1.190 visninger
|
Oprettet:
hvordan er reglerne {{forumTopicSubject}}
kender en der avler i dkk som overvejer at lave blandingshvalpe på den ene tæve men stadig avle i dkk på de andre.. den hun vil avle på egner sig ikke i avlen pga kvalitet på pels og str.. men er det ikke strengt forbudt når man er dkk opdrætter??
jeg synes det lyder fuldstændig skørt! det er vel bare bad luck når man vælger at tage en hund fra fra sit eget omdræt som så slet ikke bliver som den burde og derfor ikke vil kunne opnå fint resultat på udstilling???
svaret er at hvalpene vil blive en designer race og mange penge hver når man spørger hvorfor... Suk......
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Men bevidst avl udenfor DKK, er bare ikke holdbart hvis man samtidig vil avle under DKK -i "bedste" fald bliver man ikke opdaget, og man har så ikke snydt andre end køberne (her tænker jeg å at de sælges dyrt som værende "designerhunde" ). I "værste" fald bliver man opdaget, og man ryger ud og ens hunde får avlsforbud
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.714
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 888
jeg synes også blandingshunde er vældig søde men det hører bare ikke ind når man er dkk opdrætter og slet ikke når de skal sælges til helt hen i vejret priser bare fordi man vil tjene nogle skejser
jeg synes man skal stå ved sit valg om at være seriøs opdrætter når man har valgt det.. vedkommende har kasseret flere hunde pga sundhedsmæssige skavanker som deres race døjer med og er af den holdning at så længe hunden er sund skal den i avl.. jeg er enig i at hvis hunden er sund men har en forkert plet eller 2 er det ret sippet men når hunden er for høj, for smal og har tjavset pels synes jeg ikke det er forkert at den ikke godkendes..
jan 2007
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
aug 2007
hvordan er reglerne hvis det er en dkk hanhund fra anerkendt kennel der stiller hanhund til rådighed :S kan den kennel så også blive smidt ud af dkk selvom de ikke bruger hanhunden i deres avl længere (nyt blod til stammen)
jan 2007
aug 2007
hvordan er reglerne