{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.495 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. Vagthund ( Lang ) {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg går med tanken om at uddanne mig til Sikkerhedsvagt og i den forbindelse arbejde som Hundevagt når jeg har erfaring nok til det smiley

Jeg sidder ofte her på HG og kigger på forskellige racer som jeg har læst kunne være en god Vagthund men samtidig en hund som også kan med børn ( Da min kæreste og jeg har del søskende er det en ting vi vil værdsætte meget )

Jeg har kigget på følgende hunde.

1. Rottweiler
2. Schæferhund
3. Dobermann
4. Labrador ( da jeg tror at den ville være bedre for mig som første Vagthund )
5. Grand Danois

Mit spørgsmål er så om en Labrador ville kunne fungere optimalt som Vagthund, altså hvor den kommer med mig på arbejde om natten osv. ?

Jeg har læst her på HG at en Rottweiler kan være svær som første gangs hundejer så derfor har jeg kigget på en Labrador

Det skal lige nævnes at vi lige har fået Naima hjem en lille Papillon som helt klart er Mors lille prinsesse, men derfor skal hun også have lov til at være her da hun er vores Et og Alt men derfor skal det kunne fungere med lille Naima og en større hund senere hen.

Skal ikke købe en Vagthund nu da tiden ikke er til det da jeg ligger med dårlig knæ som lige er blevet opereret og vi vil flytte i Rækkehus / Hus før vi køber en større hund smiley

Håber i kan og vil hjælpe mig smiley

På forhånd tak smiley

Mvh.

Henrik

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. Vagthund ( Lang )
  • #1   29. maj 2009 Jeg tror ikke umiddelbart en labbe vil være særligt velegnet til det arbejde. Godt nok er det en alsidig og super dejlig hund, men der er grænser.

• #2   29. maj 2009 tror heller ikke, at en labrador vil være god til det, tror du den vække stor respekt, når du kommer gående med den på arbejde? ...he he.

Grand danois, ved jeg ikke hvor godt den vil have af at skulle ud og ind af bilen flere gange om dagen.´, det er jo en stor hunde.

Mht rottweileren, så kommer det an på om du vil have han eller tæve, om du vil have den fra hvalp eller voksen, og det kommer også an på sindet af hunden. det er klart en voksen dominerende rottweiler han er helt klart ikke en første gangs hund.

Men vil nu sige det samme om dobermann og schæfer,

• #3   29. maj 2009 Okay smiley

Men når tiden bliver til det og erfaringer er til det så har jeg tænkt mig og tage ud til nogle steder hvor de har de forskellige hunde-racer og se hvordan de opføre sig osv. smiley

Håbede Labradoren ville være god til det da den jo bruges til Jagt så den kan jo blive god til at lystre smiley som er det væsentlige for mig når jeg engang skal have hunden med på arbejde smiley

• #4   29. maj 2009 Henrik -labben er ganske rigtigt en pleaser der er forholdsvist ukompliceret at træne (men træning behøver de self osse, de er jo ikke lydige af sig selv).

Men en hund der skal gå vagt, skal en hel del mere end bare at være lydig. Og der tror jeg altså labben kommer til kort, for det er slet ikke den slags arbejde den er lavet til.

• Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 143
    #5   29. maj 2009 En schæffer af gamle ikke udstillingslinier eller en Tervueren. Rotweiler har ikke samme behagelyst overfor sin ejer mht arbejde som de 2 andre.

• #6   29. maj 2009 Tine P. det sidste vil jeg ikke helt give dig ret i, det kommer an på den enkelte hund.

he he, jeg kan lige se en lalleglad lab der skal stoppe en mand,,,,,enten ved at slikke på ham eller ved at tigge en godbid:-)

• #7   29. maj 2009 Okay forstår godt det i mener ang. Labradoren smiley hehe smiley

Jeg vil have hunden fra den er hvalp så jeg er sikker på den ikke har haft dårlige oplevelser fra et tidligere hjem.

Jeg ved det kræver en del træning og meget mere hver dag men det er jeg indstillet på.

Det med at Rottweileren kan være dominerende er egentlig det der gør mig lidt i tvivl om det er den rette race for vores lille familie, som Vagthund og Ronderingshund jo helt klar men mere om den med sikkerhed vil være dominerende det er det jeg håber og høre fra folk herinde fra om deres hunde er det ? smiley

Jeg havde egentlig sat til mig selv at det skulle være en Han hund men så læste jeg herinde at en Rottweiler han kunne være mere dominerende end en Tæve og så kigger man jo lidt på en Tæve da jeg ikke har den store erfaring med den type hund, da vi aldrig har haft racen i familien, men vi har haft en del hunde i tidens løb ved mine forældre smiley men desværre ikke Rottweiler.

• #8   29. maj 2009 Henrik: Altså en rottweiler er jo en fremragende familiehund, men ja, hvis man får fat i en af de sjove, kan det godt bliver en større "kamp", ikke fysisk, men psykisk, da den gerne vil prøve en af, og man skal diskuterer lidt mere med den, om det nu var rondering vil var ved. Men samtidig får man en uhyggelig nervefast hund, der ikke viger fra noget. Det er trods alt nemmere at opdrage en lille hvalp, end at tage en voksen han ind. Netop hvis han er af den dominerende type, kan det være svært at sætte sig i respekt(og det drejer sig ikke om at slå eller på anden måde straffe hunden). Men omvendt hvis man vælger en han, der har middel temperament, så har du alletiders hund, der gør alt du ber om, og mere til Man skal kigge sig utrolig godt for, hvis man vælger den race, for vi læser jo af og til om den på forsiden af EB og BT, desværre, det er hvor de forkerte får fat i racen. Vil dog sige, at racen idag ikke er så dominerende som den var i "gamle" dage, men de findes stadig, de sjove hanner:-)

• #9   29. maj 2009 Lykke J.

Tusind tak for dit svar smiley

Kender du evt. nogle steder hvor man kan tage ud og kigge på racen smiley ?

Bor I København V

Men hvis du kender nogle steder omkring Esbjerg så er det også iorden smiley

• #10   29. maj 2009 Prøv evt at kigge på udstillinger(jeg ved at der er en rottweiler special udstilling i Odense på søndag, det var da værd at tage en tur derhen, der kommer mange hunde og deres ejere), eller DKK´s hvalpeliste, der står som regel de hvalpe, der er til salg, og dermed også kenneler.

• #11   29. maj 2009 Okay smiley

Må kigge efter hvornår der kommer udstillinger igen da vi er til familiefrokos på Søndag smiley

Hvad med en Boer Boel de skulle være gode som Vagthunde men kender du noget til racen smiley ?

• #12   29. maj 2009 en boerboel kender jeg ikke noget til:-) Så det vil jeg helst ikke udtale mig om:-)

• #13   29. maj 2009 Lykke J.

Bare iorden men tusind tak for hjælpen smiley

• #14   29. maj 2009 Sål lidt:-)

• #15   29. maj 2009 Lykke J

Skrevet: 29-05-2009 22:37:35

Tine P. det sidste vil jeg ikke helt give dig ret i, det kommer an på den enkelte hund.

he he, jeg kan lige se en lalleglad lab der skal stoppe en mand,,,,,enten ved at slikke på ham eller ved at tigge en godbid:-)
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Eller tjene en godbid ved at hjælpe tyven med at tømme butikken/firmaet/ whatever *lol*

- ej, ser heller ikke en labradamp som værende verdens bedste vagthund *rødmer*

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #16   30. maj 2009 Hos feks G4S (Falck) får du ik en Lab/GD/Boerboel godkendt, de fleste går med Schæfer.
    Hundene skal godkendes af politiet, før der må ronderes med dem. Du får løn for at gå til træning. Hundene skal op til prøve hvert år.

De små firmaer er som tommelfingerregel ligeglade med racer og godkendelser......

• #17   30. maj 2009 min mand er vagt både med og uden hund, vores hunde er en leonberger, som oprindelig var en superb vagthund, vores anden er en bernersenen/belgiskhyrdehund og de er en rigtige god vagthunde meget opmærksomme og de gør på kommando men de er også vænnet til det fra helt små så det har meget med træning at gøre. men selvføgelig er der synsforskel på om en vagt kommer med en hund på 10 kg eller en på 60 kg. de er begge rigtige gode familie hunde som elsker at nusse og synes det er dejligt at spille fodbold med ungerne( 5 stk) så der er da mange muligheder, også selv om det er en bl. hund

• #18   30. maj 2009 Måske en SBT ?

• #19   3. jun 2009 Nu blev der skrevet SBT, men er en SBT og Amstaff godkendt til at bruge som Hundevagt smiley ?

Tænker nu mere efter at det som man hør og læser i medierne om så firmaerne ikke vil have dem i firmaet smiley ?

• #20   3. jun 2009 i det firma min mand er i , må man gerne have hund med så er det lige meget hvadfor en hund det er , bare man har styr på den

• #21   3. jun 2009 Okay smiley

Hvilket firma arbejder din mand i smiley ?

Og er han uddannet Sikkerhedsvagt eller har han taget kursuset smiley ?

• #22   6. jun 2009 Okay smiley

Må prøve og undersøge det nærmere smiley

Men knæet skal også først være klar til det og resten af kroppen så der går nok noget tid, hvilket er sundt og godt så kan min kæreste og jeg se nærmere på de forskellige racer smiley hun er nu mest fast stemt på en Schæfer som jeg også har haft kig på smiley

Kommentér på:
Spørgsmål ang. Vagthund ( Lang )

Annonce