1.213 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hun vil ikke tisse Hun vil ikke tisse

Hej smiley

Måske en lidt mærkelig overskrift - men viste ikke hvad jeg skulle kalde emnet.

Sagen er den, at vores næsten 3 årige malteser tæve inden for den sidste uge pludselig ikke vil ud og tisse om morgnen. Idag heller ikke da jeg kom hjem fra skole.

Hvad jeg har observeret, er det når hun har holdt sig længe og højest sandsynlig har en fyldt blære.

Normalt springer hun ud om morgnen og tisser og ligeledes når jeg kommer hjem, men pt nægter hun at gå ud. Løfter jeg hende ud ligne hun en, der har fået tæsk og kryber (det er IKKE TILFÆLDET !!!!!!) og tisser ikke - hvilket resulterer i at hun efter lidt tid, sætter sig og tisser indenfor.

Når vi går tur og hun først har tisset en gang går hun og småtisser/markere som hun normalt gør uden at det virke til det gør ondt.

Hun er glad, tilpas og spiser som hun plejer.

Jeg HAR været ved Dyrelægen med hende her til aften, der er lavet en urintest; ingen blod i urinen så ingen blærebetændelse. Det eneste, som var "unormalt" var koncentrationen i tisset som lå på max.

Dyrelægen vil lave en yderligere dyrkning ift. Krystaller i tisset, men det ville under hende at det var der, da der ofte også er en smule blod så. Det får jeg svar på i morgen.

Alt efter hvad dyrkningen viser, skal der selvfølgelig laves yderligere prøver og behandling.

Er der nogle, det har oplevet lignede? Og såfremt hvad var der galt?

Jeg har også overvejet om det er form for ændret adfærd hos hende, men så undre det mig, at hun på andre tidspunkter ikke har ændret adfærd.

Det skal lige siges at hun er steriliseret - så heller ingen livmoderbetændelse.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun vil ikke tisse
  • #2   10. sep 2014 Kan der være noget der har skræmt hende udenfor `?

• #3   10. sep 2014 Annette - hun plejer bare at tisse på fliserne hvis hun syntes græsset er vådt. Men man ved jo aldrig med de tæver - de får jo deres ideer engang imellem, også derfor jeg måske tænker der kan være blivet adfærd inde over.
    Jeg plejer heller ikke at lukke ind før de har tisset, men når hun begynder at hyle kan jeg kan jeg ikke rigtig tillade mig at lade hende stå og vække naboerne.

Ift. En dårlig oplevelse uden for så tvivler jeg - for på andre tidspunktet af dagen ligger hun ude på fliserne og sover

• #4   10. sep 2014 Har dyrlægen taget blodprøver så der kan tjekkes for nyreproblemer etc.?

• #5   10. sep 2014 Det er begyndt at være mørkt om morgenen og det passer ikke min sally at bevæge sig ud i mørket, selvom kl er den samme som for en måned siden, når hun kommer ud. Måske din også følger naturen og dagslyset, fremfor klokketimerne?

• #6   10. sep 2014 Sanne - nej der er faktisk ikke taget blodprøve. Den vil jeg vende med dyrelægen, når jeg snakker med hende i morgen smiley

Lotte - det kan godt være en mulighed, men det hænger ikke rigtig sammen med at hun heller ikke vil ud og tisse, når jeg kommer hjem ?!

• #7   10. sep 2014 Nej det er jo rigtig nok....

• #8   11. sep 2014 De kan godt have blærebetændelse, uden at der er blod i urinen. Coco havde kun meget få krystaller i urinen, da jeg var ved dyrlægen med hende. Jeg var afsted fordi hun kunne tisse 15-20 gange på en tur. Den sidste aften, hvor vi skulle til dyrlæge om morgenen, tissede hun på gulvet inde og om morgenen også. Jeg tror bare, jeg var hurtig til at opfatte, at der var noget galt, så "de klassiske symptomer" ikke havde udviklet sig helt på det tidspunkt.

• #9   11. sep 2014 Der er lige kommet svar fra dyrelægen - prøven viser oxelaner i urinen, så hun skal en tur i røngten her kl 1 for at se om der er blæresten.

• #10   11. sep 2014 Det var da super godt at i har fået hende undersøgt. Hvordan gik røngten?

• #11   11. sep 2014 Røngten viste hverken blære- eller nyresten. Der blev taget ny urinprøve, der viste høj pt i urinen + for højt protein.

Der er nu blevet taget blodprøver ift evt nyreproblemer - her kommer svaret i morgen eller mandag.

Dyrelægen snakkede også om, at det evt kan være det omvendte af inkontinent - hvor hun simpelthen ikke kan tømme blæren ordenligt .. Så vi er desværre ikke blevet klogere i dag smiley

• #12   11. sep 2014 Ej det er jeg da ked af at høre smiley Krydser alt hvad jeg kan for at hun ikke fejler noget og så sender jeg et kæmpe kram i din retning (:

Kommentér på:
Hun vil ikke tisse

Annonce