Nem og god 3 retters menu Nem og god 3 retters menu
Jeg har brug for hjælp.
Jeg har inviteret 3 piger til spisning om små 13 dage. Jeg har ikke tid hele næste weekend så jeg skal så småt finde ud af hvad jeg skal lave i min TRAVLE hverdag, så jeg skal finde ud af det hurtigst muligt, så jeg ikke får stress
Jeg havde fundet nogle retter på nettet, men har lavet dem og nej de er ikke noget specielt overhovedet!! En af dem smed jeg ud igen. Det var en forret med noget advokado mousse og nej det holder jeg mig væk fra.
Jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen men jeg kan godt nogenlunde lave mad
Jeg vil derfor spørge jer om I har nogle rigtige gode retter?? Det skal være noget i har lavet før!
Jeg har svinemørbrad i fryseren så det vil jeg gerne bruge som kød.
På forhånd tak.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Hovedret - Svinemørbrad med bacon viklet omkring, grov salat (asparges, blomkål, broccoli, rødkål, gulerod, nødder osv osv) og ovnbagte kartofler kryderet med olie og timian.
Dessert - Vafler/pandekager med frugtsalat eller frugtsalat med råcreme.
jul 2007
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 296 Svar: 2.577
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.719
Jeg vil bruge ovnbagte kartofler og muligvis også ovnbagte rodfrugter.
Jeg har fundet en rødvinssovs i en karoline bog som er vild god!
Jeg vil også gerne have en lidt mere detaljeret opskrift på tzaziki med rejer. Det lyder spændende!!
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Dræn yoghurt, salt agurkestykkerne. Rigeligt med hvidløg i den drænede yoghurt, salt og peber. Så røres de saltede (og udvandede) agurker i - rejer/hummer tilsættes forsigtigt (de går let i stykker jo)
Serveres på hakket salat med ristet brod til *mmmnnn*
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 273 Svar: 2.424
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.732
Butterdejsplader rulles ud i et rundt fad, reven marcipan lægges ud over pladen, undgå det kommer helt ud til kanten. Låg af butterdej ovenpå - og tryk sammen.
Bages ca 25 min ved 200 gr.
En pose frosne bær koges til det blir en tyk sauce, smag til med vanillesukker og server lun til kagen - der i øvrigt forsvandt som dug for solen....
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.719
Nem og god 3 retters menu
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside