{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Vov vov {{forumTopicSubject}}

Hvordan får man en belgier til at lade være med at gø af alt og alle?

Vi bor lige ud til en sti, så alle får et par "ord" med på vejen, når Rico er ude i haven. Jeg er efterhånden bekymret for, hvorlænge naboerne finder sig i det.

Nu er han også begyndt at gø og være frembrusende, når vi møder andre på vores gåture.

Jeg har efterhånden prøvet alle de metoder, der nævnes i hundebøger, og de virker måske nogle gange, men ikke i længden.

Da han gik til hvalpetræning fik jeg at vide, at det kunne være 1000 grunde til, at han gør, men det kan jeg altså ikke bruge til det helt store.

Så gode råd modtages.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vov vov
  • #1   8. feb 2011 Sådan er en Belgisk hyrdehund !!! De passer på deres flok og det han gør er bare en alarm til jer om at der kommer nogen og at han har set dem !! smiley

    Det eneste råd jeg kan give er at blive ved med at træne når du er på tur !! Ved Atak virker godbidder eller legetøj ikke så vi satte halsbåndet helt op bag ørene og kig så forbi. Begyndte han at gø eller knurre gav vi et ryk og slap igen. Det kræver mange gentagelser og ros når han ikke gør !!

    Atak er nu 2 år og er først nu begyndt at falde ned på tur, men i haven gør han af alt og det har vi lært at leve med smiley


  • #2   8. feb 2011 Atak kunne aldrig finde på at bide han advare kun og holder op hvis de snakker med ham eller giver ham guffer !!! Som sagt før siger han bare " se mor der kommer nogen " ikke på nogen måde ment som han vil æde dem !!!

  • #3   9. feb 2011 Jeg bruger lidt af det samme dog lokker jeg aldrig min hund til at gøre som jeg vil men siger at det skal den !!! Ment på den måde at hvis jeg vil have vi skal gå ved siden eller forbi en anden hund så er det det vi gør !!
    Ja vi har da haft vores kampe men efter max 10 min har han fattet det og vi har aldrig det problem igen !!

    Det handler om at være leder når man går tur og viser man den egenskab følger hunden automatisk med !!
    Mange tror bla at de skal sætte sig ned foran Atak hvis han gør og det er det værste de kan gøre for det skaber øjen kontakt hvilke Atak ikke kan lide !! Derimod skal de bare lade som om han ikke er der for så slapper han af og falder til sidst til ro !!!


  • #4   9. feb 2011 Jeg har også bemærket, at hvis Rico farer hen mod nogen, der ikke reagere, så er det som med at jage katte, hvis de ikke løber, så ved en hund ofte ikke, hvad den skal gøre.

    Halsbånden forsøger jeg at huske at bytte ud med en sele, når vi går tur, så kan jeg give et ryk i snoren, uden at være bekymret om hans halshvirvler.

    Jeg vil gerne have, at Rico skal kunne løbe løs beskyttede steder som eksempelvis hundeskoven. Jeg kan ikke løbe med ham, og jeg mener, at det er vigtigt han kan få lov til at spurte afsted så ofte som muligt. Derfor er det også ekstra vigtigt for mig, at jeg kan kalde ham til mig hver gang.


Kommentér på:
Vov vov

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce