{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

Julegaver til hunden {{forumTopicSubject}}

Bare et lille hygge spørgsmål:)
Ja jeg er en af de onde der ik give min hund hverken julekalender eller julegave;o)
Gør du? og hvorfor?
Ej okay måske får han en ny bold eller noget, men en decideret gave d. 24 bliver det ikke til.
Personligt tror jeg hunden er ret ligeglad, og min hund bliver forkælet rigeligt i hverdagen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Julegaver til hunden
  • #1   7. nov 2008 Ingen julekalender, men en lille ting som hun selv skal pakke op juleaften, det får hun nok :o)
    Hun elsker at rive og flå i papir og så får vi andre os et lille grin :o)

• #2   7. nov 2008 Baloo han får en julegave i år.

Han skal have et af de der"tænke-spil" hvor han skal bruge næsen for at finde godbider. Lige nu har han "Dog Spinny" fra Nina Ottosson.

Så han skal have noget fra samme serie, måske en "dog tornado"??

Line

• #3   7. nov 2008 Jeg holder ikke jul... så ingen gaver til Banditten.... men han får nu osse nok i forvejen

• #4   7. nov 2008 Dorte- Du er også en af de onde:)

Jeg kan godt se det hyggelige i, at hunden selv åbner gaven, men det gider min vuf ik alligevel.
    Vores gamle hund synes det var hyggeligt, at finde hans gaver under træet selv;) Det eneste der vil få min hund til at gøre det, vil vist være hvis der ligger et råt ben under træet. Og så tror jeg altså, at jeg bliver meget upopulær....hehe.
    Ej faktisk så plejer han et få en bette gave af min onkel.

• #5   7. nov 2008 Oskars gave er alle duftene i køkkenet GGG

• #6   7. nov 2008 Og lidt rester....

• #7   7. nov 2008 Malou gider heller ikke det der, med selv at pakke gaver op.
    Jeg synes ellers, at det er så hyggeligt :o)

• #8   7. nov 2008 Mine får gaveer ... de får kødben indpakket og så får de også noget legetøj...

hvorfor ? fordi jeg elsker at give mine hunder nye legetøj , godbidder osv...

de får også fødselsgave...

jeg har lige været på ferie og da måtte jeg jo innom en dyreforretning og købe noget til dem hehe...

• #9   7. nov 2008 Marianne- Ja jeg kan godt se at det selvfølgelig er en god undskyldning for at købe noget til hunden;)

• #10   7. nov 2008 Oscar får ikke nogen kalender gaver, men gulegaver det får han. Han synes det er så spændene juleaften, og han går og snuser til alle gaverne under træet, men han ved godt han ikke må ta dem, så han rør dem ikke... heller ikke hvis han finder den som er til ham smiley
    Jeg synes det er hyggeligt at give ham en gave. Han kan jo godt mærke at det er en særlig aften, men ellers er han nok ligeglad med at få noget. Det er nu mere for min skyld smiley
    Han er i øvrigt også selv med til at pakke han egen gave op. Men han gider kun hvis det er en der lugter godt smiley

• #11   7. nov 2008 jepper de får hele svineriet -- han ingen børn og intet liv - så bruger alt min energi på dem --- indrømmer gerne de erstatter ungerne --- fred være med det....

• #12   7. nov 2008 da pølse var 'barn' snuste han sig frem til en pakke med tørrede fisk min mor havde købt til ham -- det endte med han væltede juletræet i sin iver efter pakken - og smadrede nogle fine glas til min tante som var røv dyre

• #13   7. nov 2008 Tror ik min hund kan mærke at det er en særlig dag. Andet end at han ik er vant til en lækker duft af and:)
    Han får en ekstra lang gåtur, og så er han glad.
    Div lækre guffer får han også til hverdag.
    I år er jeg endda så ond, at han muligvis skal være alene hjemme.

Dorte- Ja det er rigtigt;-) Om jeg pakker noget gammelt legetøj ind, eller om han får noget nyt, lægger han alligevel ik mærke til:)

• #14   7. nov 2008 Hundemutter- Uha det lyder ik så godt.

Ej jeg kan sagtens se det hyggelige i at give hunden en gave. Hvis min hund var mere ivrig efter godbidder kan det da også godt være, at jeg synes det var lidt sjovere. Men der står bare and i øjnene på ham, og det kan alverdens godbidder ik ændre på.

• #15   7. nov 2008 Mener bestemt heller ikke at Daisy kan fornemme at det er jul og bliver glad for sin gave.
    Det er jo bare alm ting vi gør til dagligt. Pakker jo tit ting ind som hun skal pakke ud. Som en slags aktivering :o)
    Det er nok mest for vores skyld at hun får en lille gave *GG*
    Og det er IKKE noget vi altid har gjort...

• #16   7. nov 2008 Dorte _

Jeg tror ikke hunden har nogen som helst anelse om dens fødselsdag, men jeg er helt overbevist om at den ved der er noget særligt ved jul. Der kommer gæster, folk er glade og gør en masse de ikke plejer.... som du selv siger, så lugter der ekstra godt i køkkenet osv.
    Det er ligesom mange hunde bliver triste når man skal ud og rejse.... når man begynder og pakke osv.
    Den ved ligesom at de er noget på færde.

Det er såmænd bare det jeg mener.

• #17   7. nov 2008 Ceteris- Nej der er bestemt ik noget galt i det:) Det lyder da vældig hyggeligt. Vi nød det også meget med vores gamke hund.
    Men som sagt, min hund leger lidt med hundevennerne, får en lang gåtur, og et bette stykke and, og så er han glad.
    Men vi har heller ingen ritualer juleaften.

Irene- Jeg har bestemt ik noget imod at andre gør det:o) Jeg synes som jeg skriver, at det lyder hyggeligt. Der er ik noget forvirring forbundet med julen hos os.

• #18   7. nov 2008 Malene- Jaa okay måske du har ret:)
    Min hund får også nogle guffer, men ik flere end han får til hverdag.

• #19   7. nov 2008 Jeg er helt enig i at det er for min skyld at Oscar får en gave. Men jeg synes det er hyggeligt.
    Og jeg mener helt sikkert at hunden ved at der er noget specielt ved jul.... det kan den mærke på os, men gaven er nok mest for min skyld smiley

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #20   7. nov 2008 Bella får en gave til jul, min datter er bgyndt at planlægge hvad hun skal have. Men det er da mere for hyggens skyld, bare hun er med er det fint.

• #21   7. nov 2008 *Camilla KJ og turbo-hunden *

Jeg tror heller ikke det handler om et gaveorgie. Men uanset hvad så ved jeg at Oscar synes jul er hyggeligt. Alle er jo glade og folk hygger gerne om ham.
    Du hygger jo også med din hund, bare på din egen måde, med et lille stykke and og sådan.

Jeg har intet imod at folk synes det er fjollet at give hunden gave, det forstår jeg sagtens, som jeg har skrevet er det også bare for min skyld at jeg gør det.
    Men derfor mener jeg stadig at hunden hygger til jul, fordi alle vi andre gør det smiley

• #22   7. nov 2008 Mine for advendsgaver som Bamser eller legetøj. Jeg syntes at det er så hyggeligt at se dem lege med det. De pakker ikke selv op for jeg pakker ikke gaverne ind.
    Den. 24 for de flæskesteg med flæskesvær.

• #23   7. nov 2008 Malene- Hehe faktisk er det som regel min onkel der står for hyggen både med gaver, og and:)
    Der er ingen tvivl om, at hunden hygger sig. Det gør alle hunde forhåbenligt, når de er sammen med familien:)
    Jeg synes ik det er fjollet, som du skriver så gør jeg det bare på en anden måde.

• #24   7. nov 2008 Sadie Måske ville jeg gøre det samme, hvis det ik var fordi min hund har en oveflod af legetøj.
    Og det er alligevel altid ynglingslegetøjet der bliver leget med:)

Men helt klart jeg kan sagtens se det hyggelige i det.

• #25   7. nov 2008 Emma får da julegaver ....og ja...hun får mere end 1 :o)
    Hun elsker pakker og vi kan overhoved ikke få lov til, at pakke vores op i fred. Hun står klar til at sætte tænderne i papiret og med hendes egne gaver kan hun flå alt det hun vil....vores får hun bare lov til, at trække papiret af.
    Det er typisk en ny bamse, et ben og lidt guf....Emma er ikke så klog hun skriver ønskeseddel, så hun får det samme hvert år......lidt ligesom den gamle bedstefar der altid får sokker, men bliver glad alligevel *G*

• #26   7. nov 2008 Smilende Susie- Hvor sødt:) Det gør det ligesom også lidt sjovt.

• #27   7. nov 2008 Du kan jo fjerne noget af alt legetøjet og skiftevis tage det frem en gang om måneden.
    Det sætter fut i det gamle legetøj.

Det gør jeg bortset fra et blåt reb. Det kan den ene ikke leve uden.

• #28   7. nov 2008 Sadie- Det er også fjernet....gider ik ha det hele til at ligge fremme:)
    Det er også sjovt når man finder det frem, men alligevel vender han altid tilbage til det gamle næste gang der skal leges. Og det er såmænd også fint med mig.
    Min pointe er bare, at jeg ik synes der er nogen grund til at have 20bamser.

• #29   7. nov 2008 Smilende Susie ¤ Ding Dong Sussi ¤

Hvad skal man da også bruge en ønskesedel til..... guffer kan man jo altid bruge flere af smiley

• #30   7. nov 2008 Min den ene har mange bamser/legetøj. Men hvis de alle er på gulvet så leger vi på den måde at alle tingene har et navn og når jeg siger navnet så dutter hun til tingen og for en guffer.
    Kunne være at man også skulle lære hende at komme tingene tilbage i kassen, hmmmmm. Det må vist blive en vinter opgave.

• #31   7. nov 2008 camilla
    "Min pointe er bare, at jeg ik synes der er nogen grund til at have 20bamser"
    Bamser kan man ikke få nok af.......godt Emma ikke kan læse, så ville hun kigge skummelt på dig *GG*

Malene.....ja guffere er altid et hit :o)

• #32   7. nov 2008 Mine får både julekalender og julegave. Lilly fik for 2 år siden for 700 kr i julegave. Hvorfor? Fordi jeg ikke får så mange julegaver - ved at give hundene gir jeg mig selv, på en lidt "lovlig" måde. Og så elsker Lilly at pakke gaver ud.

• #33   7. nov 2008 sadie- Min hund skal hente den ting jeg beder ham om:) Har har altid lidt legetøj til at ligge rundt omkring.
    Men den med kassen var en god ide.
    Han elsker alt hans legetøj, men skal han selv vælge, så bliver det altid en bestemt stor bamse, eller en bold.

• #34   8. nov 2008 Smilende Susie- Nej ik hvis man spørger hundene....hehe.
    Men her bliver der aldrig ødelagt noget, og når jeg så bliver ved med at købe nye ting, så har man lynhurtigt maaange bamser til at ligge.

Misforstå mig ik jeg elsker også at give min hund ting/guffer, men han får det mere efter behov;o)

• #35   8. nov 2008 Sandie Lie P

Det er da smart. Hvordan foregår det med navnene? Du kalder bare alle legeting noget eller hvordan?

Jeg har lige fået lært oscar at samle ting op fra gulvet som jeg peger på, og så komme og aflevere det til mig.... men det kan da være at de forskellige ting skal have navne, tænkte bare at det nok var for svært?

• #36   8. nov 2008 Vi har af bamser: Kylling, taxi, bille, rensdyr, bold, frø,....osv
    Andre ting hedder: torv, reb, tyggeben, knude....osv

• #37   8. nov 2008 Smart. Men hvad hvis man har flere bolde.....

• #38   8. nov 2008 Så sig blå, gul....osv efter boldens farve.
    Eller stor bold, lille bold.

• #39   8. nov 2008 Det er rigtigt. Det kunne man selvfølgelig gøre smiley

• #40   8. nov 2008 vores aktivitets bold hedder trille.
    Der er så mange ting man siger og egentelig ikke tænker over det.
    Og nu når man skal skrive det ned så knirker tandhjulene.

Nat nat

• #41   8. nov 2008 var lige ude med hundene...

Men det har blivet en "tradisjon" at min søsters børn køber julegaver til hundene da de er så glade for dem . så da køber jeg julegaver fra hunden til dem også . så nu køber jeg 4 julegaver fra hundene til mine søstres børn og min brors datter... de 2 mindste får rottweiler bamse hehe

• #42   8. nov 2008 Balder får julegave og fødselsdagsgave - Det er mest for min skyld, han syntes bare at det er sjovt at flå papireret i stykker smiley

Det er som regel en eller anden form for guf smiley

• #43   8. nov 2008 Vores får en Julebøtte fra Olivers og vi pakke alt det der er inde i bøtten ind i gavepapir for vores kender ikke noget der er bedre end at åbne gaver ;o)

• #44   8. nov 2008 Pakker bare noget af Fie´s gamle legetøj ind, hun har oceaner af legetøj og bliver glad hver gang hun får noget *G*

• #45   8. nov 2008 Kaoz får julegave =)

Af mig får han noget jeg synes han mangler, dvs ikke kiks og legetøj ; )

Han er så på gave med en del andre hunde (jaja, jeg er ikke normal), og der får han tit kiksere =D

Julekalender? Jepp, i år får han en speciellavet til Kaoz (med læææækre tørret kød) fra jagtforretningen =)

• #46   8. nov 2008 Rene- Hehe smart:)

• #47   8. nov 2008 Gaia får julegaver... Hun er min kære, det er min måde at udtrykke på når vi endnu ikke ha fået os taget sammen til at få lavet nogen børn...
    Min søster forstår sig ikke rigtig på hund, men jeg tager sgu hatten af for hende når du giver min hund julegaver... bare for at vise mig den respekt. Sidste år gave vi mine forældre et billed af vores lille pige, og det samme gjorde min søster af deres dreng (menneske) så nu hænger der billeder af deres børnebørn på vægen, faktisk der hvor vores billeder hang. Men gaverne til vores hund er mit ansvar og ikke min kæreste for han syns det er noget pjat.

• #48   8. nov 2008 Min elsket hund skal både have julekalender og den får en ligså dyr gave som jeg giver til min mand. Hun betyder ligeså meget og jeg tror bestemt at den bliver glad.

Kommentér på:
Julegaver til hunden

Annonce