{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Hun vil ikke være alene med hvalpene? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har et problem, af de lidt større.
Min hun har jo fået hvalpe, som i dag er 20 dage gamle. Problemet ligger i, at hun ikke kan lide at være alene. Hun er vant til at sove i vores soveværelse om natten, men hvalpene er jo ikke stille, heller ikke om natten, så de vækker os gerne op til flere gange.
Pt. er de nede i stuen, og vi sover ovenpå.
Fifi er smart, og åbner self. bare dørene, selvom der er 2 hun skal igennem.
Igår prøvede vi så at vende håndtagene om, men alligevel får hun dørene åbnet (begge to).
Hun piber og hun gør, og jeg har det faktisk rigtig dårligt med, at hun er så ked af det.
Jeg bliver også nød til at putte en mundkurv på hende, for at hun ikke splitter alting ad.

Vi har en kælder, som vi egentlig havde tænkt os at hvalpene kunne være nede, for der er et fyrrum, med en god varme, og masser af plads til at de kan lege, men Fifi gør og bjæffer og hyler, når jeg lukker hende derned (har kun gjort det én gang).

Er der nogle der har et forslag til, hvordan vi lige kan gøre?

I princippet kunne vi jo lade dørene stå åbent, så hun selv kan gå til og fra, men vi har to hunde, og Aiko (den anden) kan ikke finde ud af, at gå op ad trapper, så når han går ned i kælderen, kan han ikke komme op igen, plus at Fifi jo så højest sandsynligt vil gnave i de ting, der er i kælderen ellers?

Det er self. KUN om natten, vi har problemet. Om dagen er vi sammen med hende, hele tiden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun vil ikke være alene med hvalpene?
  • #2   20. dec 2008 <b>Louise J</b>

Ja, for vi har jo <b>helt</b> selv valgt, at naboens hund skulle springe over hegnet i deres hundegård, for derefter at løbe op til os, og parre Fifi mens hun står i sin snor udenfor... Yesyes... Et kuld ups'ere er man jo fuldstændig herre over...

• #3   20. dec 2008 Vi har snakket om det, og vi prøvet at tage hvalpene op i soveværelset igen :o)
    Jeg sov også med hende, og hendes sidste kuld, og jeg synes også at det er rigtig hyggeligt. :o)
    Michael har dog meget svært ved at falde i søvn, når de snakker for meget... :o/

• #4   20. dec 2008 kunne i ikke skiftes til at sove der hvor hvalpene er.. så er i jo også hos tæven...

• #5   20. dec 2008 Jeg tror bare vi tager hvalpene op i soveværelset.
    Vi har begge dårlig ryg, så foretrækker at sove i sengen.

• #6   20. dec 2008 <b>Louise J</b>
    Må altså lige sige her, at I jo ikke ved, om vi har holdt øje med vores tæve, eller ej.
    Det er ikke er altid at tæven bløder ret meget, altså er det ikke sikkert at man lægger mærke til det før det måske er for sent - Dog ikke tilfældet her, men bare inden I drager forhastede konklussioner, en anden gang ;o)
    Fifi begyndte at bløde, en måned inden ventet, og jeg opdagede det først efter 2 dage, men vi lod hende stadig bevidst stå udenfor i snoren.

Jeg har haft hvalpe før, og jeg ved hvad jeg har med at gøre, og jeg sælger ikke en hvalp til én jeg ikke tror kan/vil give hvalpen det bedste liv.

• #7   20. dec 2008 hun kan jo helt sikkert selv styre det med hvornår hvalpene har brug for hende - lad dørerne stå åbne og hun skal nok sørge for at gå ned til dem, når de har brug for det. i kan jo tjekke op på hvalpene et par gange om natten, de første par nætter - så har i styr på at alt er ok

• #8   20. dec 2008 <b>Louise J</b>
    Nu ved jeg ikke med dig, men jeg holder ikke øje med mine dyr 24/7 - Så er du velkommen til at kalde mig uansvarlig, hvis du synes :o)

Hvorfor tilføjer du følgende:
    <i>"dårlig ryg eller andet!!!"</i>
    Jeg skriver netop at vi tager dem op i soveværelset, fordi vi begge har dårlig ryg. :o)

• #9   20. dec 2008 man binder da ikke en løbsk tæve udenfor og uden opsyn ... det er da synd for hende - hun vil jo ikke kune slippe væk, hvis en hanhund kommer ind til hende og hun ikke ønsker at parre sig endnu. En tæve i løbetid er aldrig ude, uden opsyn - alle ved jo hvor kreative hanhunde og enda også tæver kan være, når det gælder om at formere sig.

• #10   20. dec 2008 <b>platugler ;</b>

Nu boede vi ikke ligefrem inde i byen. Vi boede ude på landet, hvor der i hvert fald var de første 200-300 meter til nærmeste nabo. Desuden var snoren mere end lang nok, til at hun kunne bevæge sig rundt. De første 30 meter har den da i hvert fald været. Det skal så også lige tilføjes, at hun før har lagt en grand danois ned, en stor han på 85 cm, netop fordi han prøvede på at parre hende. Han kom hurtigt på andre tanker, og Fifi selv er altså ikke mere end 52 cm. Så ville hun ikke parres, så havde hun såmænd nok sagt fra smiley

• #11   20. dec 2008 Det ændre slet ikke ved min holdning - en løbsk tæve er ikke uden opsyn - om det så er 10 km til nærmeste nabo - du kan jo se at det slet ikke hjalp det mindste. Og om hun så har lagt en mastiff på 100 kg ned, så mener jeg det er uetisk at det overhovedet skulle være nødvendigt for hende at skulle forsvare sig - det er vel det hun har jer til, at tage ansvar for hendes ve og vel. Tænk hvis det var en han som ikke bare tog et nej for et nej og hun så var blevet udsat for et angreb

• #12   21. dec 2008 <b>Louise J</b>
    Hun skal ikke steriliseres, da jeg netop vil have en kareler på hende. :o)
    Ja, jeg bør holde øje med hende, når hun er i løb - det fandt jeg ud af, men ellers holder jeg ikke øje med hende 24/7 (Var det jeg mente, i sidste tråd).

Ja, men jeg skrev også kun dét med ryggen, fordi jeg ikke kunne sove på sofaen, eller på en luftmadras ;o) Dérfor tager jeg Fifi og hvalpene med op i soveværelset. :o)

Men ihf. har vi haft hvalpene og hundene oppe i soveværelset i nat, og så ser vi, om vi ikke kan få sat en plade op, tl værelset ved siden af vores soveværelse, så de kan have dét rum :o) (Vi har desværre bare et lille trappeproblem, så vi bliver nød til at sikre os, at hvalpene ikke kan komme ud, men at Fifi godt kan komme ind.

Men tak for alle jeres råd. :o)

Kommentér på:
Hun vil ikke være alene med hvalpene?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce