22. apr 2008 Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 530
Ryster sku helt endnu... {{forumTopicSubject}}
Puha for en gåtur, som egentlig bare skulle have været ret afslappende...
Vi kører i Solbjerg hundepark, og idet jeg stiger ud af bilen, kan jeg høre 2 der råber ad hinanden...
Kan så se der sidder en dame og holder ved sin hund, mens manden vender ryggen til hende og går videre med sin hund... han råber så at hun skal ha styr på sin køter hvis hun skal være herude...
Og så råber hun "fuck dig"...
Nå nå tænker jeg, og går langs hegnet og hen til den næste åbning, går så ind og ser damen gå ud med sin hund. Så slipper jeg Hailie løs, som jeg plejer, og vi får gået vores tur rundt i parken...
Jeg giver Hailie snor på, da hun ellers ikke er til at få med hjem, og lige pludselig kommer der 2 halvstore mænd ind, (uden hund) og går meget direkte hen mod ham, som skændes med damen tidliger...
De begynder så og råbe og skubbe til ham, og truer ham, og hvad de nu ellers lige kan finde på... jeg står lidt på afstand, sammen med en bette dreng, som var derude med hans hund... da det begynder at blive til nogen hårdere skubben, ringer jeg altså efter politiet, og ja ja de skal da nok komme, sagde den flike betjent... (de kom så aldrig)
Men hvad sker der så?
Jeg hører mig selv åbne munden og råbe, at nu skal de fandeme slappe lidt af...
Blev sku helt forskrækket over mig selv...
Og så kommer de jo hen mod mig, og puha, hvor benene lige rystede lidt, og spurgte hvad fanden jeg blandede mig for...
Fortalte så at jeg havde set hvad der var sket... Jeg blev så spurgt, om jeg havde hørt manden kalde damen for en luder, so osv...
Og nej det havde han altså ikk kaldt hende..
Og så blev der ellers diskuteret lystigt videre, fordi så kaldte vi jo hans kone for en løgner...
Hold da op, hvor jeg da ikke gad høre mere på det, så gik op på parkeringpladsen, og satte Hailie i bilen, og holdte så øje med hvad der skete, og om politiet skulle dukke op...
De endte så med at true ham på livet, og skubbe ret kraftigt til ham..
Tog nummerpladerne i tilfælde af politiet var interesseret, men har da ikke hørt fra dem...
Altså... jeg tænker... Kvinde, så klar dog dig selv, i stedet for at være en kujon og ring efter mand og venner...
Han gjorde eller kaldte hende absolut ingenting.. tvært imod en anden vej...
puha en dag...
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
Næste gang ringer du bare til mig, så kommer jeg med Joey og leger Kamphund
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 530
Men jeg ved ikk rigtig mht.politiet... da jeg ringede spurgte han, om det var voldeligt... så sagde jeg nja... de skubber til hinanden... "Nå men ring igen, hvis det bliver værre... men jeg sender nogen afsted, hvis de har tid"
Men hold da op...
"Min hund, angriber din, du beder mig om at ha styr på den, og så ringer jeg efter hjælp" Tag dig dog sammen kvinde!
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
apr 2008
apr 2008
og er da træt af at du tidligere har oplevet ubehagelige ting, men gør det, det fair det der skete??
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.258
ØHH og nu gør du så fuldstændig det samme her - tror du det gavner noget... Man høere og ser og opfatter altid tingene forsklligt, jeg ville ahve gjort som trådstarter - dog ville jeg ha krævet politiet dukkede op
At ringe efter hjælp er da for meget, hvis du frit kan gå din vej var det nok ikke være end som så... Manden er måske blevet chokeret og bange - kommer der en kamphund efter mine (uanset hvilke af hundene der starter) - tja så nøjes jeg ikke med at råbe af den, så vær du glad for det ikke var mig du mødte derude
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 437
apr 2008
Og er da ked af hvis du har følt dig truet eller noget af ham, men som sagt blev jeg meget nervøs over den måde det blev tacklet på... det var sku ikke det der skete med dig, og manden hund, men alt det der skete bagefter...
Især fordi ham den bette knægt også var derinde... den var sku ikk helt fair...
dec 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 42 Svar: 782
Det er sgu uacceptabelt.
Selvfølgelig skal folk snakke pænt, -enig, men at manden derefter bliver skubbet er virkelig unødvendigt. Det er faktisk vold!!!!!!!!
Så en anden gang, hvis du ikke selv kan tage diskussionen, så bed i det mindste din kæreste (PLUS VEN?!!) om at tage diskussionen uden vold. Helt ærligt!!
okt 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 59
okt 2008
okt 2008
okt 2008
Hailie og mor var der derimod, hun har set og hørt - Men ingen ved om det passer heller...
Uanset hvad så har jeg her på tråden ikke læst, at nogen har truet nogen på livet - Og uanset hvem der lyver, så gør nogen nok - Dermed "summen af idioter er støt stigende"
Og hvem der vil tage den sætning på sig - Det styrer de vil selv!
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 425
Tja, jeg ville så også træffe den "forkerte" beslutning og være en "idiot" som dig, hvis jeg følte mig truet. Havde handlet præcis på samme måde. Nu ved jeg ik hvad der skete, men er blevet truet før og kender den grimme følelse.
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 44 Svar: 502
Man kunne også spørge sig selv om, hvorfor den tråden handler om først giver sig til kende 4 timer efter tråden blev postet, hvis det er sådan..
Uanset så ved alle muskelhunde ejer at det ikke er alle der elsker ens hunde som men selv gør. Måske har den anden ejer følt sig truet af din hund, og går til modangreb verbalt? I don´t know..
Manden er grov og råber af dig, du råber tilbage.. Kan du råbe tilbage kan du stå op for dig selv, så gør det og ta lidt ansvar for hvad hunden laver. Lige som manden må tage ansvar for sin egen hund. -uanset hvad der er sket i nogens fortid, alle har en fortid..
At ringe og be om et tæskehold er underligt, intet mindre..
At true er dumt, intet mindre..
dec 2007
og det er totalt uacceptabelt.
Jeg har ingen problemer med, at kæresten hjælper dig, hvis du føler dig truet. Men det skal sgu foregå uden at skubbe til andre mennesker.
Hva bliver det næste?
dec 2007
(men retfærdiggør stadig ikke vold...)
jun 2007
Tæskehold eller ej, pointen er at du burde ha klaret dig selv.. Føler du dig uretfærdigt behandlet så fortæl vedkommende det og hvis de ikke vil acceptere det, så gå?.. Værre er det ikke..
Hvis man ringer efter hjælp og den kommer, at "hjælperne" så kommer og skubber til en enkelt mand, det er et tæskehold i mine øjne..
Hvis du blir bange for manden så gå?.. Er der ingen grund til at være et sted man føler sig utryk...
Tror min mening er kommet til udtryk her...
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Når det er sagt er der selvfølgelig ingen her som ved hvad der har foregået mellem dig og manden. Men at ringe efter kæresten som så kommer med en ven og "snakker" med manden, er altså at overreagere.
Og det gør dig ikke en tand bedre end manden du mødte.
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 425
Det må være klubben for overreagerende hystader.
PS....
Nogle mænd kan sgu godt slå hårdt.
Mit tæskehold bestod så af 1 mand, der verbalt nedlagde psykopaten der var efter mig......
jun 2007
Hvordan er det mere rigtigt det ud siger hvad din kæreste ar lavet end hvad hallie´s mor siger, du var der jo ikke selv..
Uanset, så var det dig der ringede og bad din kæreste om at komme, han var der fordi du bad ham om det, og så kan det vel sige sig selv at det ville køre op i en spids..
Du blev skræmt, og du fik nogen til at skræmme manden igen.. -har du det så bedre nu? For nu er i to der er utrykke over at komme i hundeskoven med jeres hunde...
Det her kører i ring..
Enig med Karina H.. Hvis du ikke ville udstilles - Skulle du nok ikke have skrevet...
dec 2007
Jeg beder dig heller ikke om at forsvare dig, vil blot påpege at skubbe folk er at begå vold. Det er ikke næsten vold eller "lidt" vold, det er vold!
men håber du ikke møder den person igen, det ville nok være det bedste for alle parter
dec 2007
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
tror du ikke også mande med den anden hund handlede overilet i en presset situation da han råbte ad din hund.
hvis min hund og en anden hund røg i hovedet på hinanden ville jeg da også først og fremmest råbe ad dem og håbe på at det stoppede det.
og så synes jeg kærsten og vennens opførsel er fuldstændig uacceptabel, men det må de vel selv stå til regnskab for
aug 2007
Og faktisk kan manden anmelde din kæreste for trusler på livet - Det havde jeg så gjort hvis det var !!
jun 2007
Jeg kan ikke klare mig selv på alle områder men hvis det sætter andre i klemme så kan jeg sku, og det er jeg sikker på at de fleste kan nikke genkendende til..
Jeg er sikker på at den "unge smarte mand" også har fået en klump i halsen og at han også har og vil være utryk ved at komme i hundeskoven igen..
Der er masser, masser af andre måde at løse konflikter på end a ty til vold eller trække andre ind i det..
Sengen kalder, god nat til alle herfra..
sep 2007
som sagt kan det jo være at han handlede overilet i en presset situation.
personligt synes jeg det er mere ok at råbe div. skældsord end at møde op og begynde at skubbe til folk
aug 2007
Men havde sgu meldt ham alligevel..
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Føler jeg mig truet af en løsgående hund uanset race ville jeg råbe af den i 1. omgang: Kan du komme hjem !!
Vi bruger det faktisk i hundetræning hvis et indkald fejler for en af de andre hundeejere skal alle sende hunden hjem (hen til ejeren). Hunden får ingen belønning ved ikke at lystre ==> jeg må hellere daffe hjem til min ejer som i hvert fakd belønner mig for at komme tilbage) ...
Så at han råber af din hund, jah det kommer for mig meget an på motivet ... Hvis du reelt ikke havde styr på din hund så ville jeg nok også have bedt dig om at få det !!
Derudover foragter jeg alle former for vold, det være sig fysisk eller psykisk. Det var din konflikt med denne mand og idet han går væk kunne konflikten være slut. Hvorfor optrappe den ved at tilkalde dit eget private "tæskehold" så situationen ekskalerer?
Næste gang han ser en hund af din race vil han så forbinde denne og dens ejer med noget godt? Nej ...
Udover Hailies mor synes jeg at alle ud fra beskrivelserne i denne tråd tacklede situationen ualmindeligt umodent.
aug 2007
sep 2007
okt 2007
sep 2007
det ville min mand, ja, men jeg kan også roligt ringe efter ham da han aldrig ville overfalde folk.
(og så synes jeg at det er vildt overdrevet at kalde det psykisk vold at en eller anden råber ad en når man går tur, så skulle alle mennesker da være nervevrag)
aug 2007
Nu er jeg også før blev truet, da jeg overhørte en prale af at han havde banket en af mine venner, jeg spørger så efter om det nu også vedkommende han havde tæsket - Og ja det var det - Fint siger jeg så skal jeg nok vidne mod dig...
Det blev han selvfølgelig ikke glad for at høre og begynder at puste sig op, men kan jeg virkelig ikke tage seriøst - og han da bare tjatte til mig, det vil ikke ændre på noget - Det gjorde han så ikke - Men meldt det blev han - og han kom bag tremmer - Og hold da op hvor blev kæresten sur over at jeg ikke ringede.. Men hvorfor skulle han da blandes ind i det....
Min historie og hold kæft jeg rystede bagefter - Men folk skal fandme ikke true mig
sep 2007
og gu ville min mand da ikke give ham hånden´. han ville slet ikke opsøge ham, manden var jo gået videre, og det kunne være sluttet der.
men ja min mand er tydeligvis bedre til at håndtere sådanne situationer end din kæreste, men det er vidst irrelevant her
aug 2007
sep 2007
jamen jeg synes dybest set heller ikke du handlede forkert i at ringe når du følte dig utryg, jeg synes tilgengæld din kæreste handlede forkert og som jeg skrev til at starte med kan du jo ikke stilles til ansvar for det
okt 2007
Om Theo havde meldt sig på banen eller ej, havde min holdning været den samme men jeg ville så slippe for at komme under mistanke for mobning (jeg mobber IKKE nogen).
Mine indlæg på HG er min generelle holdning til den problemstilling som trådopretter beskriver.
Havde jeg oplevet det samme havde jeg sikkert også haft behov for at dele den med mine venner og bekendte herinde, og så er det vel ikke Hailies mors problem at Theo tilfældigvis er at finde på HG. Vi er alligevel 58000 bruger herinde med samme kærlighed til hunde så vi kan ikke undgå at ramle på hinanden IRL bevidst og ubevidst :o)
Trådopretter har intet sagt til at Theo giver sit besyv med. Hailies mor beskriver sin side og Theo sin. Det er det en debat handler om.
Nogen har en holdning, andre en anden ...
okt 2007
Jonna: Næh det gør det ikke. Jeg kan se at du læser mine indlæg lige så snæversynet som du beskylder mig for at være :o)
For mig at se har en sag to sider og begge er repræsenteret i denne tråd. Det er jo unikt for HG.
Det er ikke mig der beskylder dem der er enige med trådopretter for at være rygklappere. Man er vel ikke mindre rygklapper fordi man er enig med Theo?
I stedet for at se det skrevne som en hetz og hidse sig op fra starten af (det er sådan jeg læser dine indlæg som et surt opstød !!) så kunne man også bare vælge at slappe lidt af og lade sagen have to sider.
Ingen udover trådopretter, Theo, fyren som Theo følte sig truet af, Theos kæreste, dennes ven og den lille dreng ved hvad der skete i den skov.
Derfor kan alle vi andre kun give vores mening i denne DEBAT på et generelt plan.
okt 2007
Jeg skriver mine meninger og står ved dem.
Jeg skriver hvad jeg ikke er bleg for at sige direkte til folk.
I denne sag kan jeg sætte mig ind i trådopretters reaktion og giver udtryk herfor hvorimod jeg tager afstand fra Theos. Det er der i mine øjne ikke noget galt i ...
Jeg er ikke ude på bevidst at nedgøre andre mennesker.
Og joh Jonna jeg har sørme for længst fundet ud af at din respekt for dette sted ikke er stor :o)
Det fremhæver du gang på gang (og hver gang undrer det mig hvorfor du så bliver ved med at være her hvis vi er så unuancerede og ikke din respekt værd?)
Men det er vel i princippet ikke mit problem? Jeg kan godt lide at være på HG og jeg kan godt lide de mennesker der er her og respekterer de fleste, både når vi er uenige og når vi er enige ...
Jeg har deltaget i ikke så få debatter herinde og ja alle er ikke lige nuancerede eller spændende så dem kan man springe let henover, men man kan bestemt også finde en del spændende nuancerede debatter hvor man kan lære en masse ud fra andres anskuelser og erfaringer ...
Jah jeg ligger ikke skjul på at jeg godt kan lide at være på HG og at min respekt for dette sted, for hvad det er, et hundegalleri med et debatforum, er stor.
Ellers ville jeg ikke tilbringe så meget tid herinde eller være sammen med menneskerne + hundene jeg har lært at kende herinde fra, IRL :o)
okt 2007
HG og HG's debatforum + grupper repræsenterer for mig en bestemt gruppe af aktive brugere som kan diskutere så det brager og bagefter alligevel kan hygge sig sammen i hyggetrådene med venlig sarkasme og (selv)ironi.
HG er ikke stedet hvor man kan/skal indhente viden om hunde men det er for mig et godt sted at dele oplevelser, både gode og dårlige med andre med samme fælles interesse, hunde.
Og så er det jo muligt alligevel at lære noget ved at vende et problem herinde og rent faktisk ende med en anden indgangsvinkel som man ikke lige havde kunnet tænke sig til.
Man kan tage selv de små adfærdsspørgsmål op i adfærdsgrupperne (hvor der altså også udover garvede hundeejere, trænere etc. sidder adfærdsdimser eller adfærdsstuderende) eller få gode idéer til hvordan man griber en træningssituation an i tricks og træningsgrupperne (der har de unge brugere ofte helt unikke indgangsvinkler) etc.
Min allergihund har haft god gavn af barf/råfordringsgrupperne som hjalp os igang da vi blev nødt til at springe hovedkulds ud i det da Kia blev dødsyg af tørkosten og dyrlægens eneste alternativ var et liv på medicin eller aflivning :o) Så ja jeg er HG-o-man.
Personligt synes jeg at denne tråd overholder en god tone og ingen nedgøres.
For mig er det ikke at nedgøre at skrive at man ikke er enig i eller tager afstand fra en anden persons handlinger ... Der er ikke noget ondt i at være uenige ...
Jeg har det ligesom dig (tror jeg, vil jo ikke mistolke dig) at jeg forsvarer den svage part, og er imod uretfærdighed og mobning.
Vi har så bare forskellige holdninger til hvor grænsen går :o)
Men tak for diskutionen anyway :o)
okt 2007
apr 2008
Jeg vil gerne lige ha alt på det rene. Meningen med det her indlæg er IKKE at du skal føle dig haglet ned af brugere herinde.
Jeg var ret chokeret da jeg kom hjem og havde brug for at få det ud.
Da jeg kørte ind på parkeringspladsen til hundeparken, holder jeg tilbage for manden med hans hund. Jeg åbner bildøren i det jeg kan høre lågen smække ind til parken, men bliver siddende i bilen.
Da jeg ser de 2 mænd komme ind i hundeparken og hen mod manden, besluttede jeg at blive derinde. Da de begynder at råbe ret provokerende ad manden, kommer den bette knægt hen til mig, og jeg ringer til politiet, de kunne endda høre dem i baggrunden.
Det er ok at du følte dig truet, var bange og sådan... men som en skrev tidligere, havde jeg nok sagt noget til min kæreste og hans kammerat, hvis de opførte sig så truende, som var tilfældet igår..
Og jeg kan ikke huske om det var din mand eller hans kammerat der sluttede af med at halvråbe noget i retning af, at hvis han så ham igen, eller noget i den retning, ville han brække alle knogler i hans krop.
apr 2008
jun 2007
At der pludselig skal råbes mobning, er jo bare at tænde en band som der ikke er gløder til
Folk har forskellige holdninger, det skal der være plads til, så jeg forstår ikke hvorfor du Jonna begynder at kalde andre for snæversynet? Dine synspunkter virker heller ikke helt obejktive..
Jeg kan ikke se hvor theo bliver nedgjort, sproget i tråden er overraskende pæn.. Theo der er stillet spørgsmåls tegn til din reaktion.. Er det dét du mener er respektløst?
apr 2008
Vi bliver ikke enige om hvad der er sket, og som andre siger, det er også ok. Det var jo ikke det der var meningen med indlægget. Jeg havde brug for at komme ud med det, og sådan er det jo bare...
dec 2007
Alle har sgu ret til at udtale deres mening om tingene, alle har talt med pænt sprog, og der er ingen der sviner Theo til!!! (som hun selv også siger)
aug 2008
okt 2007
Og jeg håber ikke at du i din hverdag tager stilling på lignende grundlag..."
Jeg mener ikke at jeg er snæversynet, tværtimod.
Og jeg står stadig fast ved mine holdninger i denne sag.
At du, Theo, ikke giver meget for mine holdninger jah, det undrer mig ikke da jeg netop ikke er enig i dine handlinger og tager afstand herfra, i denne sag ...
Det ville have undret mig mere hvis du forstod mine holdninger :o)
Men jeg mener ikke at jeg på noget sted nedgør dig eller viser dig mangel på respekt ...
apr 2008
Jeg er ked af at jeg skrev "Kvinde, så klar dog dig selv, i stedet for at være en kujon"
Men det var sådan jeg følte i det øjeblik. Kan godt se det udfra dit synspunkt, men føler at det der skete ikke var i orden...
aug 2008
Kan så se der sidder en dame og holder ved sin hund, mens manden vender ryggen til hende og går videre med sin hund... han råber så at hun skal ha styr på sin køter hvis hun skal være herude...
Og så råber hun "fuck dig"...
Nå nå tænker jeg, og går langs hegnet og hen til den næste åbning, går så ind og ser damen gå ud med sin hund. Så slipper jeg Hailie løs, som jeg plejer, og vi får gået vores tur rundt i parken...
Jeg giver Hailie snor på, da hun ellers ikke er til at få med hjem, og lige pludselig kommer der 2 halvstore mænd ind, (uden hund) og går meget direkte hen mod ham, som skændes med damen tidliger..."
og
"Da jeg kørte ind på parkeringspladsen til hundeparken, holder jeg tilbage for manden med hans hund. Jeg åbner bildøren i det jeg kan høre lågen smække ind til parken, men bliver siddende i bilen.
Da jeg ser de 2 mænd komme ind i hundeparken og hen mod manden, besluttede jeg at blive derinde. Da de begynder at råbe ret provokerende ad manden, kommer den bette knægt hen til mig, og jeg ringer til politiet, de kunne endda høre dem i baggrunden."
Det er da ikke det samme hændelses forløb...
apr 2008
Kører ind på parkeringspladsen... holder tilbage for manden... kører helt ind og parkerer, åbner døren, og sætter den ene fod ud på jorden, for at få en mobil i lommen, hører lågen smække, jeg ser ikke at de 2 hunde mødes, stiger ud af bilen da de begynder at råbe ad hinanden...
Tager Hailie ud af bilen, og går hen imod indgangen... Beslutter mig for at vi ikke skal gå den vej ind, da jeg ikke bryder mig om, at gå ind hvis der er hunde lige indenfor lågen... Idet jeg går stille og roligt videre mod næste indgang, går manden videre med hans hund. Da jeg er kommet længere hen imod den anden indgang, ser jeg *theo* gå ud med sin hund.
Jeg kan ikke huske præcist hvad der så sker, om hun kører, eller bare sætter sig ind i bilen...
Men... Så slipper jeg Hailie løs, som jeg plejer, og vi får gået vores tur rundt i parken...
Jeg giver Hailie snor på, da hun ellers ikke er til at få med hjem, og lige pludselig kommer der 2 halvstore mænd ind, (uden hund) og går meget direkte hen mod ham, som skændes med damen tidligere, og besluttede at blive derinde. Da de begynder at råbe ret provokerende ad manden, kommer den bette knægt hen til mig, og jeg ringer til politiet, de kunne endda høre dem i baggrunden.
apr 2008
Meningen med mit første indlæg var ikke en masse ordkløveri osv...
Som skrevet tidligere, skulle jeg ikke have kaldt den en kujon... vi oplever alle ting, på vidt forskellige måder, og reagerer derefter...
Mht. starten af hele den her oplevelse...
Det JEG oplever er at jeg åbner bildøren, og ikke står helt ud, jeg kan høre noget hundelarm, og idet jeg står ud, ser jeg at manden står henne ved dig og din hund...og råber noget med forbandede kamphunde, som ødelægger det for andre... (kan ikke huske det ordret...) hvorefter han går væk med sin hund... hvor han så råber noget igen, og du råber tilbage...
Som du også selv sagde tidligere, vil vi aldrig have samme opfattelse af situationen...
Og også som skrevet tidligere var grunden til at jeg skrev indlægget at jeg var lidt i chok over alt det efterfølgende... ikke starten af det hele...
apr 2008
aug 2008
aug 2008
aug 2008
Jeg har faktisk læst om racen, ellers ville jeg ikke udtale mig... Jeg fandt lidt på rottweiler klubbens hjemmeside, de må vel vide hvad de snakker om:
"For 2000 år siden var en militær - ekspedition en uhyre vanskelig opgave, næsten enhver form for tekniske hjælpemidler var ukendt, og troppernes rejse strakte sig ofte i månedsvis. Et af de største problemer var derfor at skaffe føden til hæren, idet man ikke kunne regne med at skaffe føden undervejs. Man kendte ikke konservering af kød, som skulle medbringes, måtte derfor transporteres "på kloven".Og her kommer Rottweileren ind i billedet, idet det var dens stamfædre, der vogtede og drev hornkvæget, og under slagene blev benyttet som stridshund.
Mange hunde af denne type fulgte med på de romerske hærtogter, og på den måde nåede den frem til byen Rottweil iWärttemberg, som romerne erobrede i det første århundrede. Rottweil ligger midt i et landbrugsland hvor flere kvægveje mødes, og allerede fra romertiden var byen et stort kvæg og studemarked for hele Centraleuropa. Man havde derfor et stort behov for gode driv- og vogterhunde, og man fandt i den romerske drivhund den race, der bedst passede til formålet."
Så du har delvist ret, men kunne vist også trænge til lidt mere læsning...
Og du skrev altså muskelhunde, ikke kamphunde... Jeg vil give dig ret i at kamphunde har nogle egenskaber, ligesom jagthunde har, men jeg mener at så længe man træner den og tager højde for de egenskaber så får man en dejlig hund. Men det er vist en disskution der hører til et andet sted....
Ryster sku helt endnu...