{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.475 visninger | Oprettet:

Så gal at jeg ryster {{forumTopicSubject}}

Hvordan fitten kan man gøre det???????????

En hund som kun lige er 2 år og allerede udviser tegn på allergi, den skal man da lave hvalpe på skal man. Enda helt planlagt og aftalt med dyrlægen.............Eller noget.

Ved ikke hvad jeg vil med det her. Er bare så harm.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så gal at jeg ryster
  • #1   27. dec 2013 De skal vel tjene dyrlæge regningerne hjem.....

• #2   27. dec 2013 nåh ja han mangler vel en ny bil eller sommerhus smiley

Ej helt ærligt. Det er altså også tilladt at tænke bare lidt selv smiley

• #3   27. dec 2013 Jeg forstår heller ikke, hvordan man kan forsvare sådan et kuld smiley

Jeg har selv haft en allergihund, som måtte give op inden han var 3 år.
    Det var simpelthen så hårdt igennem hele forløbet, med bekymringer og angsten for at miste ham, for så til sidst, at stå med den kæmpe sorg da vi måtte sige farvel.

• #4   27. dec 2013 Det virker som om at nogle mener, at har de en sød hund, så skal der avles på den - uanset hvad.
    Det er rigtig ærgerligt, at så mange ikke sætter sig ind i, hvad det vil sige at avle - og sætter sig ind i arvelighed af diverse sygdomme osv.

Jeg har da selv modtaget en del mærkelige blikke, når folk har spurgt om ikke Cody skulle være far.
    Øøøh, nej!?! Cody er en skøn hund, men jeg kan seriøst ikke se, hvad han kan bidrage med som er så unikt. Nu er han så også kastreret, så problemet er løst smiley

• #5   27. dec 2013 Man skulle tro du mente min kollega smiley

Hun/familien har en Springer Spaniel ... for nogen tid siden kom hun og spurgte til noget med foder, for hunde kløede sig .... vi talte løst og fast og hun sagde at det var ærgerligt for de ville så gerne prøve at have hvalpe, men nu ville de så ikke alligevel...
    Desuden var den træls efter løbetid, så jeg foreslog sterilisation, ja det tænkte hun også..

Så her lige inden jul spurgte jeg til kløen, den var meget bedre sagde hun, og som manden sagde " hundeklør sig jo altid" altså det er bedre med ikke væk, sådan forstår jeg det .... Hvad med sterilisation spurgte jeg, Nej den havde de droppet, de ville jo så gerne have hvalpe med den ..... jeg var målløs .....

• #6   27. dec 2013 Åhh nej. Jeg kender det også med folk der avler uden at have forstand på hvad de laver også med psykisk totalt ustabile hunde :o(

Men det er endnu mere svært når jeg hører om dem der avler på allergihunde da jeg selv har en af slagsen.
    Hver dag er en kamp for forhåbentligt at undgå at hun får et udbrud.

Noget af det der faktisk hjalp mest var neutralisering da hormonsvingningerne så ikke påvirkede immunforsvaret så meget.

Det grænser til dyremishandling i mine øjne at avle på sådan noget ...

• #8   27. dec 2013 @ Isabelle ..... ja det er jo lige det smiley :/

Har jeg forstået det rigtigt at selvom det er 100% privatkuld så, Hvis hvalpene fra min kollegas hund udvikler allergi indenfor de første 2 år, så kan min kollega hænge på dyrlæge regninger, eller evt. skulle tage hunden tilbage ??? for det ville jeg sige men var ikke sikker..

• #11   27. dec 2013 ØV, for tror manden er ret nærig så måske det kunne få ham til at tænke sig om, tror nemlig det er ham og ikke hende der er den helt uansvarlige .... men er det ikke således at købeloven gælder for dem også?? at de er ansvarlige for det de sælger ??

• #13   27. dec 2013 øv

• #15   27. dec 2013 Ok .... det kan jeg jo prøve ... er det virkeligt sådan at hvis en privat person får 1-2 kuld med en tæve de ved fx har tendens til allergi /anden lidelse, så hæfter de ikke automatisk hvis hvalpene får det ??

• #16   27. dec 2013 hanne m

det er nok rigtigt det du skriver.

Men hvis nu køber spørger efter en "garanti" periode,ALTSÅ,hvis det er indenfor garanti perioden,så hæfter vel sælger for det,hvis div.papirer er underskrevet noge juridisk.

Men sådan noget,gælder måske ikke for "hjemme avl" ;;

m.v.h.
    vibeke

• #18   29. dec 2013 Jeg mener nu at købeloven gælder for alle opdrættere, kennel eller ej. Hvornår er man privat og hvornår er man kennel? 1 hund, 2 hunde?

• #19   29. dec 2013 Jeg kan se på facebook at min moster søger en karalskbjørnehund Han til deres tæve uden tavle..
    Ååååhh gud - de kan ikk en gang opdrage den/dem de har (skider indendørs, ødelægger alt osv.) + de altid brokker sig over pengeproblemer og lige har siddet uden strøm i 2 måneder, ak ak ak smiley smiley ..

• #20   29. dec 2013 @ betina, tja de ser det vel så som en indtægt .... fortæl dem lige hvad et kejsersnit en weekend koster, at tæven og senere hvalpene skal have ordentligt foder, at der kommer vaccinationer og chipnings udgifter, samt de ikke kan være sikre på at få hvalpene solgt, eller kun få så få at salget ikke dækker udgifterne ...

jamen halleluja, der skulle være avlsforbud i DK en tid hvis ikke man var en kennel ...

• #21   29. dec 2013 Undskyld Hanne, men tror jeg har bedre chancer hos en dør..
    Nu er Uffe også uden tavle, så det er ikke tavlen jeg tænker på, men bare et "amen så la da vær" , især når man ved hvordan de holder hund..
    De har haft hvalpe en gang før, for mange år siden - tror omkring 13 år siden, da kom der så kun 1 som de beholdte, og hun blev aflivet for et par år siden af alderdom..

Så jeg håber bare de IKKE finder en Han, eller at det ikke lykkedes eller der kun kommer 1 og de beholder den..

• #22   29. dec 2013 ja så håber jeg da de med den nuværende økonomi ikke finder en han, for det koster jo med både drægtighed og fødsel ... han hundens ejere forlanger jo også ofte en form for betaling, fx i form af en hvalp....

Kommentér på:
Så gal at jeg ryster

Annonce