Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Julehilsner
  • #1   21. dec 2024 I rigtig lige måde smiley Sikke et skønt billede smiley

Jeg skal bare bede om endnu flere skønne oplevelser med hende her i hånden smiley …og hendes far og gamle Svende smiley

profilbillede
  • #2   22. dec 2024 I lige måde smiley

Det er da et lækkert billede af vufferne smiley

Jeg håber på lidt mindre dårligdom, meget mere energi til træning med Sia og hyggeligt samvær med mine børnebørn smiley

Glædelig jul til jer alle smiley

• #3   22. dec 2024 God jul til jer alle sammen, og samt godt nytår smiley

• #4   22. dec 2024 I lige måde. smiley
    Og en god jul, samt et lykkebringende 2025 til alle, hvor ønsker og drømme vil gå i opfyldelse.
    smiley

• #5   22. dec 2024 Skønt billede! God jul og godt nytår til alle.

Jeg håber på et positivt 2025, der bringer lidt flere glade følelser i spil smiley

• #6   22. dec 2024 I lige måde smiley dejligt billede!

Jeg glæder mig til at bruge tiden med dem her. Og deres far selvfølgelig

profilbillede
  • #7   22. dec 2024 Tak i lige måde, skønt billede smiley

Også en glædelig jul herfra til jer alle smiley

profilbillede
  • #8   22. dec 2024 Tusinde tak Martine, og det samme til dig, kæresten og Mallerne smiley

profilbillede
  • #9   22. dec 2024 Tak og i måde til dig Martine, revisoren og alle hundene smiley .
    Alle på HG ønskes en glædelig jul og et godt nytår, og jeg håber, at alle jeres ønsker for 2025 går i opfyldelse smiley
    Jeg mistede i november Freja, så mit ønske er, at der måske kommer en ny hund i det nye år smiley

• #10   22. dec 2024 Også fra mig en glædelig jul og et godt og lykkebringende nytår til jer alle. smiley

• Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 102 Emner: 27 Svar: 3.311
    #11   22. dec 2024 Tak og i lige måde, Martine. SKØNT billede smiley smiley smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 27 Emner: 45 Svar: 934
    #13   22. dec 2024 Tak og i lige måde smiley

Her et genbrugsbillede fra sidste år smiley

profilbillede
  • #14   23. dec 2024 Rigtig glædelig jul fra os af også smiley

profilbillede
  • #15   23. dec 2024 Glædelig jul til alle.

profilbillede
  • #16   23. dec 2024 Også et ønske om glædelig jul herfra smiley

profilbillede
  • #17   23. dec 2024 Det billede jeg nåede inden han smuttede

profilbillede
  • #18   23. dec 2024 God Jul til alle uanset antal ben ...

Ønsker mig at nogen sætter en raket i enden på Putin, Trump, Elon M og Kim Il, så kan de bliver nytårsraketter og blive de stjerner de åbenbart tror de er .. og så fise af ...

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 20 Følgere: 667 Emner: 124 Svar: 7.255
    #19   23. dec 2024 God jul og godt nytår:)

profilbillede
  • #20   23. dec 2024 Glædelig jul til jer allesammen.
    Idag har vi fået fældet og pyntet juletræet smiley

profilbillede
  • #21   23. dec 2024 Glædelig jul, vores træ er igen i år, toppen af en gran som alligevel skulle fældes smiley den er fyldt med kogler, som jeg har givet en omgang “guld” spray smiley

profilbillede
  • #22   23. dec 2024 Vi var også rundt på grunden og finde noget der trængte til at komme væk der kunne bruges.
    Nu kommer det ind igen om et års tid i 30 cm. Stykker smiley

• #23   23. dec 2024 Vores er også toppen af et træ, der skulle fældes smiley

Det kom ind i går og indtil videre har yngste whippen Jasmina kun pillet et stykke pynt af, så jeg tror vi satser på at resten overlever uden at træet bliver indhegnet smiley

Jasmina bliver 6 måneder i dag smiley

profilbillede
  • #24   23. dec 2024 Vi har jo en killing der allerede har scoret sig indtil flere karantæner fra stuen på de 4 timer det har været indenfor smiley smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 81 Svar: 301
    #25   24. dec 2024 God jul til alle smiley

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#26   24. dec 2024 Morgenjuletemning på mit arbejdsbord smiley

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#27   24. dec 2024 - Og jeg GLÆDER mig til at se hundene senere i dag. De har været nogle dage hos deres andet yndlingsmenneske smiley

• #28   24. dec 2024 Tucker og jeg vil også ønske alle en glædelig jul smiley

profilbillede
  • #29   24. dec 2024 Rigtig glædelig jul alle sammen smiley

profilbillede
  • #30   24. dec 2024 Rigtig glædelig jul til jer alle smiley Jeg har været ude og gå et par dejlig lange spor med begge hunde, så nu ligger de og slapper af. Igår fik jeg taget et julefoto med begge vovser på en gang med nissehuer på (man skal være hurtig ellers har Clinton sin i munden smiley ).
    Gemalen er gået over i værkstedet og snedkerere på et eller andet og jeg skal til at sætte anden i ovnen.

profilbillede
  • #31   24. dec 2024 Glædelig jul til alle. smiley

profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.063
    #32   25. dec 2024 Gilbert Flapøre og familien ønsker glædelig jul smiley De stribede er for længst gået i seng efter en hård aften, så Gilbert måtte klare julebillederne helt alene smiley

profilbillede
  • #33   25. dec 2024 Vi prøvede det obligatoriske familie-julebillede. Jeg ligner ligner en glad julegris, manden var ikke klar og hverken barn eller hund gad smiley

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#34   25. dec 2024 Glædelig bagjul. Jeg håber, I havde dejlige juleaftner uden stress, men med masser af glæde.
    Jeg havde en dejlig juleaften hos min datter og svigersøn med lækker mad, masser af sang omkring juletræet, gode grin og skønne store og små mennesker smiley

Her er pigerne, der lige har tændt lysene på træet smiley

profilbillede
  • #35   25. dec 2024 Glædelig bag(h)jul til alle. Vi ønsker os bare at Murphy han bliver helt medicinfri og rask efter at have været syg (on/off) siden marts smiley Heldigvis er han ovenpå lige nu smiley
    Og ellers ønsker vi alle 2- og 4 benede et godt og sikkert nytår. Vi holder det her hjemme sammen med en af mine veninder. Hundene er fløjtende ligeglade og sådan skal det helst fortsætte. JEG skal lære at jeg ikke bor i stråtækt hus mere, så jeg kan slappe lidt mere af smiley

• #36   25. dec 2024 Jeg havde en meget afslappet juleaften.

Efter min søsters fødselsdagsbrunch kørte jeg hjem. Julemiddagen bestod af en stor, tyk, paneret kotelet med brunkartofler og brun sovs.
    Desserten var risklatkager, som blev spist før hovedretten smiley

Jeg var inviteret til juleaften både hos mine børnebørn og hos min søster, men valgte at blive hjemme og slappe af. Min ryg gider ikke brunch og juleaften den 24., og julefrokost den 25.
    Desuden var det min svigerdatters families tur til at være sammen med de små banditter smiley

Nu slapper jeg af efter dagens julefrokost, og i morgen holder vi en afslappet reste-julefrokost hos min søn og svigerdatter, så må det vist også være godt for denne gang smiley

• #37   25. dec 2024 Moms, jeg elsker klatkager smiley

• #38   25. dec 2024 Jeg elsker også risklatkager og jeg ville ikke lave risalamande i går, når jeg ikke rigtig ville være hjemme i dag og i morgen.
    Risalamande-rester er ikke spændende i overmorgen smiley
    Så her bliver der først lavet risalamande, når jeg er hjemme et par dage i træk smiley

• #39   25. dec 2024 Vores dejlige dreng er syg på 5. dagen smiley han nåede at blomstre op til i går, men er ramt igen i dag. Håber han bliver frisk, så vi kan få lidt godt ud af vores ferie. Har virkelig set frem til en ferie, hvor vi bare kan hygge og komme ned i gear.

profilbillede
  • #40   25. dec 2024 Stakkels ham - varme tanker herfra smiley

• #41   26. dec 2024 Åh, jeg elsker også klatkager og får det nærmest aldrig, fordi jeg ikke spiser hverken risengrød eller risalamande, så derfor koger jeg jo ikke risengrød.
    Men mine søde veninde kom med lune klatkager til vores traditionelle julehygge med udveksling af gaver. Mums de var gode.

• Isabelle
    okt 2023

#42   26. dec 2024 Jeg elskede klatkager som barn og lavede derfor nogle af en rest risengrød sidste år. Æv, hvor blev jeg skuffet - over at have skiftet smag som voksen smiley

• #43   26. dec 2024 Vi har også fået klatkager her i morges, syntes de blev for løse i det. Men smagen var god smiley

• #44   26. dec 2024 seriøst føler jeg har været i en maraton-klokke ... selv om juleaften var ret rolig, så var jeg bare helt færdig i går, hvor vi jo startede med at lave mad til i dag 2. juledag, var på lang skovtur og til julekaffe hos venner ... dækkede bord i aftes..

op og til fødselsdag, hjem og lave nogle få ting klar, fik heldigvis sovet en time i eftermiddag, men så ryk ind til mad, pakkeleg og jeg 3 drenge fra 3-8 der jo i sagens natur er raske heldigvis men dermed også larmende .. og næste år er der 2 mere på 8ca 6-7 måneder ...
    nu er der ryddet af, opvaskeren er sat til og det meste af julepynten er samlet på spisebordet klar til at blive pakket i kasser i morgen ... nu roder det lidt mindre i min hjerne ...

Det eneste vi ikke nåede var, at det kalender lys jeg har købt er ret stort, det har virkelig været tændt mange timer og alligevel er vi kun nået til den 16.

• Isabelle
    okt 2023

#45   28. dec 2024 Så pakkes julen 24 sammen. Det er altid lidt vemodigt, synes jeg, når nisserne flytter ud af huset - men samtidig helt OK at give plads til at glæde sig til NÆSTE jul smiley

PS. Og få bøger tilbage på nissehylderne og "luft" alle de steder, nisserne har fyldt op smiley

profilbillede
  • #46   28. dec 2024 det er egentlig så sjovt så forskellige man er ... jeg har generelt ikke meget dims/pynt stående og julens pynt stresser mig ... så jeg kan slet ikke vente med at få det væk ( 2. juledag når gæsterne er gået kom alle de små ting væk) der er kun et par ting der hænger i vinduer og der er fordi der er lidt lys i ... og ja jeg ved allerede nu at når vi kommer til november 25 så får jeg stress over det skal op igen ... jeg har så en del der kommer frem fordi det tiltaler børnebørnene, måske den dag jeg ikke længere sætter de ting op for deres skyld, men finder ganske lidt men meget voksent, så kan jeg bedre nyde det ...

• #47   28. dec 2024 Jeg har kun 4.nisser. Det tager ikke lang tid at pakke væk. smiley

• Isabelle
    okt 2023

#48   29. dec 2024 Det er altså synd, at du skal stresse over julen, Hanne smiley
    Jeg håber da virkelig, at det giver dine børnebørn STOR glæde, når det er så belastende for dig.

Mine to ældste laver sne(vat)landskaber til jul, for det lavede jeg altid, da de var børn. Sjovt nok laver jeg det ikke selv længere smiley Min søns var sjovt og alternativt. Der var legoflyvere og pawpatrolfigurer - og kun en enkelt nisse smiley

• #49   29. dec 2024 ja Isabelle, men det er jo fordi jeg ikke synes det er hyggeligt med alt det dims oppe ..og så må jeg sande, at det der med at være en minoritet på nogle punkter er svært, og folk tror bare ikke rigtig på en .. jeg oplever det når jeg fx siger det med julen, når jeg siger jeg ikke vil have gaver, når jeg siger jeg elskede da landet var lukket ned .. også fordi jeg altid er den der hjælper og kommer når nogen har behov, men elsker at være alene, det jo ikke fordi jeg ikke kan lide mennesker, men jeg har bare ikke det behov og når så der ofte siges her til jul i fx fjernsynet " det er synd for de der skal sidde alene" ja det er det hvis de ikke vil det, men nogen vil det .. i nogle venners familie er der en mor der er 90, hun ville ikke med til jul for nogle år siden, tog på en slags højskole med andre gamle, familien blev virkelig fornærmede, men hun orkede ikke alle de småoldebørn ... det var ilde set ... jeg forstår det bare ikke at folk ikke kan få respekteret og troet på deres valg .. jeg kan sagtens forestille mig at blive som hende hvis jeg bliver gammel nok ..

• #50   29. dec 2024 Åhhhh Hanne, hvor jeg forstår dig.
    Jeg har det på samme måde, og det er så irriterende, at folk ikke vil acceptere at man har det på den måde, og ikke tror på det når man siger sådan.

• #51   29. dec 2024 Hanne har du prøvet, at sige nej til at være den, der skal stå for det hele. Forklar familien hvordan du har det. Lad andre holde jul, så du bare skal være gæst. Det er dig der bestemmer hvor meget julepynt, du vil have og hvilket det skal være. Jeg er sikker på at børnebørnene vil have en lige så god jul, selvom der ikke går Gertrud Sand i det. Du kan evt. have et værelse til børnebørnenes julepynt, hvor du kan lukke døren ind til, når de ikke er der.

Glædelig baghjul til alle herinde og et velsignet nytår.

• Isabelle
    okt 2023

#52   29. dec 2024 Det er så tåbeligt, at mennesker ikke kan få lov til at være, som vi nu er - hvilket ikke SKAL være lig flertallet.
    Min exmand gider ikke juleaftenshalløj og kan stadig få lys i øjnene, når han fortæller om den juleaften, hvor han gik en tur i Københavns gader. Det var fantastisk at opleve hovedstaden helt helt stille smiley
    Min juleglæde ødelægges ikke af, at andre hellere vil være fri for hurlumhejet smiley

Jeg forestiller mig lige, at nogen forventede af mig, at jeg også fejrede jul i januar - alt inkl. smiley smiley Nej tak. Det er dejligt, at juleriet er pakket ned nu. Tilbage står kun Kasper, Melchior og Balthasar. De er for store til julekurven og kommer for sig selv et eller andet sted, hvor der er plads smiley

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#53   29. dec 2024 Dit nytårsønske til dig selv MÅ være, Hanne, at du mærker efter, hvad DU vil og har lyst til, og lever efter lige præcis dette smiley

Bed måske dine børnebørn om at vælge en/to juleting hver, de frygtelig gerne vil have, at du pynter op med - og hold dig så til dette.

"jeg forstår det bare ikke at folk ikke kan få respekteret og troet på deres valg"

Det ER også disrespektfuldt på alle måder.

Når mine fem børnebørn begynder at få børn, kommer jeg helt sikkert til at holde jul med mig selv og andre, der ikke orker børnekaos smiley Jeg VILLE da gerne være den hyggelige oldemor, der sad smilende i en lænestol, mens de små "engle" styrtede rundt. Jeg er bange for, at jeg ikke helt passer ind i den rolle smiley

• #54   29. dec 2024 Jeg har ikke overskud til at lege Gertrud Sand. Heller ikke til at pynte alt op på ny hver morgen, eftermiddag og aften (katte), så jeg er fuldt ud tilfreds med min lille julelamdsby i glasskabet, mine 4 store nisser og mine led lys. Lidt hyggeligt må der godt være.

• Isabelle
    okt 2023

#55   29. dec 2024 Heldigvis BEHØVER hverken du eller andre lege Gertrud Sand, Susanne smiley
    Jeg hyggede mig gevaldigt med at se min datters ene kat demontere juletræets nederste grene smiley smiley smiley
    Inden dette var han RET interesseret i min julemad smiley

profilbillede
  • #56   29. dec 2024 @jt .. de kommende år tror jeg julen flytter af sig selv, nu er alle børn i boliger der kan rumme det, det var de ikke før ..

I år havde vi lovet det ... og så er der det issue med at manden har en ældre kusine og hendes snart 80 årige mand, de har faktisk INGEN familie, de har ingen børn og derfor har de været 2. år været hos os, og de andre år hos mandens niece ... de skal ihvertfald rummes så længe de lever .. de elsker nemlig julen...

men I skulle prøve en dag for sjov bare at gå helt i mod strømmen i noget der er så forankret i mange mennesker, det er ikke nemt .. min nye svigerdatter, som jo kun er 24 sagde "jamen julen er jo at man gerne vil give nogen noget(gaver)), og ja jeg vil dagerne give dem , men jeg har jo fra et helt liv ..

• #57   29. dec 2024 Hanne, jeg tror ikke, du er ene om at føle, at du ikke rigtig ønsker dig ting mere, for du har masser fra et langt liv. Jeg har det selv ligesådan, og jeg har mødt en del ældre mennesker, der siger det samme. Det burde være nemt at forstå, og selvfølgelig skal det respekteres.

Jeg ønsker mig ikke en masse ting mere, jeg har et helt hus fyldt med ting, og har ikke behov for en masse mere. Jeg gør så det, at jeg laver en ønskeseddel, der overvejende indeholder "forbrugsvarer" som f.eks. kaffe, sæber, håndlotion, shampooer, og lign. Ting, jeg under alle omstændigheder bruger, og ellers selv skulle købe. Så kan alle, der vil give mig gaver, finde et eller andet jeg bliver glad for.

I år havde jeg to ønsker på listen ud over kaffe, sæbe osv. nemlig et vetbed og en halsedisse, og jeg fik begge dele, så det var så fint.

Jeg elsker julen, men det er også nemt for mig, eftersom juleaften aldrig foregår hjemme hos mig, så jeg skal bare køre og så ellers møde op med en æblekage. Det er lige til at overskue.

• #58   29. dec 2024 Min mand og jeg meldte os ud af det helt store juleaftenshalløj for mange år siden. Især i min mands familie var det helt 'hysterisk' med at der skulle samles så mange mennesker som muligt og det var på ingen måde hyggeligt med overtrætte og utidige unger, småsure forældre osv. Og alle syntes selvfølgelig også at vi nødvendigvis også måtte komme forbi dem til julefrokost når nu vi bare var os to. Så efter en jul hvor vi landede udmattede på sofaen sent om aftenen anden juledag. Vi havde været i nordjylland, Ringsted, Vordingborg og på Lolland. VI kiggede på hinanden og blev enige om at vi simpelthen havde holdt jul i bilen og at det var sidste gang vi gjorde det. Så næste år meddelte vi at vi blev hjemme. Folk var velkomne, men fra nu af holdt vi juleaften hjemme og deltog kun i en julefrokost. I min familie blev det modtaget med at det er OK og min mor sagde at så kom hun ud til os hvert andet år. I min mands familie har de endnu ikke forstået det og de forsøger stadig hvert evig eneste år med at blive lidt småfornærmede over at vi ikke vil holde juleaften sammen med dem. Men det må de selv om. Vi ser dem altid anden juledag og det må være fint nok. Vores bedste venner holder jul hos os ca hvert andet år, når de ikke skal have hans forældre til juleaften. I år var vi bare min kære gemal og jeg. Vi havde en fantastisk hyggelig juleaften. Da vi havde spist julemaden gik vi en runde på marken og sad i 10 mins tid på bænken på højen og nød stilheden og mørket. Vores juletræ sad vi og kiggede op mens lysene brændte og hørte julemusik. Så udvekslede vi et par gaver og så en god film smiley

• #59   29. dec 2024 @ Mette, det lyder så fint ..

@ Lene, ja selvfølgelig kan jeg ønske mig sådan noget, har også nogle år gjort det ..De sidste 2 år har jeg skrevet at jeg ønsker nogen ville lave en gang spaghetti kødsove til os alle, altså samvær med alle børn, kærester og børnebørn, for minderne for mig og børnebørnene er det vigtigste .. men det er lidt op af bakke specielt for den ene lille familie. det er lidt svært at forklare for der er slet ikke uvenskab, men der er et "svigerbarn" der er meget anderedes, samværet i hans egen familie er meget svingende, og de er tit uvenner, så det er som om at når han ikke fungerer super med sin bror, så kan han ikke rumme at der skal være et nært forhold med hendes søskende .. mine 3 børn var ret nære en gang, men det er skrumpet lidt ... de 2 er så stadig ret nære .. så kan nogen sige at datteren i det forhold må insistere, men dynamikken er at han er meget toneangivende og ubehagelig at skændes med, hun er totalt konflikt-sky og elsker fred..
    det er sådan lidt en sjov ting for mig at se på mine døtres forhold, selvfølgelig med nuancer grundet tiden, men min ældstes minder om mine forældres ( far bestemte mest) mens min yngste imo er sammen med en der ligner hendes far på mange ..punkter..

• #60   29. dec 2024 Jeg synes da også, at det skal være helt i orden, at melde sig ud af fx juleræset.

Hos mine forældre holdt vi altid stor jul, hvor vi var min. 25 deltagere.
    Det var rigtig hyggeligt, og mine forældre havde pladsen til det.

På et tidspunkt meldte jeg ud, at jeg var træt af at styrte rundt og købe en masse julegaver, som i bedste fald landede bagerst i et skab.

Jeg fortsatte med at give gaver til børn under 18, og til mine forældre. Det gav ro på for mig.
    Andre måtte selvfølgelig selv om, om de ville fortsætte gaveræset.

Jeg plejer at lave konfekt, dessert og kager til jul og andre familiesamlinger, og det gør jeg gerne.

Det vigtige er, at man hygger sig, og får noget godt at spise.

• #61   29. dec 2024 Jeg giver ikke gaver til alle, jeg holder jul med, og ikke alle giver gaver til mig. Men det må man jo finde ud af, hvordan man kan få til at fungere i hvert tilfælde.

Hanne, Man er jo desværre ikke herre over, hvem ens nærmeste bringer ind i familien. Der kan man bare krydse fingre for, at det er nogen, man synes om, og som kan fungere sammen med resten af flokken. Det må være trist som forældre at se på, hvis ens ellers velfungerende børneflok glider fra hinanden pga deres partnere. Men det er vel ikke specielt et juleproblem, selv om tingene kan føles voldsommere der, hvis alle skal være sammen.

• #62   29. dec 2024 nej nej, det er ikke et specielt juleproblem .. men i forhold til mit ønske om at de på skift laver en omgang mad så vi fx sås alle måske hver 2. måned så sker det ikke fordi når kun de 2 hold kan se ideen i det, så vil de jo heller ikke når ikke den 3. familie bakker op og tager sin omgang ...
    de er som sagt på ingen måde uvenner, men et eks. er at her da et barn havde fødselsdag da var det pgl svigerbarn syg, så var alt lige pludselig som i gamle dage ... der er ikke ballade, bare en anden stemning ...

• Isabelle
    okt 2023

#63   30. dec 2024 Det er uendelig trist med din svigersøn, Hanne. Jeg hører oftere og oftere om ballade i familier - og HAR selv haft et kompliceret forhold til min søster engang, så jeg genkender den besværlige søskendedynamik smiley
    - Og min stakkels søster er ekspert i at ramme et eller andet, jeg bare ikke gider have, når hun køber julegaver smiley I år fik jeg fx en bog af Hella Joof - som jeg ikke KAN holde ud smiley

- Og så fik jeg to billetter til Folketeatret, der har en politisk komedie om Peter Brixtofte på programmet i februar. Som gammel farumborger glæder jeg mig MEGET til den oplevelse sammen med min ældste søn smiley
    - Og så fik jeg en super flot gulvlysestage. Jeg ønskede mig præcis sådan én - i messing(farve) - så nu sprayer jeg den smiley

profilbillede
  • #64   30. dec 2024 Hanne, ja det er trist. Og må også være trist for din datter, hvis hun gerne ville sine søskende og familien.

• #65   30. dec 2024 Mine drenge er ikke altid på talefod. Men de havde begge lovet at opføre dem pænt juleaften, hvilket de også gjorde. smiley

• #66   30. dec 2024 @ Lene ... ja jeg ved ikke hvor meget hun tænker det konkret, men jeg tror hun afholder sig fra at foreslå nogle ting fordi hun tidligere har oplevet det bliver til en diskussion ...

vi har en stående joke til jul blandt os andre, og den er jo kommet ud af noget det er hvor de mon holder jul, normalt er det med os hver anden og hans familie hver anden, men da man aldrig ved om han er på talefod med sin bror lige til jul så kan det ændre sig ..
    Her i efteråret var han ikke på talefod med hverken mpr eller bror gennem nogle måneder, og sådan har det gået op og ned i alle de år vi har kendt ham, vel 10-11 år .. han er typen der ligger folk på is og tænker også det er det min datter har oplevet .. men jeg har gjort op med mig selv at hun selv må komme frem til hvis det er for meget .. hun ved hvor hun har både os og hendes søskende .. han minder mig virkelig om et par stk jeg har oplevet tidligere, pæn fyr, den alle der ikke kender ham synes er så sød i et selskab, men hvor det er en person ud af til og en anden indad (hvis man kan sige det sådan) ... min far og ældste bror var lidt de samme typer, joviale og selskabelige ude, men ikke altid de sødeste hjemme ...

Kommentér på:
Julehilsner

Annonce