Vil ude hele hele hele tiden! Vil ude hele hele hele tiden!
Hmm...vi har et lille problem med vores lille basse... Det eneste tidspunkt han er ude i haven i mere end 5 minutter, er om morgenen. Resten af dage stæsser han ind og ud! Når vi har lukket ham ud, går det maks 5 minutter, så vil han ind igen, og så er han inde i maks 15 minutter og så vil han ud igen. Sådan kører det hele dagen!
Det er ikke fordi det er et problem der tager livet af os, og om sommeren er det jo slet ikke et problem for der kan døren stå åben...men nu her når det regnet osv....så skal han tørres fra top til tå 30 gange i løbet af en dag...sys alstå det ville være lidt nemmere hvis han kunne finde ud af at blive udenfor!
Nå...men det korte af det lange...har i nogle ideer til hvordan vi kan træne ham i at blive ude i noget længere tid ad gangen?
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 205
IF'ere vil jo bare gerne have vi er i nærheden af dem hele tiden.
Jeg lukker snælda ud i haven om morgen, og så når jeg at børste tænder og redde seng osv. Og så står hun pænt og venter ved døren, når hun vil ind.
Så løber vi en tur når jeg er kommet i tøjet, og så får hun brugt en masse energi der! Hun løber uden snor på en marksti, så hun får brugt øre, øjne og næse godt.
Og så følger hun ellers bare trop med mig.
Så kommer hun ud to-tre gange mere i løbet af dagen, og ellers leger hun bare indenfor og slapper af.
Hun virker tilfreds med det i hvert fald.. Hun bider ikke ting i stykker af kedsomhed, og når hun vil snakke og kæles med, så kommer hun bare hen til en af os.
Men jeg går også hjemme lige pt., så kun derfor det kan lade sig gøre på denne måde.
Men det er meget naturligt, at hundene vil være i nærheden af os. Snælda går også kun rundt udenfor 5 min. om morgen.
Men om sommeren når døren står åben, så går hun ind og ud hele tiden. Der er vejret jo også bedre. Hunde kan jo også fryse, nok derfor de ikke gider rende rundt i frost vejr alene i 20 min. eller sådan noget
Det gider jeg i hvert fald ikke - med mindre man har noget at lave selvfølgelig.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.057
Det første reiki gør efter en gåtur eller generelt når vi kommer hjem, er at gå til havedøren og bede om at blive lukket ud.
Jeres hund har fået opdraget jer godt, for i gør det jo -lukker ham ind og ud hele tiden.
Hos mig ville døren ganske enkelt blive lukket, og ved jeg at han ikke skal tisse e.l. så bliver han bedt om at lægge sig hen på sit tæppe hvis han bliver for påtrængende (han kommer og skubber, kradser osv hvis han mener han skal i haven). Det samme gælder hvis han vil ind og ud hele tiden -så bliver døren lukket og så kan han ganske enkelt ikke komme ud.
-det har osse lært ham at når han er ude, må han altså gøre sig færdig med sit snusen, undersøge osv før han kommer og vil ind.
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 55
Men ja...vi bruger skam masser af tid på Aiko både med gåture, leg og træning. Og vi smider også tit noget mad ud i haven eller andet som han kan hygge sig med...men....kan man jo ikke gøre HVER gang...
Men vi vil da bare fortsætte med den almindelige dag...;) Og så blive lidt hårdere med at han ikke bare kan få tingene som han vil heele tiden;)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.057
For mig er netop det at slappe af en meget vigtig "øvelse" og noget jeg gør meget ud af at lære min hund.
Det kan han så til UG med kryds og slange nu. Når vi er hjemme er han faktisk lidt af en doven en... Ligger bare og sover det meste af tiden, go løfter lige hovedet engang imellem for at se hvad jeg laver.
Siger jeg hans navn eller henter jeg snoren eller noget springer han op og er klar. Men så har jeg jo osse "fortalt ham" at nu skal der ske noget.
Han kan stadig til tider få de der flip hvor han vil ud og ind hele tiden, men så bliver døren bare lukket og det tager ikke lang tid før han bare ægger sig så (nogen gange demonstrativt foran døren *GG*)
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 55
Tak for rådet:)
Og...godt nytår til alle:D
Vil ude hele hele hele tiden!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside