HyggeKrogen

HyggeKrogen

Medlemmer: 1.574
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
805 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

spiseproblemer! spiseproblemer!

Hej, min hund er lidt over 2 år gammel. Vi har købt ham fra et dyreinternat for lidt over et år siden, og siden vi har fået ham, har hans spiselyster gået lidt op og ned. Han får 2 portioner om dagen, en morgen og en middag, men nogle gange kan vi knap nok få ham til at spise en portion. Han får to forskellige slags tørfoder.

Det vi nogen gange gør for at få ham til at spise er, at vi "gemmer" hans mad i stuen, så han kan gå rundt og finde det. Det synes han altid er super sjovt. Andre gange har vi puttet en lille smule olie på hans mad, da han så gerne vil spise det + at det skulle være godt for pelsen.

Der er selvfølgelig også perioder hvor han spise uden problemer, men det svinger dog lidt, og det er aldrig sådan, at han kaster sig over maden, som andre hunde gør det.

Det vi så har forsøgt at gøre, da vi har fået at vide, at det nogen gange er lettere for hunden at spise er, at lade maden stå omkring en halv times tid, og så tage det fra ham, så han altså ikke har adgang til maden hele tiden. Vi har dog kun gjort det nogle få dage, da han så nemlig slet ikke spiste noget. Han taber sig heller ikke i vægt, men tager dog heller ikke på, hvilket han gerne skulle, da han kun vejer omkring de 15 kg.

Her på det sidste har vi igen haft problemer med at få ham til a spise, og vi har lagt mærke til, at han har slugt maden med lidt besvær. Nogle gange har han tygget det rigtig godt og grundigt, og andre gange har han slet ikk tygget på det. Vi har fået tjekket tænder på ham og der er intet dér. Han har også gået og gylpet lidt for nogle dage siden. Han har ikke kastet op, men bare gylpet lidt. det er ikke noget vi har set ham gøre før.

Når Kouda ser os spise, er han altid meget interesseret i vores mad. Vi har dog ALDRIG givet ham noget af det. Når vi nogen gange giver ham et gridseøre el. lignende, har der heller ikke været problemer med at spise det. Vi ved ikke om det er fordi han ikke kan lide maden mere, men vi har prøvet at skifte smagen, og i starten efter han fik den nye smag, var han helt vildt med det.

Jeg har også overvejet om det evt. kan have noget med stress at gøre, for da vi købte ham, boede min søster hjemme for en periode, så de fik selvfølgelig et godt bånd, men efter hun er flyttet ud, for et år siden, har han i perioder ikke villet spise. Jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre, da jeg ellers ikke føler at han mangler hende

Har i oplevet noget lignende, eller har i evt. gode råd/hjælp? tak smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spiseproblemer!
  • #1   10. feb 2012 Hvorfor får han to forskellige foder...? Find et godt kvalitets foder han kan li.. og giv gerne olie hver gang når nu han kan li det... Min gamle hund fik fast halv portion i skål og halv i foderbold... Det kunne hun bedst li... Så hvis han er glad for at få det i stuen så gør det ofter og til sommer på græs... Men ville ik være så bekymret da mange hunde selv regulerer deres behov...

Men hvis han blir ved med at gylpe ville jeg få ham tjekket i hals/tarm/mave...

• #2   10. feb 2012 okay, tusind tak smiley Det med at blande de forskellige ting vil jeg helt sikkert prøve smiley

• #3   11. feb 2012 Min vovse..en rottweiler havde næsten præcis samme historie. I to år med disse underlige spisevaner. To år med ordene, nogle hunde spiser bare sådan.
    Jeg skal ikke være klog men dit indlæg giver mig gåsehud. Samos viste sig til at være rigtig syg. Han blev 2 år og 3 mdr.

Jeg vil IKKE selv længere kimse af spiseproblemer og jeg ville få ham undersøgt abdomemæssigt...

Sorry med den triste vinkel...

• #4   12. feb 2012 wow, det gav mig godt nok også gåsehud. Hvad fejlede din hund? Tror jeg vil snakke med mineforældre om at få ham undersøgt igen. Her på det sidste har vi været ved dyrlægen et par gange mht øjenbetændelse, og for nogle måneder siden havde han et underligt vejrtrækningsanfald, hvor han hev efter vejret og nærmest hyperventilerede. Vi gik selvfølgelig straks til dyrlægen, men han mente blot at det kan forekomme, og at der måske var en muskel der var gået i krampe. Han mente ikke det var epilepsi, da anfaldet så kun ville have varet få 2-3 minutter hvor Kouda's varede op til 10. Han har dog også kun gjort det en gang. Men pointen var egentlig, at han er blevet tjekket en del gange. Måske skulle vi prøve at køre til en anden dyrlæge og få ham tjekket der også?

• #5   12. feb 2012 Han fik en periode med hans: hmm jeg vil ikke rigtig spise. Et anfald tirsdag aften. Blodprøver blev igen taget. I mellen tiden spiste Sam on and off og ville gerne lege og med ud. fredag svar på prøver, nogle at disse var forhøjet. En plan blev lagt for mandag og onsdag. Desvære blev Sam for første gang rigtig syg søndag.
    Han døde den søndag. Hans lever var hullet af kræft.

Det er sjældent med både alder og den leverkræft han havde men sjældent rammer jo altså nogle. Jeg siger ikke at din kære vovse har præcis det men jeg ville få taget nogle prøver og ikke bare lade mig nøjes med; jamen sådan er nogle hunde bare. Ikke når det har stået på så længe.

• #6   12. feb 2012 vores synes "bare" hendes mad er kedeligt, men vi får hende til at spise op hver dag ved at blande forskellige ting i, ca 2-3 fodringer i træk med a38 kan hun klare uden at levne, og så de følgende 3 fodringer kører jeg med opblødte godbidder og kattefodder blandet i og så spiser hun også op og så gentager vi bare...

hendes appetit fejler ellers intet for hvis man fx blander leverpostej og lidt vand i så sluger hun det meget hurtig;)

• #7   12. feb 2012 Tina mie m: tak for dit svar, det gør mig rigtig ondt med din hund. Det satte i hvert fald nogle tanker og overvejelse i gang. Vi vil få ham undersøgt ved en anden dyrlæge også, og i hvert fald bede dem om at tage en blodprøve. Tusind tak! smiley

• #8   13. feb 2012 Jeg havde i lang til nøjagtig de samme problemer med Zena.
    Jeg skiftede til Wolfsblut og har aldrig haft problemer siden smiley Jeg gør dog det at jeg kun giver mad en gang om dagen, og skifter smag efter en måneds tid. På den måde bliver hunden ved med at have interesse for smagen, uden jeg skal skifte mærke hele tiden...

• #9   13. feb 2012 Det var så lidt. Det var jo blot mit syn på det du skrev.

loise P, Jeg har haft hund i ca. 20 år og det har aldrig været nødvendigt at skifte frem og tilbage på fodret eller komme noget i det men hvis det fungere for jer så fred med det ;0)

• #10   13. feb 2012 Tina mie: sashas forhistorie får det måske også til at give mere mening. hun havde i tidligere familie tørkost fremme hele tiden, men fik hver aften rester.

hun kunne ikke lide sit gamle tørkost, og det nye kunne hun lide de første fire dage, og så blev det for kedeligt.

men da vi har katte og den ene spiser alt, er det nødvendigt at sasha spiser op og ikke har fodder stående.

derfor den lidt alternative fodrings princip

• #11   14. feb 2012 louise P; Vi har også selv kat i huset og jeg kan godt forstå,at man hver især fodre, som det bedst i eget hus ;0))

Kommentér på:
spiseproblemer!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce