{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Farvel vilde gris.... {{forumTopicSubject}}

ja jeg må lige af med min undren, over danskernes forhold til de få vilde dyr der er her i landet.....

jeg sidder og lurer på Lorry øst (tror jeg nok), hvor der så kommer et indslag om en familie, der en dag, til deres store frygt??? opdager at der står et vildsvin i baghaven, og gnasker familiens blomster i sig.... "ja puhha" siger moren "jeg blev jo helt bange, og besluttede at ringe til politi og brandvæsen.... for hvad sku jeg dog gøre...."......den ca. 10 årige datter toner også frem på skærmen, pegene på de spiste blomster " ja den stod her og gumlede, og jeg blev helt bange da jeg så den gennem vinduet".....
en ung politibetjent forklarer at man besluttede at skyde svinet, af frygt for hvad den kunne finde på.....hva djævlens var konen bange for ....hun stod INDE I HUSET bag tykke vægge og døre..... hvorfor blev hun ikke bare glad for at hendes datter (som en af de få ) fik lov at se et rigtig vildt dyr i haven, i stedet for i køledisken i supermarkedet???

tilbage sidder jeg så og ryster på hovedet..... sig mig hva faen går der dog af folk, vi kan altså ikke prale af vildt dyreliv i danmark (for det har vi fjernet) og dem vi har, er altså ikke den store trussel....vi er jo ikke i indien eller Canada hvor der er tale om tigere og bjørne....nej vi snakker om vildsvin, og meget få af dem..... og gud dødeme om vi så ikke ved det mindste glimt af vildt liv, straks pløkker det ned.... jammen jøsses.... ligesom når en eller anden bovlam tosse af en landmand, med alvorlig mine, står og kræver vildsvinene skudt, fordi de ikke må komme i nærheden af hans produktions tam svin...hør her folkens DE KOM FØRST...og ved et mirakel overlevede de ( modsat ulvene ) vores rovdrift på dem, hva med at give dem en medalje alene for det???....eller hva med bare at nyde deres medeksistens (så længe det varer).... i andre lande med vildt og langt farligere dyreliv, gør man hvad man kan for at bevare og værne om det....men i Danmark... gælder det for alt i verden om at fjerne det....hva bliver det næste....myrd en regnorm???

Lykke

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farvel vilde gris....
  • #1   1. nov 2006 Ved heller ikke lige hvad folk tænker. Ved fra min kusine, der bor i Australien, at hvis de møder en slange i deres have, så skal de ringe til politiet der så kommer og flytter den hen til ubeboede områder.
    Hvis jeg så et vildsvin i min have, ville jeg skynde mig at hente mit kamera og så skyde den med det ;o)

• #2   1. nov 2006 nemli Susanne.....jeg ved godt at et vildsvin kan være farligt hvis man ikke tænker sig om i omgang med et`.....men ka man så ikke bare lade være med at gå hen til det....og bare på afstand stå og nyde det.... ihhhh jeg blir sku bare så sur over vores latterlige holdninger til vildt liv i Danmark....for det er så lidt af det....

Lykke

• #3   1. nov 2006 Der skulle jo nødigt blive for spændende i Danmark, for så kunne rejseselskaberne jo ikke tjene kassen på at sende eventyrlystne Danskere på oplevelsesrejse for at de de vilde dyr i Afrika, og Givskud Løvepark ville ikke være spændende hvis vi kunne se dyrene i vores baghave.

Det er ren kapitalisme det hele smiley

• #4   1. nov 2006 he he he Pauseklovn.....kan godt li din ironiske, tone..... og hvor har du dog ret....

Lykke

• #6   1. nov 2006 Det var ikke en betjent med en fra det lokale brandvæsen (i min by) der valgte at skyde dyret, for kke at riccikere eget liv??? Ja så var det vel heller ikke mere dramatisk...

Hvor svært kan det være at bedøve dyret indfange det og sætte det ud et sted hvor den kan færdes frit...

• #7   1. nov 2006 Enig lykke......ski da sørgeligt, at de få vild svin vi har i DK ikke kan få lov til at gå i fred..............hvis konen var gået derud, var den sikkert flygtet over hals og hoved........den er nok ikke vant til, at se sådan en underlig race ;o)

Vi havde engang en grævling i vores garage........den var smuttet ind mens porten var åben og havde lagt sig til at sove.........vi ringede til en som vi kender der er naturvejleder..........for vi anede virkelig ikke, hvad vi skulle gøre. Han kom ud og kiggede og han kunne se, at den var skadet.......evt. påkørt af en bil. Den ene side af hovedet var et stort væskende sår og den var ved at gå i forrådnelse.....puuuuha den stank. Men han sagde, at grævlinge er ekstrem hårdføre og dør ikke sådan lige med det samme............men den havde det virkelig ikke godt.......den reagerede slet ikke på, at vi stod 1 meter fra den. Der var ingen anden udvej, end at han skød den på stedet..........lidt sørgeligt, men den led da ikke mere.
    Det er den eneste gang jeg har set sådan en..........den var større end jeg troede ;o)

• #8   1. nov 2006 Miss Fich.... nej det var nemli lige det jeg jo ikke forstod....for der var overhovedet ingen fare på færde, mor og datter stod INDE i deres hus og så den ud igennem vinduerne.men udtalte i indlægget at de blev bange???? og så tænkte jeg "jammen hva faen er i bange for ? bliv dog inde i huset til den er skredet igen, og nyd så ellers det sjældne syn af et vildsvin i haven !!! " men nej nej, den skulle dø.....
    sætter jeg tingene i relief mht. vilde dyr her i landet kontra dyr i feks. Australien, ja så er det jeg , må sukke højt...for der (dovn under) har man intet problem med at flytte aligatorere, slanger eller andre farligere dyr, hvis de får forvildet sig ind hvor der bor mennesker..... så hvorfor dælen (ka) vi ikke det samme herhjemme???
    die dumme daenen.....

Lykke

• #9   1. nov 2006 Ja det er der, mads..........at gå på jagt har jeg aldrig forstået..............ved godt, at det er nødvendigt, at tynde ud i bestanden af råvildt...........men JEG kunne ikke gøre det ;o(

• #10   1. nov 2006 ja Mads.... få mig endelig ikke startet op, på emnet jagt.... for så stopper jeg ikke igen..... det er mig noget af det mest uforståelige....at finde nydelse i at skyde et dyr....bare for sportens skyld ???? det er i mine øjne perverst....

Lykke

• #11   1. nov 2006 se nu bare vores franske prinse basse, der sammen med sine venner halvstive af morgenbitter vælter rundt som klovne med orange og blå ternede nickers, pinkfarvet halstørklæde, brun jakke, grøn kappe....og hat med fjer.... og plaffer uskyldige fasaner et par gange om året.... jeg er sikker på at hans tøj egentlig ville være nok til at skræmme dem til døde..... døde af grin....

Lykke

• #12   1. nov 2006 LooooooooooL Lykke............sikkert....de kunne spare patronerne.....eller hvad man skyder fugle med......hmm...hagl måske ;o)

• #13   1. nov 2006 meeeennnn indimellem får dyrene alligevel det sidste grin.... når vi mennesker for vores ( syge) fornøjelses skyld dræber dem, på opfindsomme men ækle måder....

det er jo feks. ikke altid toradoren der vinder en tyrekamp....

den slags små episoder, må vel være det man kalder nemesis..... eller karmahug....

Lykke

• #14   1. nov 2006 ja ikk...... ha ha ha ...han burde fyre den mand der er ansat til at ligge dagens outfit frem på sengen.....

Lykke

• #15   1. nov 2006 hmmmm MGP tror du giver dem for meget kredit der .....

Lykke

• #16   1. nov 2006 altså... det kan godt være han er kongelig, men loven gælder vel for alle??
    Det er ulovligt at gå på jagt i beruset tilstand - eller bare at håndtere våben i beruset tilstand..

Tror næppe henrik vil våge pelsen med de danske jounalister..

• #17   1. nov 2006 måske der var viden bag min udtalelse.....

Lykke

• #18   1. nov 2006 .... og nej Nina...loven gælder ikke for alle...generalt...

Lykke

• #19   1. nov 2006 lykke - ej nu må du da lige... selvfølgelig gør den da det..

hvem er hævet over loven da?

• #20   1. nov 2006 nå... har lige fundet ud af at det er der nogen stykker der er...
    kors hvor er verden et underligt sted...

• #21   1. nov 2006 MGP hvis du læser hele tråden, vil du se at den på et tidspunkt kommer til at handle om jagt.... derfor kom prinsens navn op.....

Nina det med loven vil jeg ikke komme nærmere ind på.....

Lykke

• #22   1. nov 2006 Øhhh et vildsvin er da ikke helt at kimse af.....
    Jeg ville da nødig i nærkontakt med sådan en sulten fætter.....
    Men ligefrem at skyde den.........det er nok lidt drastisk

• #23   1. nov 2006 Jeg tænker mere hvordan fanden der ender et vildsvin i deres have...
    Den må da være stukket af fra en indhegning eller ligende, eller er det bare gået forbi mine øre at man har udsat nogle? (som ikke er indhegnet).
    Vildsvinet er jo ikke ligefrem at finde i vild bestand her hjemme længere - så har det været et "tamt" vildsvin så ingen allarm herfra mht. at det blev skudt...

• #25   1. nov 2006 Altså nu når I er ved jagt.... Jeg har ingen skrubler ved at få skudt og spise et rådyr, vildtsvin eller andre dyr. Det er vel ikke mere forkert eller ondskabsfuldt at spise dem end det er at spise en ko eller en gris der har levet inde i fangenskab i en stald????

Det sku så være hvis man er vegetar, hvad jeg ikke er.
    Det vilde dyr har som regel haft et herligt liv i naturen.

Kommentér på:
Farvel vilde gris....

Annonce