Bare et lille ÆV herfra {{forumTopicSubject}}
ÆV ÆV ÆV og atter ÆV: Perle har beskadiget et ledbånd over i en tå I mandags blev hun pludselig halt på højre for, da hun hoppede ned fra sofaen - sen eftermiddag selvfølgelig. Jeg kunne ikke se noget som helst og hun virkede ikke synderlig øm når man manipulerede benet og poten. Jeg valgte at se tiden an. Tirsdag morgen var der ingenting at bemærke. Hun trådte måske ikke helt igennem på højre forben, men det var småting. Så tænkte at det nok var det og at hun måske havde trådt lidt forkert. Tirsdag da vi kom hjem fra tur ved 18:30-tiden (hun havde ikke haltet blot ikke trådt helt igennem på benet) satte hun sig som sædvanligt op på sin elefantfod for at få en godbid. Pludselig var det meget synligt at den ene tå var hævet. Hm... det måtte vist hellere en tur forbi dr. Dyr. Vi fik en tid her til eftermiddag. Dyrlægen kunne heller ikke se at der skulle være trådt noget op i tåen og den virkede ikke betændt og Perle står bare og finder sig i det uden at sige piv eller noget. Til gengæld synes dyrlægen at der var noget der 'knasede', når hun manipulerede tåen og hun synes det virkede som et skadet ledbånd. Vi tog rønten for at udelukke et brud: fine knogler og et meget flot billede af en ikke bedøvet hund Så dommen lød 'beskadiget ledbånd'. Så nu er Perle på smertestillende og skal holdes meget strengt i ro i en uge. Må kun skridte og herefter 3 uger med skridt og trav. Dvs. ingen hoppen ned fra ting, ingen fræsen rundt osv. PUHA det bliver svært Hun har fået grønt lys til at træne spor, meeeeen eftersøgningstræning i aften har jeg meldt fra; det falder vist ikke helt i 'ro'-kategorien
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
Men godt du kom til dyrlægen
Rigtig god bedring til Perle
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.451
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Rigtig god bedring
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Jeg står lidt i samme situation i øjeblikket med Manilla, der for et par dage siden kom til skade med et bagben. Dyrlægebesøg resulterede i i første omgang nogle dage i ro med smertestillende, og hvis der ikke er forbedring i løbet af i morgen, så er det røntgen på fredag. Og så lige netop nu, hvor foråret kommer, og man gerne vil være meget ude, og Manilla, der ikke har nogen som helst interesser, der ikke indebærer at bruge benene. Hun er totalt blank og uinteresseret, når det drejer sig om hjerne opgaver, spil og lign., så ikke nem at aktivere.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
God bedring til både Perle og Manilla !
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.314
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
aug 2011
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 390
Vi måtte gå spor, men ingen bold eller leg bag efter.
Så jeg ved hvad du går igennem.
God bedring med Perle
feb 2013
Clinton er IKKE tilfreds med arrangementet og det er rimeligt bøvlet at have en der ikke må bevæge sig og en der absolut ikke kan nøjes med 2½ km i roligt tempo
... jeg forventer også at Perle på et tidspunlt siger 'hvaaeee skal jeg ikke snart ud og brænde igennem ?'
feb 2013
feb 2013
maj 2008
Manilla er inde til røntgen i øjeblikket, så jeg er voldsomt nervøs. De første dage synes jeg ikke, der var meget fremskridt. Fra i går begyndte det så at gå frem af, men vi valgte altså at lave røntgen alligevel for en sikkerheds skyld. Og så kan man jo ærgre sig over, at vi ikke valgte røntgen fra starten af, men det kan være svært at vurdere, hvad er fremskridt nok og med en weekend lige foran os, så ....
Hvad er det der gør, at selv om man har haft hund i årevis og har prøvet lidt af hvert som hundeejer, så kan man alligevel hurtigt få malet alle skrækscenarierne frem i hovedet.
maj 2008
Lige nu virker det med at holde hende i ro pludseligt helt overskueligt i forhold til de scenarier, jeg har forestillet mig, siden vi lavede aftalen om røntgen i går.
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
Det må være noget af en lettelse, at der ikke er tegn på noget "farligt".
Rigtig god bedring til Manilla
maj 2008
aug 2011
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 390
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
maj 2008
Bare et lille ÆV herfra