Bare et dyr? {{forumTopicSubject}}
Gang på gang hører man om nye mishandlingshistorier. Har folk mistet respekten for deres dyr? Er det ikke spændende mere?
Nogle har sågar sagt "det er jo bare et dyr". Men <b>er</b> det bare et dyr? Har det ingen følelser? Kan det ikke mærke noget og er ligeglad med hvordan man behandler det? Er man kommet til at træde et dyr over poterne er dyrets første reaktion da et smertensskrig, betyder det ikke at det gør ondt? Dyret har jo også følelser og det er ikke bare et dyr!
De fleste behandler deres kæledyr som en del af familien. Sådan skal de behandles! MED RESPEKT!! De fleste dyr er store nok til at kunne gøre skade på deres ejer. Men de misbruger ikke deres kræfter!! Det gør mennesket derimod!!
Man kan sidde her og blive så sur på de mennesker som gør dette! Man forstår slet ikke hvordan nogle kan gøre det, kan slå det stakkels forsvarsløse dyr! Kig det i øjnene! Få øjenkontakt og man kan se de smukke klare øjne tænke "jeg elsker dig! Hvad har jeg gjort?" er det rimeligt!?
Mennesket er et svagt dyr! De svageste dyr i verden hvis I spørger mig! Handler det om magt? At man vil vise man er stærkere end f.eks. en hund? for det er man ikke!! Hunden kan sagtens knuse mennesket hvis den vil, men den gør det ikke - for den har respekt for os! Hvorfor kan vi så ikke vise dem respekt? For sådan skal de behandles!!
MED RESPEKT!!
<i>Line</i>
sep 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 132
Michael
nov 2005
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 96 Svar: 2.118
Men er man først blevet opdraget med den slags, er det nok meget svært at ligge på hylden...
Et lille eks. jeg er blevet opdraget med råben og skrigen, når man gjorde det mindste... Det har taget mig laaaaaang tid at styre det. Må tælle til 10 engang imellem Men i stressede situationer er det stadig svært at lade vær med at vrisse/tale højt... men jeg kæmper en brav kamp stadig for at lave det om..
Bare et dyr?