{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Købe hus, dårlig idé? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, går og over vejer at købe hus, da jeg for ca 8 mdr siden arvede nogen penge, og der er nok til jeg kan betale for et i hus uden at låne i banken, men man høre jo hele tiden i tv det er dumt at købe nu, er der nogen der kan forklare hvorfor, er nemlig faldet over drømme huset smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købe hus, dårlig idé?
  • #1   28. okt 2008 Synes du skal gå i banken og snakke med dem om det smiley

• #2   28. okt 2008 jeg ved ikk om det er dumt a købe nu i forhold til sidste år hvor jeg købte og betalte overpris..
    jeg tror market vender igen det er bare spørgsmål om tid.

jeg ville ikke ane om jeg sku købe eller lade vær i disse tider så forstår dig godt

• #3   28. okt 2008 Jeg har hørt at det netop er et rigtig godt tidspunkt at købe hus nu smiley

• #4   28. okt 2008 Det kan være svært at sælge nu....
    Hvis du har noget du skal have solgt først så kan det være et dårligt tidspunkt.
    Hvis ikke synes jeg det er et godt tidspunkt.. Der er rigtig mange huse til salg nu og ikke ret mange der tør købe.. Og derfor falder priserne...
    Hvis du så oven i købet ikke skal ud og låne penge til det så synes jeg da bare det er at kome ud og se på nogle huse.. For det er en anden ting i det.. Bankerne er blevet meget forsigtige med at låne penge ud her på det sdste

• #5   28. okt 2008 Hvis du kan købe uden at skulle låne, og det er drømmehuset, så havde jeg ikke være i tvivl om købet smiley

• #7   28. okt 2008 Har nok og behøver ikk at låne og bor til leje nu i en bolig forening så intet der skal sælges og behøver ikk at låne, men vil da lige prøve at snakke med banken idag efter arbejde smiley

• #8   28. okt 2008 Jeg er meget nervøs for om jeg kan låne i banken til at købe mig ind i mandes hus, skal i banken på torsdag. Puha smiley

• #9   28. okt 2008 Din bankrådgiver kan helt sikkert sætte nogle gode tal på.

Personligt ville jeg ikke være bange for at købe hus nu. Du køber det jo ikke for at sælge igen om kort tid. Og historisk set er husene aldrig faldet i pris. Jo, sådan over en kort periode, men snakker vi mere end 10 år, så bliver de ikke billigere, så rent investeringsmæssigt, er det en god ide.

Men som du nok også ved, så findes der alle mulige finanseringsmodeller. Og hvad der er rigtig for den ene, er det ikke nødvendigvis for den anden. En god rådgiver kan hjælpe.

Som udgangspunkt er det ikke nogen god forretning at købe et hus kontant. Dine penge kan placeres bedre.

Men hvis du har fundet drømmehuset - så er der ikke så meget at betænke sig på. Det er ljo lige som med så meget andet. Tingene går op og ned. Og sandsynligheden for at det går op er mindst lige så stor, som at det skulle gå ned.

Held og lykke med købet.

• #12   28. okt 2008 Puha, det lyder til jeg får det svært ved at låne nogle penge på torsdag så smiley

• #15   28. okt 2008 Hvis jeg var dig ville jeg vente et par år. Priserne skulle støt og roligt falde i 3 år alt efter hvor du bor henne i landet. Men hvis du lige har fundet srømmehuset og kan batale huset ud med det samme ser jeg ingen problemmer der.. husene bliver bare billiger med tiden..

• #16   28. okt 2008 Frk. C. Fordi at min kæreste ikke kan få det til at køre nu, han sidder for hårdt i det, og jeg vil gerne købe halvdelen af huset, så vi er lige om det hele. Det drejer sig om, at jeg skal låne ca. 265.000 kr, og ved godt at renten er meget høj, men sætter de den ikke ned automatisk når renten falder eller hvordan?

• #18   28. okt 2008 Louisa det kommer an på din lånetype

• #20   28. okt 2008 Gitte R: Ja jeg er en spade til sådan noget smiley Jeg har i forvejen i gæld i banken på 150.000 og min far vil betale halvdelen af det indskud min kæreste gav+nyt skøde og advokat. Det kan da kun blive en fordel for mig at få det hele samlet, men nu må vi se hvad banken siger. Jeg spurgte dem for 3 mdr siden, og der sagde de at det var en god ide.

• #22   28. okt 2008 louisa
    klart en fordel at få det samlet, men hvis det skal stå som et huskøbslån så ved jeg ikke om du kan samle det med dit nuværende lån..

• #24   28. okt 2008 Gitte R: Det fik min kæreste gjort da han købte huset, det er nu kommet nyt sortglaseret tegl på, og gjort en masse ved huset uden på, så det er jo steget i værdi siden han købte det. Men tak for rådene allesammen smiley

• #25   28. okt 2008 Må lige snakke med banken hvad der er bedst at gøre, for er helt klart drømme huset, dejlig beliggenhed tæt på skole til vores søn, og rolig vej, dejlig stor indhegnet have, 2 børne værelser, sove værelse, stor stue og køkken, og gæste værelse, 2 bade værelse det ene nyistand sat det er virkelig fedt, og ligger det perfekte sted for vores søn når han skal til at i skole, 5 min gang og der er sti system hele vejen og kvateret er et meget rolig et smiley

• #26   28. okt 2008 Må lige snakke med banken hvad der er bedst at gøre, for er helt klart drømme huset, dejlig beliggenhed tæt på skole til vores søn, og rolig vej, dejlig stor indhegnet have, 2 børne værelser, sove værelse, stor stue og køkken, og gæste værelse, 2 bade værelse det ene nyistand sat det er virkelig fedt, og ligger det perfekte sted for vores søn når han skal til at i skole, 5 min gang og der er sti system hele vejen og kvateret er et meget rolig et smiley

• #27   28. okt 2008 Det er ikke dumt at købe nu, da priserne falder meget nu og så længe du ikke skal låne i banken kan jeg ikke se noget problem og HVIS man skal det skal det bare være et fastforrentet lån smiley Go for it, hvis du spørger miG!

• #28   28. okt 2008 jeg ville slå til smiley

• #29   28. okt 2008 Nu er jeg i tvivl, Frk. C siger variabbel rente, med loft over renten
    og Cecilie P siger fastforrentet lån?? Hvad er så lige bedst nu?

• #31   28. okt 2008 Frk. C Bare de så ikke snyder mig ha ha smiley

• #32   28. okt 2008 Jeg ville også høre min bankrådgiver om hvilket rentetype der passer bedst. de ved det bedre end nogen af os.

• #33   28. okt 2008 Grunden til man skal vente er -

at vi er i lavkonjuktur - huspriserne falder meget de næste par år, da folk har de lån hvor renten pludselig stiger, folk kan ikke sidde i huset mere og derfor kommer der mange billige huse de næste par år - også derfor vi venter !

• #34   28. okt 2008 Det passer nok lige med at når jeg er færdig på seminariet så er husene nede i en ordenlig pris. Det er da værd at tage med. hvorfor købe nu hvis man kan vente og så spare en pæn sjat.. hehe

• #35   28. okt 2008 Hvordan priser på kort sigt udvikler sig, er der ingen, der kan sige. Det er alt sammen tros-sager. Vi har f.eks. ikke set effekten af, hvad de forskellige regeringeres "redningspakker" kommer til at betyder. Eller hvad vores egen regering har tænkt sig at gøre, hvis renten pludselig tager en himmelflugt. Selv den dygtigste økonom kan ikke spå, hvordan det kommer til at gå. Men vi kan tro, regne på sandsynligheder og den slags. Men hvad der reelt sker, er der ingen der ved.

Det er derfor jeg siger - i et historisk perspektiv, har det altid været en god ide at putte penge i mursten.

På kort sigt kan det være en god forretning - eller en dårlig. Afhænger af renter og kurser.

Men har man sit hus i minumum ti år, så er det næppe sandsynligt, man sætter til.

Men det er altså også frygtelig kompliceret. Hvilken rolle spiller finanskrisen, hvordan står kronen i forhold til dollaren, yenen og euroen, og bryder vi bindingen til euroen, og hvilken betydning får det. Og Oliepriserne, og beskæftigelsen, og og og - alt sammen noget man simpelt hen ikke kan vide.

Skulle der imidlertid være en enkelt af jer, der har svarene på rede hånd, og har beviserne på, hvordan det vil gå, så vil jeg gerne vide det - jeg vil nemlig gerne være rig :-))

• #36   28. okt 2008 Her er huspriserne stigende.. Vores hus er blevet vurderet af tre ejendomsmægler.. Og de har alle vurderet det 70 til 100.000 kr. over, hvad vi selv har givet for 2 år siden..

Vi tør bare ikke sætte det til salg, da vi er bange for pludselig at stå uden tag over hovedet..

Kommentér på:
Købe hus, dårlig idé?

Annonce