{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er reglerne lige omkring .....
  • #1   19. nov 2009 Mener han skal være udstillet min. 2 gange i officiel klasse, så kan han godt efter kast. fortsat udstilles mod dyrlæge erklæring på, at begge sten var på plads inden kast.

• #2   19. nov 2009 Hvis han har været udstillet med kuglerne i behold så må han også gerne udstilles uden..:-))

• #3   19. nov 2009 Du må også gerne udstille ham selv om han er kastereret uden at have været på udstilling, så skal du bare udfylde en masse papire bla. en dyrelæge erklæring på de begge har været der og været normale og vidst også grunden til de er fjernet. det har jeg ihvertfald fået afvide på et tidspunkt!

• #4   19. nov 2009 Du må gerne udstille den hvis den har været udstillet før med Kuglerne..men for at være ærlig så er chancerne for de helt store resultater ganske små. Virker lidt som spild af tid. I vores race har vi en kasterat som er yderst nydelig.. men han blir sidst altid og det er tit pga hans manglende testikler. Jeg ville pensionerer den hund.

• #5   19. nov 2009 Omtalte hund har været udstillet både til Brøndby's dobbelt-udstilling begge dage og nu her i Herning begge dage, så det skulle jo så være ok, hvis han går hen og bliver kasteret.
    Og ja, så må dyrlægen jo bare lave en erklæring på, at den havde begge sten inden kastration.

Hunden er bestemt udstillings-materiale, men ikke avls-materiale. Kan måske virke underligt på nogen at jeg skriver sådan, men i min verden skal ikke alle hunde som er top-doller udstillingsmateriale, nødvendigvis være avls-hund, da der kan være andre faktorer i den hjemlige hverdag der gør den uegnet til avl - altså ifølge min verden.

• #6   19. nov 2009 nogle dommere dømmer lidt ned hvis hunden udstilles med attest (hvis der fx står 2 lige gode hunde så tager dommeren den intakte) og hvis man har glemt at vise attesten kan en streng dommer godt dømme som om hunden ikke har en attest.
    Andre dommere ser bort fra den ting man har attest på.

• #7   19. nov 2009 For kastrerede hanhunde, der ikke tidligere har været udstillet minimum 2 gange i officiel klasse på en DKK-anerkendt udstilling, som har fået bortopereret en eller begge testikler, kræves der dokumentation
    i form af DKK’s dyrlægeattest for, at hunden har haft to normale testikler efter, at hunden er fyldt 8 måneder. Hunden kan ikke opnå avlsret.

For kastrerede hanhunde, der tidligere har været udstillet minimum 2 gange i officiel klasse på en DKK-anerkendt udstilling, kræves der udover dyrlægeattest som nævnt ovenfor dokumentation i
    form af EDB-udskrift, som bekræfter, at hunden før indgrebet har opnået præmiering i officiel klasse på to FCI-anerkendte udstillinger.

• #8   19. nov 2009 Sådan en EDB-udskrift kan jeg vel få hos DKK, hvis det bliver aktuelt.

Vi overvejer i første omgang at medicinsk kastrere for at se om det overhovedet har den ønskede effekt, inden vi kaster os ud en total kastration. Må man udstille den i den periode på medicinsk kastration. Jeg tænker mest for at få kritikken, da han jo er udstillingsmateriale.

Jeg vil have fuld forståelse for, at en dommer hvis han står med 2 lige gode hunde, vælger den som ikke er kastreret som vinder. Dybest set så er udstilling vel for at få de bedste hunde til avl, såååå..... det kan ikke bringe mit p.. i kog.

• #9   19. nov 2009 Nu er det sådan, at de hunde med bedste udstilllings resultater ofte er de mest brugte/efterspr. i racen til avl. Derfor kunne nogle dømmere måske vælge en hund fra, der ikke kan bruges i avl, hvis begge hunde ellers er lige gode...

• #10   19. nov 2009 Charlotte
    Oprindeligt er udstilling vel opstået med det formål ??

At der så også er plads til alle dem som ikke gør mhp. avl, er jo bare skønt.

• #11   19. nov 2009 hvis man stiller med en kemisk kastreret hund så ved jeg ikke om man skal sige det så højt. Hvis det er for at lægge en dæmper på hunden så kunne der være nogle som vil kalde det doping....... men det variere måske fra race til race, hvad folks holdning er.

• #12   19. nov 2009 Jeanette *EN... osv*
    Øhh, sådan er de ikke i alle racer. Nogle hunde er rigtig dygtige til at proforme til udstillinger, men ikke nødvendigvis de bedste i avlen....
    Og at tro at dommere der har hundene i hænderne ca 2 min kan vurdere evt avlsmateriale ???? Oftest har vi all-round-dommere og de har læst standarden inden - måske gået elev på racen en enkelt gang....

Og alligevel drøner jeg til den ene udstilling efter den anden *GG* Nå, det er så min hobby og hundene er sgi så søde at finde sig idet ;-D

• #13   19. nov 2009 Hmm - må vist have læst lidt på reglerne fra DKK, de er bare så omfattende og tørt stof synes jeg.

Man kunne vel også stille hunden uden for bedømmelse, bare for at få en kritik, i den periode hvor hunden er medicinsk kastreret, så den kun bliver bedømt eksteriørt-mæssigt, men ikke konkurrere direkte mod de andre hunde.

Det ville jo være rart at se om det også havde effekt på hunden under udstilling, at den var kastreret. Om den går hen og bliver total doven og ugidelig.

• #14   19. nov 2009 AnneR - en kemisk kastreret han har jo de to kugler, så der kan dommeren ikke dømme ned medmindre du selv gør opmærksom på at han pt ikke er avlspotentiale....

• #15   19. nov 2009 AnneR - Hunde uden for bedømmelse kommer slet ikke i ringen. Det er gæstehunde......

• #16   19. nov 2009 Øv - damn. Så røg den mulighed.

• #17   19. nov 2009 AnneR - prøv da en enkelt gang, hvor han er kemisk kastreret, så får du din eksteriør bedømmelse og kan se om han "gider"
    ..... siger fruen her som poster penge i udstillinger uden at forvente parringspenge eller lign smiley

• #18   19. nov 2009 Jeg ville så lige få afklaret om det vil blive betragtet som doping først, inden jeg stillede med en medicinsk kastreret han.

• #19   19. nov 2009 Et opkald til DKK kan vel afklare det spørgsmål - eller hvad?

• #20   19. nov 2009 Jeg læser lige reglerne igennem. Har ikke lyst til at blive blacklistet for at gøre noget ulovligt, for så har man sikkert kontrollanter hængende i rø.... altid, også selv om man ellers altid kan stille med rent mel i posen.

• #21   19. nov 2009 Er 99,9 procent sikker på at man ikke må udstille en kemisk kastreret hund, da de netop ser det som en form for doping........ Hvorfor jeg ikke skriver 100 procent, er at jeg ikke selv har tjekket det ved DKK men en anden tråd om samme emne...

• #22   21. nov 2009 Så blev jeg så klog - Men det kan vel stadig lade sig gøre med dyrelægeattest, som en kastrat eller ?

Kommentér på:
Hvordan er reglerne lige omkring .....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce