{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Julegaver eller ej {{forumTopicSubject}}

Jeg keder mig, så vil lige høre jeres mening ang. emnet julegaver.
Min kæreste kommer fra Holland hvor man ikke giver hinanden julegaver. Sagen er den, at vi skal holde jul sammen.
Jeg er dog en smule i tvivl om mine forældre giver hende en gave. Er faktisk ret sikker på, at de gør det. Men nu vil jeg jo ikke have, at hun sidder der og får gaver, men ikke selv giver en eneste.
Ved skisme ikke helt om jeg skal snakke med mine forældre om det eller ej. Eller bare lade tingene være og se hvad der sker.
Nogen der har nogle gode forslag til hvordan jeg skal gribe det an?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Julegaver eller ej
  • #1   1. nov 2010 hvorfor køber du ikke bare an gave til dine forældre og skriver jer begge på, det plejer jeg da at gøre...

  • #2   1. nov 2010 Lykke- Det regner jeg også med at gøre.

    Rikke- kæresten har jeg snakket med det om. Men tror bestemt ikke der bliver forventet, at mine forældre giver noget. Men jeg kender mine forældre godt nok til at vide at de ikke vil gøre forskel på os hehe


  • #3   1. nov 2010 Jeg er faktisk lidt i samme dilemma. Jeg har meldt ud til min kæreste at jeg ikke giver hverken ham eller hans familie julegaver og har tænkt mig at sige det til mine svigerforældre. Men så diger han at han så bare køber fra os begge to, hvilket jeg ikke vil være med til. Og han siger også at han er sikker på at jeg får gaver af dem uanset hvad.
    Jeg har bare ikke råd til julegaver udover til min søn.
    Så jeg kan godt forstå jeres problem.
    Men jeg synes da du skal prøve at snakke med dine forældre og forklare hvordan situationen er.


  • #4   1. nov 2010 Mie- Mine forældre ved det godt smiley
    Men jeg tror de bliver kede af det, hvis jeg siger at de ikke skal give noget.
    På den anden side virker det en smule underligt, at begynde at snakke om gaver, hvis de nu imod alle odds ikke har planlagt at give noget hehe


  • #5   1. nov 2010 Ja den kan godt være lidt tricky.... Skal I holde jul sammen? I så fald kan du jo godt spørge ind til hvad I så gør m.h.t. gaver.

  • #6   1. nov 2010 Ja vi skal holde jul sammen med min familie smiley Jeg prøver at snakke med mine forældre om det

  • #7   1. nov 2010 Giver man ikke julegaver i Holland?!?!

    Nu er julenissen her ved at skvatte ned af stolen i receptionen af ren og skær forbavselse!


  • #10   1. nov 2010 Oscar - Dig vil jeg godt spille pakkespil med! smiley

    Men giver dig helt ret! Jeg nyder at give andre gaver og glæde dem og forventer bestemt ikke noget i retur, men forstår godt dilemmaet i den givne situation da der jo er kommet en vis kotume med at dem man får gaver fra skal man også selv give.

    Og spørger lige igen, giver man virkelig ikke julegaver i Holland?!?!!! smiley
    Hold da helt juleferie hvor må julehandelen være tam dernede så!!


  • #11   1. nov 2010 I vores familie blev vi for en del år siden enige om at de voksne ikke længere får julegaver ,da vi alle har arbejde og kan købe det vi gerne vil have selv:)
    Derimod spiller vi gavespil.Og det har hvert år været skide sjovt og vi hygger max med det.Hvis parrerne gerne vil give hinanden en gave gør de det men ellers er det pakkespil. Vi aftaler et beløb man som par eller enlig skal købe for og så går det ellers løs.


  • #13   1. nov 2010 jeg giver kun gaver til dem jeg finder noget til. Går altså ikke ned og køber noget, bare fordi man skal. Jeg elsker at give gaver til folk, men det skal være ting jeg lige er faldet over, eller på anden måde synes ville være perfekt til dem.

    F.eks. har min far snakket om at den krigsserie der er med eb/bt i øjeblikket ser spændende ud, men at han ikke gider købe avisen for at få den. Jamen så har jeg fundet den på nettet til 100 kr for hele serien, og så får han den. Hvis ikke jeg kan finde andet bliver det det eneste, men det er der ingen der ved endnu, og gider ikke gå og have dårlig samvittighed over det. Vi holder juleaften for at hygge i familien med god mad og kærlig stemning i luften, ikke for at flå farverigt papir af papkasser smiley

    Når det så er sagt, så køber vi hvert år troligt gaver til svigerfamilien, og for et fast aftalt beløb. For sådan gør "man" jo. Synes det er en rigtig træls situation at stå i hvert år, for der er absolut ingen følelser med i de gaver, det er ganske simpelt fordi man skal.


  • #14   1. nov 2010 Anne- Nej de gir ikke julegaver hehe. De har dog en dag i december hvor 'julemanden' gir børnene gaver. Altså en dag for børnene.

    Oskar- Jamen du har helt ret. Gaver betyder ikke det helt store for mig, men ved at mine forældre gerne vil glæde andre med gaver.


Kommentér på:
Julegaver eller ej

Annonce