Jeg ryster helt vildt {{forumTopicSubject}}
For nogle mrd skrev jeg herinde at jeg havde en vindueskigger og havde havde kommet her i 4 dage. Jeg ringede til politiet den aften og de sagde at de intet kunne gøre.
Han blev ved med at komme og jeg fik telefonnumrene på alle mine naboer, hvilket gjorde mig mere tryk.
Jeg var bange for at gå ud med Lilly efter det blev mørkt, for jeg vidste ikke hvad han kunne finde på.
Dette fortsatte og sker stadig. Det er over 3 mrd nu og den sidste måned gad jeg ikke engang kigge efter ham.
Troede han var forsvundet med ak, han havde bare rykket sit tidspunkt for at komme.
I aften, for 10 min siden stod han derude, mens jeg sad og pakkede lidt julegaver ind, og tænkte at nu skulle der gøres noget. Så jeg rejste mig, tog min mobil med min nabosnr i hånden og åbnede min dør og spurgte ham højt, hvorfor han stod der. Han var på vej væk, men kom tilbage og svarede at han ikke stod der. Han var bare faldet i staver i få sekunder. Troede self ikke på ham og jeg skældte ham ud, og prøvede at få ham til at forstå at det er virkelig ubehageligt når han står derude hver nat. Det er altså ikke normalt.
Jeg ryster helt vildt lige nu og er bange for at han kommer igen.
Hvad skal jeg gøre for at få ham til at stoppe med at være der. Politiet vil ikke gøre noget så længe han står uden for min have. Jeg overvejer mange gange at flytte bare for at slippe for ham, men det burde jeg bare ikke været tvunget til.
Hjælp....
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
apr 2005
Har også tænkt på at min nabo med hans store hund kan skræmme ham væk:
(link fjernet)
Det ville være så dejligt, så jeg kunne sove om natten igen.
apr 2005
Han står nede for enden af min have, med kroppen indad mod min have og glor ind af mine vinduer til trods for at se er rullet for. Der er dog en lille kant som han kan se ind af, da persiennerne er for korte...
Han står der nogle gange 5 min andre gange op til 15 og han kommer sommetider igen 4-5 gange på én nat.
apr 2005
apr 2005
apr 2005
apr 2005
apr 2005
apr 2005
Har ikke set ham mere i aften, så han kommer nok ikke igen de næste par timer.
apr 2005
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 25 Svar: 115
Hvor bor du henne ?
Jeg kommer glædeligt forbi med både hund og jagtgevær, så skal jeg kraftedder.... lærer ham...
Så kan han jo lige kigge ned i den den dobbeltløbet og se og han kan falde i stave over det...
Frederik
nov 2004
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 1.427
Det er da en ubehagelig oplevelse, og så i 3 mdr!!!! Jeg havde prøvet at ringe til politiet igen, tror jeg. De kan vel i det mindste give manden en henstilling til at lade vær?
Men ellers håber jeg, at du har løst problemet selv, ved at konfrontere ham med det. Så er han jo ligesom opdaget, og du ved, han er der, så må det "sjove" for ham vel næsten gå af.
Ellers skulle du måske en dag få fat i nogle kammerater, og så ganske enkelt invitere manden ind på kaffe næste gang. Det sidste er en spøj, selv om det da kunne være ret interessant, at få at vide, hvorfor han egentlig står der....
Håber ihvertfald, det løser sig for dig!
Knus fra Luna og Cat.
apr 2005
Cathrine: Jeg har talt meget med mine venner om hvad vi kan gøre. Har også talt om at være en 10 stykker og så gå ud og følge efter ham. Jeg har også stået i haven engang sammen med en veninde, mens han kom. Lilly og hendes hund gøede vildt af ham, men han smilede bare og gik videre...
nov 2004
apr 2005
nov 2004
Følger: 43 Følgere: 45 Hunde: 5 Emner: 37 Svar: 1.320
Nej, pjat...kan godt forstå, at du ikke føler dig tryg.
Måske skulle du notere hver gang han er der - tidspunkt og varighed og så kontakte politiet igen. Selvom manden ikke gør noget "ulovligt", så kunne de vel tage en venlig snak med ham om situationen? Og uanset om han befinder sig på offentlig grund, er der vel tale om en form for chikane.
Kan du ikke evt. aftale at naboen med den store hund, går tur næste gang, han står der og så falder i snak med ham og forsøger at finde ud af, hvorfor han bruger så megen tid foran din have?
Måske er han ikke rigtigt rask(ikke farlig)...måske har han et eller andet tilhørsforhold til dit hus...har boet der tidligere eller???
apr 2005
Har talt med min nabo og de har sagt at jeg bare skal ringe til dem, men har det bare så dårligt med at ringe kl 2-3 om natten. Især hvis han allerede er væk efter 5 min, og de så kommer ud forgæves.
Men deres nummer er på min mobil og klar til at blive ringet op til, når jeg konfrontere ham. Jeg tror at jeg er mere modig nu til at brokke mig til ham, for jeg synes ikke at det er ok. Næste gang blitzer jeg ham....
nov 2004
Tit er det jo mennesker, der er harmløse, som gør det, og som ikke fungerer rigtig oven i hovedet.
Men det er da ubehageligt, og selvfølgelig skal det stoppes.
apr 2005
Jeg ryster helt vildt