lidt længere tilbage, hvis det ønskes smiley

Min farfar var landmand og min farmor landmandskone.
    Min morfor var murer og min mormor havde travlt med at passe ungerne og huset (hjemmegående husmor).
    - Min mormors far var tømrer. Resten ved jeg ikke smiley

• #42   8. nov 2010 Min mor er uddannet pædagog og arbejder i en børnehave, min far er uddannet brugsomdeler (tror jeg det hed) og pædagog og passer handicappede, min storebror er uddannet IT-supporter men arbejder p.t. som pædagogmedhjælper samme sted som min far og jeg er i gang med 3. år i gymnasiet og jeg gider ikke at være pædagog smiley

• #43   8. nov 2010 Mine forældre var selvstændige... Jeg er lærer, min bror pædagog og min søster læser HF...

• #44   8. nov 2010 Og min bror arbejdetr i en Blockbuster som assisterende butikschef.....

• #45   8. nov 2010 Hov.. Min mormor og morfar havde en gård og levede af det.

Min farmor arbjedede i et køkken og min farfar tror jeg nok, arbejdede som bager..

Jeg burde jo faktisk være god i et køkken... smiley

Min stedfar er forresten motorcrosslærer på en efterskole..

• #46   8. nov 2010 Hov min farmor har jeg da glemt ;o)

Hun gik hjemme ;o)

• #47   8. nov 2010 Min mand er Tatovør, og jeg selv er sygemeldt - men normalt i job som handicaphj.

• #48   8. nov 2010 Line J ;o) ja det siger du nu, men.........udover min mor og mig selv er min moster og søster også pædagoger. Og ja begge mine svigerforældre var det også. og ja min svigerinde er da også lige pæd. ;o)

• #49   8. nov 2010 min mor har en del uddannelser, fys, SOUS, lærer, slagter, men går hjemme og venter på pension efter operation i ryggen.

selv er jeg ikke uddannet endnu, men arbejdet med børn og unge, handicappet, var igang med uddannelse so socialrådgiver men går sygemeldt med en diskus i lenden og en i nakken...

min kæreste er uddannet klejnsmed og arbejder i Esbjerg

• #51   8. nov 2010 jeg er ved at uddanne mig til pædagog og ved siden af det så arbejder jeg som klineik assistent på en dyreklinik, jeg er omsorgsmedhjælper på to bofællesskaber for voksne udviklingshæmmede og sidst men ikke mindst vasker jeg trapper og kælder her hvor jeg bor. smiley

• #52   8. nov 2010 Min mor er udd sosu hj og har arb i faget mange år.

Min far er udd mekaniker og brandmand.

jeg er sosu hj og min søster sosu assistent.

• #53   8. nov 2010 Min mand er systemudvikler i en bank, og jeg selv er lærerstuderende. Jeg arbejder ud over studiet på en specialskole for børn med autismespektrumforstyrrelser smiley

Min mor har kontorarbejde hos DSB
    Min far er projektleder hos Bane Danmark

Farfar: var svejser hos DSB
    Farmor: var hjemmegående / havde en overgang en iskiosk
    Morfar: havde kontorjob hos forsvaret
    Mormor: var hjemmegående

En af mine oldefædre var hestehandler og en anden var vognmand.

• #54   8. nov 2010 Sjov tråd.

Farmor: hjemmehjælper
    Mormor: Hjemmehjælper.

Farfar: Snedker
    Morfar: Murer

Far: 1. teknikker på forsvarets redningshelikoptere
    Mor: Hjemmehjælper

• #55   8. nov 2010 Min mormor var hjemmegående og livredder, min morfar var frisør.
    Min farmor er/var hjemmegående nu pensionist, min farfar var værkfører.
    Min mor er bibliotekassistent, min far er virksomhedskonsulent på et jobcenter.
    Min bror er IT chef i en virksomhed, hans kone er på kontor.
    Jeg er radiograf, min mand er salgschef i en virksomhed.
    Mine børn går i skole.

• #56   8. nov 2010 min far: fodboldtræner og dommer
    min mor: social og sundheds assistent
    Min anden far (han der har været der) pladesmed smiley

• #57   8. nov 2010 Hmm... Jeg er lige startet på social- og sundhedsassistent uddannelsen.
    Min mor er dagplejemor
    Min far var lastbilchauffør da jeg var lille, nu arbejder han på et frysehus.
    Min søster er ved at uddanne sig som maler.
    Min farfar har bygget huse (han er ikke uddannet murer eller noget) senere blev han lastbilchauffør til han gik på pension og nu er han havemand.
    Min farmor var dagplejemor
    Min morfar er uddannet cykelsmed og havde egen forretning, arbejdede senere som smed.
    Min mormor var hjemmegående og havde forskellige småjobs engang imellem.

• #58   8. nov 2010 Min far var uddannet kok og senere hovmester. Har drevet hotel sammen med min mor. Arbejde derefter i mange år i Grønland som bl.a. base service manager og lufthavnschef
    Min mor uddannet telegrafist og senere på kontor. Gik hjemme, da vi var børn og senere på kontor i Grønland.
    Min kæreste er rustfast kleinsmed og arbejdet som smed i en del år. Gået arbejdsløs i godt 2 år, med lidt deltidsarb. i baren på den lokale bodega.
    jeg selv har EG i engelsk og tysk, arbejdet på kontor, i børne-unge institutioner samt kontor og reception. Derudover permanent make-up artist. Har været uden arbejde (sygemeldt) siden 2000 og er på førtidspension.

• #60   8. nov 2010 Min morfar havde et flyttefirma.
    Min mormor var hjemmegående.

Min farfar var forsikringsmand.
    Min farmor var hjemmegående.

Min far er pensioneret læge.
    Min mor er pensioneret tandlæge.

Min ældste bror er IT konsulent.
    Hans kone er kontorassistent.

Min yngste bror er salgschef.
    Hans kone er misbrugskonsulent.

Min mand er arbejdsløs lagermand.
    Jeg er uddannet pædagog (nyligt fyret pr. 1/6-11).

• #61   8. nov 2010 Jeg læser (pt. 2 enkeltfag på hg og efter jul skulle jeg gerne fortsætte på min uddannelse - web integrator)
    min søster er igang med medhjælper uddannelsen - hendes mål er at blive børne sygeplejske
    min mor arbejder på 25. år for TDC som installatør
    min far er netop blevet ledig

min bror og hans kæreste laver.. ja det ved jeg aldrig rigtigt.. men de har 4 børn så det kan jo være de humper som kaniner

• #62   8. nov 2010 Far: Udannet maskinmester, men førtidspensionist pga blodprop i hjernen og dermed lammelse i kroppen.
    Mor: Arbejder på lego, og sørger for løn-afregninger osv., uddannet salgsassistent.

Morfar: Maler
    Mormor: selvstændig med egen systue

Og resten kan jeg ikke huske smiley hehe

• #63   8. nov 2010 Og jeg er i lære som salgsassistent smiley

• #64   8. nov 2010 Skæg tråd:-) Her er hvad vi er endt med i min familie;
    Mormor: uddannet til at lave æsker( kan ikk huske ordet) men hjemmegående
    Morfar: uddannet blikkenslager, men havde eget antennefirma

Farmor: uddannet husholdningslærerinde, men hjemmegående
    Farfar: et eller andet fint inden for søværnet

Mor: ingen uddannelse, har været hjemmegående i mange år, indtil hun blev skilt fra min far. Er pt i revalidering eller, hvad det hedder.
    Far: uddannet svagstrømsmekaniker - har en kro

Jeg er lærer:-)
    Min ene bror er datamekaniker og den anden er elektriker og så har jeg en bror og søster, som stadig går i folkeskole.

• #65   8. nov 2010 Morfar : Chauffør
    Mormor: sælger i tobaks butik

Farfar: han døde da min far var lille, så ved det ikke

Farmor: var vidst på plejehjem

Far: Har sit eget firma

Mor: uddannet kontorassistent og arbejdet ved ktas

Jeg selv er uddannet pædagog

• #66   8. nov 2010 Mormor og Morfar :-Landmand og medhjælpende hustru
    Farmor og Farfar : Landmand og medhjælpende hustru

Mor: udd Sosu, men har nu eget Hjemmeservice firma
    Far : Chauffør på 41. år

Min mand: Anlægsstruktør
    Jeg selv : Kok, men har fået førtidspension pga psoriasis gigt

ældste søn : I lære som mekaniker

• #67   8. nov 2010 Rikke aka....
    Det bestemmer du jo selv smiley

Synes der er en del alligevel, som er endt med noget som forældre har arbejdet med - eller noget der ligner. Det overrasker mig lidt smiley

• #68   8. nov 2010 Jeg er selv Social og sundhedsassistent. min mor er pædagog. min stedfar er planteavls konsulent. min søster er lærer og min svoger er Falck redder;))

• #69   9. nov 2010 mine forældre var selvstændige med deres egne 3 forretninger de desværre borte begge 2 nu .o(
    min ene bror arbejdede og blev oplært i vores forældres forretninger,
    han er desværre osse borte,
    min lillebror er udlært slagter i århus og tog så til grønland nogle år
    han er osse borte :O(
    min søster var hjemmehjælper er førtidspensonist idag pga. sygdom
    min ældste bror er automekaniker men gået på efterløn nu

og min søn er under uddannelse under revalidering pga. han blev kørt ned og ryggen er smadret :o(

mig. jeg har stået i butik i mange år, og sidst været komunal dagplejemor i 9 år, sagde så op pga sygdom og kom aldrig på arbejdsmarkedet igen desværre,er førtidspensonist idag, men forretnings livet er gået igen igennem mange genreationer i vores familie,

• #70   9. nov 2010 Jeg kan da også lige tilføje et par stykker mere:
    Mormor - hjemmegående efter at have gået på husholdningsskole
    Morfar (som døde før jeg blev født) - Fiskeeksportør
    Farmor - hjemmegående ?
    Farfar - et eller andet med skibsfart
    Storesøster - folkeskolelærer og musiker
    Storebror - musiker, amatør-billedkunstner og senere også pædagog

En rød tråd i familien skal nok mere ses i det vi har og har haft evner og interesse for udenfor egentligt arbejde, nemlig det kreative/kunstneriske (maleri, musik, håndarbejde o.s.v.) samt interesse for god mad og ikke mindst lyst til at lære og vide en hel masse.

• #71   9. nov 2010 Min mormor var hjemmegående
    Min bedstefar ved jeg faktisk ikke

Min farmor var også hjemmegående
    Min farfar havde sit eget firma med nogle lastbiler osv. Vognmand eller noget i den dur..

Min far er uddannet VVS mand. Menhar arbejdet som portør på sygehus lige så længe jeg har været til smiley
    Min mor er uddannet køkkenassistent og ernæringsassistent + sundhedssekretær.. Hun arbejder i køkkenet på et gigthospital..

Jeg er blevet pædagog og arbejder på et bosted..
    Min største lillesøster læser medievidenskab på Århus uni
    Min mindste lillesøster går stadig i folkeskole smiley

• #72   9. nov 2010 Farmor: hjemmehjælper
    Farfar: Kleinsmed (tror jeg det hedder)

Mormor: Dagplejemor
    Morfar: ved jeg faktisk ikke

Mor: Social og sundhedsassistent
    Far: Postbud
    Søster: Knallertmekaniker og pædagog

Mig selv: Landmand, men arbejder nu som kantineassistent
    Kæreste: IT ansvarlig hos Statoil

• #73   9. nov 2010 I min familie er der en stor overvægt af chauffører:
    Oldefar, morfar var vognmænd med lastvognsfirmaer.
    Min morfar og mormor var taxavognmænd
    Min mor og far var taxavognmænd
    Min mormor, morfar, mor, morbror og to mostre var tidligere busschauffører.
    Længere ud i min mødrene familie var de købmænd.

Nu er der kommet pædagoger ind i billedet. Mig, min søster, min kusine, min anden søster er på vej.

Kommentér på:
Hvad laver i? Din familie og dig

Annonce